اخبار داغ

استاندار خراسان‌جنوبی:

عشایر و روستائیان خراسان جنوبی رایگان بیمه حوادث می‌شوند

عشایر و روستائیان خراسان جنوبی رایگان بیمه حوادث می‌شوند
معتمدیان گفت: 14 اسفند ماه به صورت پایلوت کلیه عشایر و روستائیان استان خراسان‌جنوبی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی بعد از ظهر امروز در شورای عشایری استان خراسان‌جنوبی که با حضور رئیس امور عشایر کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش مهم عشایر و اهمیت خدمت‌رسانی به این قشر از جامعه می‌طلبد برای عشایر استان برنامه داشته باشیم و در راستای نگه‌داشت جمعیت عشایر در نقاط مرزی استان تلاش کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: مشکلات عشایر به دلیل پراکندگی وسعت استان و کوچندگی بسیار زیاد است که نیاز به پیگیری دارد.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: شورای عالی عشایری در راستای هم افزایی و ارائه خدمات خوب به عشایر برگزار شده است و می‌طلبد کلیه دستگاه‌های متولی در زمینه های مختلف برای رفع مشکلات جامعه عشایری استان همکاری لازم را داشته باشند.
,
 
,
معتمدیان با اشاره به نهضت گازرسانی در خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد از روستاها و محلات عشایری خراسان‌جنوبی گازرسانی شده و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته سال آینده نهضت گازرسانی در استان به اتمام می‌رسد.
,
 
,
وی خطاب به کلیه دستگاه‌های متولی در بحث ارائه خدمات به جامعه عشایری گفت: طی دو ماه فرصت دارید برنامه‌های خود را جهت رفع مشکلات عشایر استان ارائه دهید که به عنوان تکلیف به دستگاه ها ابلاغ شود که در این راستا شاهد تدوین برنامه‌های پیشنهادی از ناحیه دستگاه های عمرانی و زیرساختی باشیم.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در اداره کل امور عشایری استان نیاز است کلیه دستگاه‌های اجرایی از آب گرفته تا بهداشت و درمان، سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و ... جهت خدمات دهی به عشایر همکاری کنند.
,
 
,
معتمدیان تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید طرحی در قالب شناسایی فرصت‌های شغلی در حوزه عشایر تعریف شود و در زمینه های مختلف از جمله بوم‌گردی، کمپ‌های گردشگری، صنایع دستی و ... که اقدامات خوبی انجام شده برنامه‌های مدونی در نظر گرفته شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: مهمترین دغدغه عشایر فروش محصولات تولیدی آنها است که باید به این مسئله توجه شود.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: لازم است فناوری اطلاعات و ارتباطات و مخابرات نیز در مناطق عشایری استان توسعه پیدا کرده و با توجه به استفاده از فناوری های روز، عشایر نیز جهت معرفی تولیدات خود از این طریق اقدام کنند.
,
 
,
معتمدیان به مهم بودن توانمند سازی شرکت‌های عشایری اشاره کرد و افزود: مسکن روستایی و عشایری، پنل‌های خورشیدی، احداث سرویس‌های بهداشتی و بیمه عشایران موضوعات مهمی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت، بنیاد علوی، بسیج سازندگی، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای این موضوعات اقدام کرد.
,
 
,
وی از بیمه حوادث رایگان روستائیان و عشایر چهار استان کشور خبر داد و اظهار کرد: 14 اسفند ماه به صورت پایلوت کلیه عشایر و روستائیان استان خراسان‌جنوبی همزمان با سه استان دیگر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه حوادث قرار خواهند گرفت.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در ارتباط با وضعیت جاده‌های عشایری استان که در وضعیت خدماتی مانند آب ، برق و گاز وجود دارد دستگاه‌ها خدمات خود را انجام دهند تا در شورای بعدی عشایری تصمیمات لازم اتخاذ شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه