اخبار داغ

در ادعایی جدید

آمریکا: ایران ممکن است حمایت خود از حوثی های یمن را افزایش دهد

آمریکا: ایران ممکن است حمایت خود از حوثی های یمن را افزایش دهد
یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که ایران ممکن است حمایت خود از نیروهای حوثی در یمن را افزایش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در نشستی مطبوعاتی مدعی شد: «فکر می کنم که حمایت ایران از حوثی ها به ویژه در حوزه هایی همچون ارسال تسلیحات پیشرفته بدون هیچگونه نقصانی همچنان ادامه یابد. آنها [ایران] حتی ممکن است این [حمایت] را افزایش دهند».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق ادعای این مقام آمریکایی، حمایت ایران از حوثی های یمن این نیروها را قادر می سازد که عربستان سعودی را با پرتاب موشکهای پیشرفته به فرودگاههای غیرنظامی اش «تهدید کنند» و همچنین تهدیدی «بالقوه» علیه شهروندان آمریکایی بشمار می روند.

,

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ابراز امیدواری کرد که نیروهای حوثی «رفتار خود را تغییر دهند!» و در نتیجه اجرای تدابیری برای محدود ساختن روند کمکها به یمن دیگر لازم نخواهد بود.

,

گفتنی است که اوایل ماه میلادی جاری (فوریه) و در پی محدودیتهای جدید و اِعمال شده علیه مناطق تحت کنترل حوثی ها در شمال یمن، سازمان ملل متحد از احتمال کاهش کمکهای بشردوستانه به این مناطق خبر داد. از سوی دیگر، دولتهای ایالات متحده و انگلیس نیز بیانیه هایی مشابه صادر کردند.

,

شایان ذکر است که کشور جنگ زده یمن از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون درگیر جنگ داخلی و مناقشه مسلحانه میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به رهبری «عبدربه منصور هادی» و نیروهای حوثی یمن بوده؛ نیروهایی که گفته می شود از حمایت ایران برخوردارند.

,

اما مقامات ایران بارها حمایت خود از حملات حوثی ها به عربستان سعودی را تکذیب کرده اند.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه