اخبار داغ

استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر کرمان:

حفظ ارزش‌های انقلاب همچنان در صدر تفکرات ملت ایران قرار دارد/ مجلس انقلابی در گام نخست احیاگر ارزش‌های انقلاب باشد

حفظ ارزش‌های انقلاب همچنان در صدر تفکرات ملت ایران قرار دارد/ مجلس انقلابی در گام نخست احیاگر ارزش‌های انقلاب باشد
محمود بابایی گفت: در حالیکه دشمنان سعی دارند دوری جامعه از آرمان های انقلاب را به مخاطبان القا کنند، بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر حفظ ارزش های انقلاب همچنان در صدر تفکرات ملت ایران قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود بابایی در ارتباط با دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر مجلس به خبرنگار راه آرمان گفت: برگزاری انتخابات در ایران فراتر از مرزها اثر می گذارد و در واقع بیانگر رفتار سیاسی مردم نسبت به جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر کرمان افزود: رفتارهای سیاسی مردم معنادار است از این رو می توان آن ها را تفسیر کرده و در ارتباط با آن ها بحث کرد.

,

وی ابراز کرد: معمولا دو مبنا برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات وجود دارد، در برخی مواقع این اتفاق زمانی رخ می دهد که کشور دچار ثبات شود چرا که ثبات سبب بی تفاوتی مردم نسبت به سیاست می شود، گاهی مردم به دلیل نارضایتی از وضعیت موجود در انتخابات شرکت نمی کنند.

,

بابایی بیان کرد: به نظر می رسد اتفاقات اخیر در ایران و پایین بودن میزان مشارکت مردم تا حد زیادی به نارضایتی مردم از اوضاع اقتصادی کشور، بی کفایتی دولت و مجلس باز می گردد حال آنکه با وجود تبلیغ فراوان برای شیوع بیماری کرونا و نارضایتی فراوان، مردم باز هم همچون گذشته با حضور خود حماسه ای نو خلق کردند.

,

استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر کرمان یادآور شد: البته مشابه این اتفاق بعد از اتمام مجلس ششم که توسط جناح اصلاح طلب هدایت می شد، نیز رخ داده بود، این مجلس به جای آنکه راه گشای مشکلات مردم باشد درگیر حاشیه ها و مسائل داخلی خود بود.

,

اعتراض دسته جمعی به وضعیت نامساعد اقتصاد به سبک کاهش مشارکت در انتخابات

, اعتراض دسته جمعی به وضعیت نامساعد اقتصاد به سبک کاهش مشارکت در انتخابات,

وی مطرح کرد: استعفای دسته جمعی نمایندگان در مجلس ششم علاوه بر دور کردن مجلس از وظایف اصلی خود جامعه را به التهاب کشانده بود، همین امر سبب شد تا مردم اعتراض دسته جمعی خود را به سبک عدم حضور در انتخابات اعلام کنند.

,

بابایی عنوان کرد: انتخابات اخیر مجلس تحت تاثیر فضای سیاسی کشور همچون بی اعتنایی دولت نسبت به مسائل و مشکلات مردم، عملیاتی نکردن برنامه های اعلامی دولت و تا حدودی شیوع کرونا ویروس در ایران کمرنگ تر از گذشته برگزار شد.

,

استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر کرمان ادامه داد: لازم به ذکر است که دولت در این مدت به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد، به عنوان مثال در زمان افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن متعهد شد که سایر کالاها گران نشوند اما عکس این وعده رخ داد و به یکباره گرانی سنگینی بر مردم تحمیل شد.

,

اقدامات اخیر دولت سبب حاکمیت عدم اعتماد در جامعه شد

, اقدامات اخیر دولت سبب حاکمیت عدم اعتماد در جامعه شد,

وی تصریح کرد: اقدامات اخیر دولت سبب حاکمیت عدم اعتماد در جامعه شد، فراگیری چنین شرایطی در جامعه مردم را به سمت سرگردانی سوق داده و نهایتا آن ها در اعتراض به بی توجهی دولت نسبت به مشکلات جامعه تصمیم به عدم مشارکت در انتخابات می گیرند.

,

بابایی گفت: اصل ناکارآمدی مجلس و دولت تاثیر بسیار زیادی در عدم مشارکت مردم در انتخابات دارد، رفتار انتخاباتی مردم به شکل عدم حضور و یا مخالفت در رای دهی بروز می کند به عنوان مثال شورای شهر اول تهران شورایی مملو از درگیری و اختلاف نظرها بود در حالیکه همه اعضای آن شورا از یک طیف سیاسی بودند نتیجه این اختلاف نظرها حضور گسترده مردم در انتخابات دور بعد و انتخاب جناح مقابل بود.

,

ناکارآمدی مجلس و دولت عامل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات اخیر

, ناکارآمدی مجلس و دولت عامل اصلی کاهش مشارکت در انتخابات اخیر,

استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر کرمان افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از دوره های ششم و نهم به سبب ناکارآمدی نمایندگان و دولت مردان با کاهش استقبال مردم رو به رو شد و بدین طریق مردم اعتراض خود نسبت به مسئولان را نمایان کردند.

,

وی یادآور شد: خواست مردم فارغ از هرگونه مسائل سیاسی و اجتماعی گزینش نمایندگانی است که به وعده های خود عمل کنند نه کسانی که تنها به دادن شعار بسنده می کنند و تنها عمل به وظیفه در اولویت قرار دارد.

,

بابایی بیان کرد: حضور مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیانگر انقلابی بودن مردم است، علی رغم همه جوسازی های رسانه های ضد انقلاب، بر همگان نمایان شد که گرایش غالب مردم به سمت آرمان های انقلاب است.

,

حفظ ارزش های انقلاب همچنان در صدر تفکرات ملت ایران قرار دارد

, حفظ ارزش های انقلاب همچنان در صدر تفکرات ملت ایران قرار دارد,

استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر کرمان خاطرنشان کرد: در حالیکه دشمنان سعی دارند دوری جامعه از آرمان های انقلاب را به مخاطبان القا کنند، بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر حفظ ارزش های انقلاب همچنان در صدر تفکرات ملت ایران قرار دارد.

,

وی ادامه داد: حال آنکه مسئولان ما از آرمان های انقلاب فاصله گرفته، این آرمان ها را به نحوی مصادره می کنند که به نفع خودشان است به عنوان مثال حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را تایید دولت می دانند در حالیکه این چنین نیست.

,

بابایی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بلافاصله بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کردند حضور مردم در راهپیمایی همراه با گلایه نسبت به وضعیت موجود بوده و حضور در راهپیمایی تنها تائید نظام بود.

,

حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر تجدید بیعت مردم با انقلاب اسلامی بود

, حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر تجدید بیعت مردم با انقلاب اسلامی بود,

استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر کرمان تشریح کرد: انتخابات اخیر و حضور گسترده مردم به نوعی تجدید پیمان با آرمان های نظام بود، در واقع مردم دست بیعت با شخص خاصی ندادند بلکه با حضور خود بار دیگر با نظام جمهوری اسلامی تجدید بیعت کردند.

,

وی یادآور شد: امیدواریم این مجلس انقلابی بتواند شعارها را احیا کند، درگیر مسائل سیاسی و اختلافات داخلی خود نشود و هدف خود در این ۴ سال پیش رو را تلاش برای مردم قرار دهند.

,

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان منتخب اگر بخواهند برای مردم کار کنند قطعا باید با استفاده از تخصص های مختلفی که دارند ضمن احیا آرمان ها انقلاب فضا را برای بهبود وضعیت زندگی مردم فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه