اخبار داغ

رئیس سازمان امور عشایر کشور:

دو طرح آبرسانی به اعتبار ۳۹ میلیارد تومان در خراسان جنوبی اجرا می‌شود/ بهره‌مندی ۲۵ هزار خانوار از پنل خورشیدی تا سال ۹۹

دو طرح آبرسانی به اعتبار ۳۹ میلیارد تومان در خراسان جنوبی اجرا می‌شود/ بهره‌مندی ۲۵ هزار خانوار از پنل خورشیدی تا سال ۹۹
قندالی گفت: برای آبرسانی به مناطق عشایری استان خراسان جنوبی دو طرح با اعتبار 39 میلیارد تومان اجرا خواهد شد که از این محل 900 خانوار عشایری از نعمت آب برخوردار می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور امشب در شورای عشایر خراسان جنوبی، اظهار کرد: خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: خراسان‌جنوبی به واسطه وسعت و بیابانی بودن دارای ظرفیت هایی است که متسفانه به آن توجه زیادی نشده است.
,
 
,
رئیس سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: زیرساخت ها، بهداشت و درمان، فرهنگ به معنای عام و آموزش به معنای عام از جمله دغدغه های عشایر خراسان جنوبی است که باید دستگاه های متولی جهت رفع آن در سطح کشور مطالبه گری داشته باشند.
,
 
,
آیین نامه‌ای که تا درب مجلس رفت و به قانون تبدیل نشد/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح زنجیره‌ای تولید گوشت قرمز
, آیین نامه‌ای که تا درب مجلس رفت و به قانون تبدیل نشد/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح زنجیره‌ای تولید گوشت قرمز, آیین نامه‌ای که تا درب مجلس رفت و به قانون تبدیل نشد/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح زنجیره‌ای تولید گوشت قرمز,
 
,
قندالی از به قانون تبدیل آیین نامه ساماندهی امور عشایری علی رغم تلاش های فراوان و رفتن آیین نامه تا درب مجلس خبر داد و عنوان کرد: اگرچه این آیین نامه نیازمند بازنگری است اما ۹۰ درصد از آن در هر موقعی از زمان قابل اجرا است و باید مورد توجه باشد.
,
 
,
وی از جرای طرح زنجیره ای تولید گوشت قرمز در کشور و اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در سال جاری خبر داد و اظهار کرد:در راستای حمایت از تولیدات دامی عشایر استان اقداماتی انجام شده که از جمله آن میتوان به توزیع حدود ۱۰ هزار تن کنسانتره در سال ۹۴ اشاره کرد.
,
 
,
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در سال گذشته میزان توزیع کنسانتره به ۱۸۰ هزار تن رسیده است.
,
 
,
قندالی اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دامپروری به عشایر خراسان جنوبی پرداخت شده است.
,
 
,
وی افزود: برای کمک به حوزه زیرساختی عشایر خراسان جنوبی در بخش آب و راه طی این سفر ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از ردیف ملی برای رفع مشکلات آبی عشایر استان داده‌ایم.
,
 
,
رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه در بخش آب می‌توان از اعتبارات ملی و استانی کمک کرد، گفت: در ردیف اعتباری ملی سازمان امور عشایری پروژه ای به نام راه نداریم پروژه های حوزه راه باید از طریق اعتبارات استانی اجرایی شود.
,
 
,
بهره‌مندی 25 هزار خانوار از پنل خورشیدی
, بهره‌مندی 25 هزار خانوار از پنل خورشیدی, بهره‌مندی 25 هزار خانوار از پنل خورشیدی,
 
,
قندالی بیان کرد: در بحث نصب پنل خورشیدی در مناطق عشایری در سال جاری هشت هزار خانوار و سال آینده ۱۷ هزار خانوار عشایری در سطح کشور از انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند.
,
 
,
وی افزود: در بحث تامین زیرساختها نیازمند همکاری فرمانداران و در حوزه احداث سرویس بهداشتی در مناطق عشایری نیازمند کمک بسیج سازندگی هستیم.
,
 
,
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در سفری که امروز خود به برخی مناطق عشایری استان داشتم شاهد فروش هر گالن ۲۰ لیتری آب شرب به نرخ یکهزار تومان در این مناطق بودم در حالی که در شهر برای هر گالن آب ۶۰۰ تومان هزینه می‌شود و این یعنی شکاف طبقاتی که باید به آن توجه شود.
,
 
,
اجرای دو طرح آبرسانی
, اجرای دو طرح آبرسانی, اجرای دو طرح آبرسانی,
 
,
قندالی گفت: برای آبرسانی به مناطق عشایری استان خراسان جنوبی دو طرح با اعتبار 39 میلیارد تومان اجرا خواهد شد که از این محل 900 خانوار عشایری از نعمت آب برخوردار میشوند.
,
 
,
وی اظهار کرد: مجتمع آبرسانی به منطقه عشایری زیرکوه و قاینات تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد و 19 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این پرژه اختصاص یافته است.
,
 
,
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: همچنین عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی منطقه عشایری منجیکوه و چاه زرد نهبندان که امروز آغاز شد فاز نخست آن تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد.
,
 
,
قندالی در خصوص برندسازی محصولات تولیدی عشایر خراسان جنوبی، بیان کرد: می توان در زمینه مواد پروتئینی گوشت قرمز به عنوان یک محصول نسبتا پاک و سالم برندسازی کرد‌ همچنین در حوزه صنایع دستی به ویژه فرش و استفاده از سنگ‌های قیمتی و فرآوری آن با هدف ایجاد ارزش افزوده نیز می‌توان نسبت به برندسازی اقدام کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه