اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد؛

کاهش ابتلا به ویروس کرونا با تغییر فضای روانی و بینش اجتماعی/مردم آرامش خود را حفظ کنند

کاهش ابتلا به ویروس کرونا با تغییر فضای روانی و بینش اجتماعی/مردم آرامش خود را حفظ کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تغییر فضای روانی و بینش اجتماعی در شرایط کنونی تعداد مبتلایان به این ویروس را کاهش می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سید عباس موسوی عصر امروز در نشست اطلاع رسانی( از بیماری کووید 19 چه می‌دانیم) در دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: ویروس کرونا با دیگر ویروس ها با مرگ و میر بالا قابل مقایسه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در فرهنگ اجتماعی تغییر قابل توجهی داشته‌ایم و نیازمند مشارکت بیشتر در این حوزه هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک ویروس نوپدید و نوظهور است، ادامه داد: نباید نگرانی و استرس را در جامعه دامن زد زیرا این ویروس دارای مرگ ومیر بالا و خطرناک محسوب نمی‌شود اما قدرت انتقال این ویروس بالا و خطرناک است.

وی افزود: یکی از مسائلی که سبب شد ویروس کرونا در بیشتر مناطق مختلف دنیا گسترش یابد به دلیل دوره نهفتگی ویروس است و مبتلایان طی دو هفته هیچ علائم و نشانه‌ای ندارند.
 
موسوی با بیان اینکه گستره ویروس در دنیا بالا است، گفت: تب‌های ویروس کرونا معمولاً زیر ۴۰ درجه است و چندان بالا نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره تشخیص نوع ویروس سخت و دشوار است، افزود: با قدرت انتقالی که ویروس کرونا دارد، پیشگیری از آن نیازمند توجه است.

موسوی با عنوان اینکه هرچند ویروس کرونا یک مشکل بهداشتی و درمانی به شمار می‌رود، گفت: کلید اساسی رفع آن در حوزه فرهنگی اجتماعی قرار دارد و باید این بیماری را جدی گیریم.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا افزایش یابد زیرا هرچه تعداد مبتلایان انبوه شود، تبعات نگران کننده‌ای ایجاد خواهد کرد.

این مسئول از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند و در منازل بمانند تا شیوع این بیماری کم شود.

وی با اشاره به اینکه آلودگی مثبت در مازندران اثبات شده افزود: یک مورد فوتی در مازندران داشتیم که مربوط به یک مسافر تهرانی بود که در تنکابن اتفاق افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران فاصله افراد در محافل عمومی را یک تا یک متر و نیم اعلام کرد و گفت افراد در جمع عمومی باید با هم فاصله داشته باشند تا این ویروس سرایت پیدا نکند.

این مسئول از مردم خواست که فعلا از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند چرا که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و جاهای پر رفت و آمد و اماکن ورزشی به همین خاطر بود که مردم از تجمع غیر ضرور پرهیز کنند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

موسوی خاطرنشان کرد: از زمانی که بیماری کرونا در استان مشاهده شد ستاد پیشگیری از این بیماری در استان تشکیل شد تا جلسات و تصمیمات مهم در این جلسه گرفته شود.

وی از همه مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند به خاطر اینکه احتمال شیوع این بیماری از فرد مبتلا به دیگران زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تصمیم ملی این است که آمارها بعد از ثبت ملی منطقه ای اعلام شود.

موسوی ادامه داد: برای اولین بار در کشور است و به صورت داوطلبانه در مبادی ورودی استان پایگاه های تب سنجی تست کرونا ایجاد می‌شود و به زودی در استان شروع می شود.

وی خاطرنشان کرد: امکان سنجش تمامی افراد به ورودی استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به قدرت بالای انتقال کرونا ویروس و دوره نهفتگی طولانی این بیماری اشاره کرد و گفت:‌ای ویروس بازتاب بسیاری منفی و سبب ایجاد ترس در میان قشر‌های مختلف مردم شده است.

این مسئول افزود: تغییر فضای روانی و بینش اجتماعی در شرایط کنونی تعداد مبتلایان به این ویروس را کاهش می‌دهد.

موسوی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان این بیماری به صورت متمرکز فقط از طریق مراجع کشوری اعلام می‌شود گفت: فقط کسانی که با دارا بودن علائم شدید بستری شدند نیازمند انجام آزمایش ابتلا به کرونا هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه