اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مردم محلول‌های ضدعفونی کننده را از مراکز بهداشتی رایگان دریافت کنند

مردم محلول‌های ضدعفونی کننده را از مراکز بهداشتی رایگان دریافت کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه این دانشگاه، برای ضدعفونی کردن محیط خانه‌ها، میوه و سبزیجات و... محلول‌های کلر مادر و آب ژاول را از طریق مراکز بهداشت و به‌صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز برای مصرف یک ماه خود محلول دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کرونا یک ویروس نوپدید و جدید است که شایع شده است، این ویروس از چین آغاز شده و در حال حاضر در ۳۰ کشور دنیا باعث بیماری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در ایران جو روانی ایجاد شده پیرامون کروناویروس از خود آن بیشتر است، افزود: اهمیت کروناویروس و اخباری که پیرامون آن وجود دارد به‌دلیل نوپدید بودن آن است وگرنه سالیان سال است که عوامل بیماری‌زا متفاوت باعث ایجاد عفونت و مرگ و میر انسان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بیماری‌زایی و مرگ و میر ناشی از کروناویروس از بسیاری از ویروس‌هایی که ایجاد عفونت تنفسی می‌کند کمتر است اگرچه قدرت سرایت بالایی دارد، ادامه داد: بیماری آنفولانزا در سالی که گذشت در آمریکا ۱۶ هزار نفر را کشت، اما آمار مرگ و میر کرونا تا الان در سراسر جهان به ۳ هزار نفر هم نرسیده است.

شیرانی خاطرنشان کرد: کروناویروس ممکن است به هر نقطه‌ای از کشور وارد شود اما در اکثر موارد یک بیماری ساده تنفسی ایجاد می‌کند، در ۸۰ درصد موارد علائم آنقدر خفیف است که فرد حتی نیاز به مراجعه به پزشک نیز ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در حال حاضر نگرانی مجموعه بهداشت و درمان درخصوص کروناویروس از آن است که چون میزان سرایت این ویروس زیاد است به یکباره سیستم بهداشتی و درمانی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه در دو سطح می‌توان توصیه‌های بهداشتی به مردم داشت و این توصیه‌ها برای مردم بیمار و سالم است، عنوان کرد: افرادی که احساس می‌کنند بیماری تنفسی فوقانی دارند باید بیشتر از همیشه رعایت کنند، تا می‌توانند از منزل خارج نشوند و اگر نیاز است بیرون بروند از ماسک استفاده کنند.

 شیرانی تاکید کرد: کروناویروس از طریق هوا منتشر نمی‌شود، این ویروس تنها به‌واسطه لمس سطوح آلوده به قطرات تنفسی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، فاصله تا فرد بیمار نباید زیر یک و نیم متر باشد تا با عطسه و سرفه زمینه انتقال ویروس ایجاد نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه قدرت زنده ماندن ویروس کرونا بین سه ساعت تا ۹ روز است، گفت: مهم‌ترین نکته در خودمراقبتی این است که نزدیک افراد بیمار نشویم، دست ندهیم، روبوسی نکنیم، در اماکن عمومی تا جایی که امکان دارد به سطوح دست نزنیم، دست‌ها را به‌صورت مرتب روزانه بشوییم و عادت کنیم دستمان را به سمت صورتمان نبریم.

وی با اشاره به اینکه سیستم ایمنی بدن باید تقویت شود، افزود: برای این کار باید مایعات و میوه به اندازه کافی مصرف شود، استراحت به اندازه کافی داشته باشیم و مهم‌تر از همه استرس و نگرانی نداشته باشیم.

شیرانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از امروز برای ضدعفونی کردن محیط خانه‌ها، میوه و سبزیجات و... محلول‌های کلر مادر و آب ژاول از طریق مراکز بهداشت و به‌صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد، بیان داشت: مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز برای مصرف یک ماه خود محلول دریافت کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه