اخبار داغ

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

کمیسیون تلفیق هفته آینده نظر نهایی خود درباره لایحه بودجه ۹۹ را اعلام می‌کند

کمیسیون تلفیق هفته آینده نظر نهایی خود درباره لایحه بودجه ۹۹ را اعلام می‌کند
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق تا یکشنبه هفته آینده نظر خود درباره لایحه بودجه ۹۹ را به مجلس اعلام می‌کند گفت: بودجه اشکالات فراوانی دارد و امیدواریم مشکلاتش در این مهلت قانونی حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله عباسی، وجود برخی مشکلات قانونی و غیرشفاف بودن برخی مواد لایحه بودجه سال 99 را از دلایل رد آن در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان اعلام کرد و اظهار داشت: کمیسیون تلفیق با همکاری دولت تا یکشنبه هفته آینده نظر نهایی خود درباره لایحه بودجه 99 را اعلام می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس رد یا تصویب کلیات لایحه بودجه سالانه توسط نمایندگان را طبق آئین‌نامه داخلی مجلس مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 را پس از بررسی تصویب کرده بود اما به علت یکسری از نقص‌ها به ویژه در مورد اوراق مشارکت در صحن علنی مجلس مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

,

عباسی افزایش 10 درصدی حقوق و دستمزد کارکنان برای همه گروه‌ها را از جمله اشکالاتی که نمایندگان از بودجه سال 99 گرفتند ذکر کرد و ابراز داشت: تنها راه برای حل و فصل اشکالات ایجاد شده در لایحه بررسی مجدد آن در خود کمیسیون تلفیق بود زیرا راه‌های دیگر زمان‌بر بوده و نمی‌توانست برای کشور مثمرثمر واقع شود.

,

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس پیشنهاد برخی از نمایندگان مبنی بر اینکه دولت باید لایحه جدیدی را تدوین و سپس به مجلس ارائه دهد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پیشنهاد ذکر شده و یا سه دوازدهم کردن لایحه فعلی به علت آن‌که مجلس فعلی فقط تا 7 خرداد فعال خواهد بود نیز نمی‌توانست در رفع این مشکل به ما کمک کند.

,

وی آغاز به کار مجلس جدید و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی از خرداد سال آینده را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه در شرایط فعلی و برای جلوگیری از هدررفت زمان بهترین راه بررسی مجدد لایحه در کمیسیون تلفیق بود اظهار داشت: امیدواریم در این مهلت قانونی کمیسیون تلفیق بتواند ضمن رایزنی با دولت اشکالات لایحه را برطرف سازد.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی که توسط دولت برای تصدی این وزارتخانه معرفی شده است نیز عنوان کرد: کاظم خاوازی دارای سابقه مدیریت و کار در مجموعه جهاد کشاورزی است و به عقیده بنده با مشکلات، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در این حوزه به اندازه کافی آشنایی دارد.

,

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس وزارت جهاد کشاورزی را با توجه به نوع و گستردگی فعالیت‌هایش از جمله نهادهای بسیار استراتژیک و با اهمیت در سطح کشور تلقی کرد و بیان داشت: با توجه به سوابق وزیر پیشنهادی دولت در حوزه جهاد کشاورزی، به عقیده من وی می‌تواند نظر مثبت مجلس را برای تصدی این پس جلب کند.

,

عباسی با تأکید بر اینکه جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به احتمال زیاد دوشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پیش از پایان سال 98 مجلس بتواند در راستای بررسی و تصویب بودجه 99 و برخی از امور عقب‌مانده دیگر اقدامات لازم را به موقع انجام دهد.

,

منبع: تسنی

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه