اخبار داغ

سخنگوی قوه قضائیه مطرح کرد؛

دستور ویژه رئیسی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان در برابر کرونا

دستور ویژه رئیسی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان در برابر کرونا
سخنگوی قوه قضائیه از دستور آیت الله رئیسی برای رسیدگی ویژه به وضعیت زندانیان در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین اسماعیلی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، از تمهیدات ویژه بهداشتی و قضایی در زندان های کشور خبر داده و گفت: در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه و متعاقب گزارش سازمان پزشکی قانونی از وضعیت مبتلایان به این ویروس در برخی استان ها، حسب دستور ریاست محترم قوه قضاییه مقرر گردید کمیته ویژه ای توسط سازمان زندان ها با همکاری و مشارکت پزشکی قانونی و وزارت بهداشت و درمان تشکیل و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در جهت حفظ سلامت زندانیان انجام و پیش بیبنی لازم در زمینه تدارک بخش های پزشکی و درمانی صورت پذیرد.

سخنگوی قوه قضائیه به تشکیل کمیته ای قضائی با موضوع بررسی وضعیت زندانیان اشاره کرده و افزود: همچینین در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مقرر گردید کمیته ای به ریاست معاون اول قوه وضعیت قضایی زندانیان را بررسی و به اتخاذ و ابلاغ سیاست کیفری مناسب به واحد های قضایی بپردازد. بر اساس این سیاست کیفری مقرر شد تدبیری اتخاذ شود که ورودی زندان ها در شرایط فعلی کشور حتی الامکان کاهش یافته و بجز مواردی که بازدداشت متهمان ضرورت دارد، از صدور قرار منتهی به بازداشت اجتناب شود. همچنین در مورد زندانیان واجد شرایط نیز بنا بر اعطای مرخصی ویژه قرار گرفت.

اسماعیلی به اقدامات روزهای گذشته قوه قضائیه در این زمینه اشاره کرده و افزود: در 24 ساعت گذشته، در هر دو بخش اقدامات خوبی انجام شده وضعیت تمامی زندانیان به صورت مستمر تحت رصد و مراقبت قرار دارد و تیم های پزشکی در زندان ها مستقر و وضعیت زندانیان تحت کنترل و مراقبت مناسب بهداشتی است و خوشبختانه در مورد این افراد جای نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه به همچنین به تهیه و ابلاغ دستورالعمل لازم در باره این موضوع اشاره کرده و گفت: در روزهای گذشته دستورالعمل های لازم در جهت کاهش ورودی زندانیان و اعطای مرخصی به آنها تهیه و ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه