اخبار داغ

معاون خدمات شهری شهرداری همدان:

شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای کاهش آب‌گرفتگی معابر انجام داده است

شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای کاهش آب‌گرفتگی معابر انجام داده است
وحید علی‌ضمیر با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، گفت: با توجه به احتمال وقوع سیلاب، شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای کاهش آب گرفتگی معابر انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون خدمات شهری شهرداری همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به اقدامات انجام شده، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه، بازدیدهای دوره‌ای از وضعیت رودخانه‌ها، مستندسازی، تهیه گزارش و ارسال به مناطق شهرداری به منظور لایروبی، پاکسازی و ترمیم دیوارها، کف سازی و پاکسازی نهری‌ها و کلکتورهای هدایت آب‌های سطحی نیز توسط نیروهای خدمات شهری به صورت مستمر انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی در ادامه افزود: مناطق شهرداری با توجه به اولویت‌های موجود بر مبنای مطالعات طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی هر ساله بخشی از کلکتورهای آب‌های سطحی را اصلاح و مقاطعی از رودخانه‌ها را به سازی می‌کنند.

,

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب عمده‌ترین نقاط آب گرفتگی شناسایی و تمام کانال‌ها و رودخانه‌ها در چندین نوبت پاکسازی و لایروبی شد.

,

وی با بیان اینکه برای مقابله با آب گرفتگی احتمالی در سطح شهر ۶۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری به کار گرفته شده است، افزود: نیروها با تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک، پمپ‌های مکش و کیسه‌های شن برای انحراف مسیر آب در حالت آماده‌باش هستند.

,

علی‌ضمیر تصریح کرد: تمام مسیل‌ها، انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های آب به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

,

وی ادامه داد: با همکاری مناطق، در حال حاضر رفع موانع و نواقص در کانال‌ها، جوی‌ها و مسیرها در حال پیگیری است.

,

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: رفع کامل مشکل آب گرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمانبر است.

,

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر،جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند.

,

علی‌ضمیر با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، اظهار کرد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب، شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای کاهش آب گرفتگی معابر انجام داده است.

,

وی در پایان گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر می‌توانند با شماره‌ ۱۳۷ تماس بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه