اخبار داغ

به دنبال بارندگی های اخیر؛

طغیان رودخانه گاماسیاب نهاوند/ مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند+ تصاویر

طغیان رودخانه گاماسیاب نهاوند/ مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند+ تصاویر
بارش باران که از شب گذشته در شهرستان نهاوند آغازشده است همچنان با شدت ادامه دارد و طبق اعلام هواشناسی این وضعیت برای فردا نیز تداوم خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ از شب گذشته بارش شدید باران در شهرستان نهاوند آغازشده است و موجب آب‌گرفتگی معابر و ایجاد مشکلاتی برای برخی از مردم روستاهای شهرستان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این وضعیت بارشی تا فردا چهارشنبه همچنان تداوم خواهد داشت و احتمال بروز سیل و خسارات را بیش‌ازپیش بالا خواهد برد.

,

مدیریت بحران استانداری همدان در اطلاعیه‌ای از شهروندان نهاوندی درخواست کرد از تردد در حریم رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه گاماسیاب اجتناب کنند.

,

در این اطلاعیه که به‌صورت پیامکی به شهروندان و از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام‌شده است آمده؛ امکان وقوع سیل و طغیان رودخانه گاماسیاب طی ۲۴ ساعت پیش رو وجود دارد بنابراین از حریم رودخانه فاصله بگیرید.

,

پس از بارش‌های سیل‌آسا طغیان رودخانه گاماسیاب در روستای “فیازمان ” نهاوند اتفاق افتاد و زمین‌های اطراف این رودخانه را در برگرفت ولی خوشبختانه تا این لحظه حادثه‌ای رخ نداده است.

,

, ,

آب‌رسانی به شهروندان گیان با تانکر

, آب‌رسانی به شهروندان گیان با تانکر, آب‌رسانی به شهروندان گیان با تانکر,

علی جلالی شهردار گیان گفت: به علت گل‌آلود بودن آب شرب شهر گیان واحد آتش‌نشانی در حال توزیع آب شرب است که مسیرهای خدمات‌دهی اطلاع‌رسانی شده است.

,

وی اظهار داشت: با توجه به پر شدن ظرفیت آب مسیل‌های داخل شهر و احتمال طغیان از واحدهای مسکونی نزدیک مسیل تقاضا می‌شود کاملاً هوشیار و مراقب باشند تا در صورت نیاز به تخلیه، اقدامات لازم انجام شود.

,

, ,

شهردار گیان افزود: همچنین تعدادی دیوار در سطح شهر احتمال ریزش دارند و به واحد خدمات شهری اعلام‌شده است تا لودر نسبت به تخریب آن‌ها اقدام نماید بدیهی است در صورت ممانعت مالک عواقب و خسارت‌های جانی و مالی احتمالی بر عهده آن‌ها خواهد بود.

,

آیت صالحی بخشدار مرکزی نهاوند نیز با توجه به بارش‌های شدید گفت: تدابیر لازم برای جلوگیری از سیلاب در بخش مرکزی انجام‌شده و جای نگرانی نیست.

,

وی اظهار داشت: از مردم درخواست می‌شود با توجه به‌احتمال سیل و طغیان رودخانه گاماسیاب از رفت‌وآمد در حریم این رودخانه جدا خودداری کنند.

,

صالحی افزود: روستاهای اطراف رودخانه گاماسیاب هشدار ستاد بحران شهرستان نهاوند و استانداری را جدی بگیرند.

,

بااین‌وجود طبق گفته مردم محلی و با توجه به افزایش شدت بارندگی، سطح آب رودخانه‌ها و نهرهای بخش گیان بالا رفته که این وضعیت هوشیاری و دقت مسئولین و مردم را می‌طلبد.

,

همچنین بارش شدید باران و آب‌گرفتگی کانال داخل روستای “بالاجوب ” نهاوند باعث بروز مشکلاتی برای مردم شد و روستاهای فیازمان، گیوکی و توانه نیز وضعیت مشابهی دارند.

,

بارش باران در گردنه گاماسیاب نهاوند گزارش‌شده است و آب‌گرفتگی شدید در خیابان مقابل دادگستری شهرستان طبق معمول باعث بروز مشکلات برای مردم شده است.

,

, ,

بعد از هر بارندگی مقابل دادگستری نهاوند دچار آب‌گرفتگی شدید می‌شود و هنوز هیچ تدبیری برای رفع این معضل اندیشیده نشده است.

,

تصاویر ارسالی از شهروندان نشان می‌دهد روستاهای کمالوند و دولت‌آباد بخش خزل شهرستان نهاوند با توجه به طغیان رودخانه‌ها وضعیت بسیار خطرناکی دارند و احتمال خسارت به خانه‌های نزدیک رودخانه وجود دارد.

,

تلاش مسئولان بخش زرین‌دشت و مردم روستای گنبد کبود و بسیجیان برای کنترل و هدایت سیلاب و جلوگیری از خسارت به تأسیسات و خانه‌های حاشیه رودخانه در پی بارش شدید باران در نهاوند ادامه دارد.

,

با این تفاسیر مردم باید همچنان نظاره‌گر بارش‌ها باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند چون باقری شکیب کارشناس اداره کل هواشناسی همدان می‌گوید: بارش باران تا فردا چهارشنبه در نقاط مختلف استان ادامه دارد.

,

وی افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با بارش باران، ریزش برف در ارتفاعات و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

,

تداوم این وضعیت نیازمند هوشیاری مردم و تلاش ستاد بحران برای عبور از پیک بارش‌ها و کاهش مشکلات مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه