اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

ماسک به اندازه کافی در سطح استان و بیمارستان‌ها وجود دارد/ هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در کردستان نداریم

ماسک به اندازه کافی در سطح استان و بیمارستان‌ها وجود دارد/ هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در کردستان نداریم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۵۱ نفر مشکوک به کرونا در استان بستری شده‌اند که از 21 نفر آنان نمونه‌گیری شده است اما تا این لحظه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در کردستان نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اظهار کرد: الان چند هفته است بحث کرونا در کشور ما داغ شده ولی تاکنون به کردستان وارد نشده و هیچ مورد مثبتی از این بیماری در استان نداشته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی, کردتودی,

وی خاطرنشان کرد:‌ ۵۱ نفر مشکوک به کرونا در استان بستری شده‌اند که از 21 نفر آنان نمونه‌گیری شده است.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: به چهار نفر از این تعداد مشکوک بودیم اما خوشبختانه آزمایش آنها منفی بود و تا این لحظه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در کردستان نداریم.

,

وی در رابطه با وضعیت نبود ماسک در داروخانه‌ها، گفت: در حال حاضر ماسک به اندازه کافی در سطح استان و بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

,

ابراهیم قادری اظهار داشت: استفاده از ماسک برای افراد عادی ضرورتی ندارد و شست و شوی دست‌ها به صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی از راهکارهای مهم و لازم در برابر ویروس کرونا است.

,

وی به برخی سوءاستفاده‌ها در زمینه توزیع ماسک با قیمت بالا اشاره کرد و افزود: اداره بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این زمینه نظارت کامل دارد و مردم می‌توانند هرگونه تخلفی در این زمینه را گزارش کنند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در سطح استان و در هر شهرستان یک مرکز درمانی و یا بیمارستان برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

,

قادری ادامه داد: در حال حاضر در مرکز استان بیمارستان توحید برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی مبتلا به کرونا ویروس در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در شهرستان‌های دیگر نیز هر کدام یک مرکز درمانی آماده و تجهیز شده است.

,

وی یادآور شد: افرادی که دارای علائم بوده و برای درمان به اورژانس‌ها و سایر مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، در صورت مشکوک بودن به کرونا برای انجام آزمایشات لازم به مراکز درمانی در نظر گرفته شده ارجاع و تا نتیجه قطعی مورد درمان خواهند بود.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پایگاه‌های مراقبت بهداشتی در مرزهای استان نیز همچنان دایر بوده و در مجموع تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از این ویروس در سطح استان با جدیت در حال انجام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه