اخبار داغ

اخطاریه «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» آمریکا

مردم آمریکا خود را برای شیوع ویروس کرونا آماده کنند

مردم آمریکا خود را برای شیوع ویروس کرونا آماده کنند
«مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» (CDC) در آمریکا به مردم این کشور در مورد لزوم آمادگی در برابر شیوع قریب الوقوع ویروس کرونا در ایالات متحده هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» (CDC) آمریکا روز سه شنبه به شهروندان این کشور هشدار داد که آماده سازی خود در برابر شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را آغاز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرونا,

این اخطاریه نشاندهنده تغییرِ لحن این مرکز بهداشت و درمان در آمریکا است که به طور گسترده‌ای بر اقدامات در جهت متوقف ساختن ورود ویروس کرونا به آمریکا و قرنطینه سازی افرادی که به چین سفر می‌کنند، متمرکز شده است.

, کرونا,

دکتر «نانسی میسونیر»، رئیس بخش بیماری‌های تنفسی این مرکز در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: «ظرف هفته گذشته، داده‌های مربوط به شیوع [این بیماری] در سایر کشورها باعث تشدید نگرانی و پیش بینی‌های ما از شیوع این بیماری در آمریکا شد».

, میسونیر,

وی در ادامه افزود: «آنچه که نامشخص است، زمان ورود این ویروس به کشور و شدت شیوع آن در آمریکا خواهد بود. اختلال در زندگی روزمره ممکن است شدید باشد و کسب و کارها، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین خانواده‌ها باید گفتگو در مورد تأثیر احتمالی شیوع این ویروس را آغاز کنند».

,

دکتر «آن شوچات»، معاون مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نیز روز سه شنبه در یک کنفرانس تلفنی جداگانه اظهار داشت: «پرسش این نیست که آیا [این ویروس شیوع می‌یابد یا خیر]. بلکه پرسش در مورد زمان و شدت شیوع آن است».

, شوچات,

افزون بر این، «آلکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیز در نشست یک کمیته فرعی مجلس سنا از احتمال موارد ابتلای بیشتر در خاک آمریکا خبر داد و از قانونگذاران در کنگره خواست تا بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری دولت ترامپ را برای مقابله با شیوع این بیماری تصویب کنند؛ درخواستی که از دید قانونگذاران دموکرات، «نامناسب» و «ناکافی» تلقی کرده و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که مجلس به نوبه خود بسته مالی راهبردی و پُر و پیمانی را برای مقابله با بیماری تدارک خواهد دید.

, «آلکس,

گفتنی است که شیوع ویروس کرونا نخستین بار از شهر ووهان استان هوبئی چین آغاز شد؛ اما اکنون دامنه آلودگی آن به اکثر کشورهای جهان رسیده است.

, کرونا, ووهان, هوبئی,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه