اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

افزایش ذخیره آب پشت سدهای استان زنجان/ 60 درصد ظرفیت سد تهم زنجان پر است

افزایش ذخیره آب پشت سدهای استان زنجان/ 60 درصد ظرفیت سد تهم زنجان پر است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره با اشاره به اینکه آب ذخیره پشت سدهای استان زنجان افزایش یافته است گفت: در حال حاضر حدود 60 درصد ظرفیت سد تهم زنجان پر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به اینکه آب سدهای استان زنجان افزایش یافته است اظهار کرد: آب سد تهم زنجان از ابتدای مهر تا سال قبل ۳۳.۵ میلیون مترمکعب بود که به بیش از ۴۸.۵ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با تاکید براینکه تنها 43 درصد از ظرفیت سد تهم زنجان خالی است افزود: ۵۷ درصد ظرفیت سد تهم پر بوده در حالی که آب ذخیره سد تهم در مدت مشابه شال گذشته 38 درصد بود.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در ادامه با اشاره به اینکه 60 درصد حجم مخزن سد گلابر نیز پر است بیان کرد: آب این سد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

,

وی با اشاره به وضعیت سد کینه ورس بیان کرد: این سد نیز بیش از 14 میلیون مترمکعب آب دارد که این میزان 87 درسد حجم مخزن این را پر کرده است.

,

رضاپور در ادامه به تعداد چاه‌های حفر شده در استان زنجان اشاره و بیان کرد: ۱۲ هزار حلقه چاه کشاورزی در این استان با دبی حدود ۷۰۰ میلیون‌متر‌مکعب آب، حفر شده و کشاورزان در حال بهره برداری از این چاه‌ها هستند.

,

وی با تاکید براینکه با توجه به بحران منابع آب زیرزمینی و ممنوعه شدن دشت‌ها اجرای طرح حفاظت و تقویت منابع آب زیرزمینی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد تصریح کرد: با توجه به وابستگی اقتصاد و معیشت مردم به بخش کشاورزی اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی از مهاجرت جمعیت روستای به مناطق شهری جلوگیری می‌کند.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان ابراز کرد: لیست نهایی  یک هزار و 561 حلقه چاه در خصوص مجاز بودن برق رسانی، کنترل مالکیت، صحت اطلاعات و مشخصات و شناسایی چاه‌ها بررسی مورد بررسی می‌گیرد.

,

وی در مورد برق‌رسانی به چاه‌های مجوزدار در حوزه کشاورزی اظهار کرد: براساس برنامه سه ساله قرار است 75 هزار چاه کشاورزی در سطح کشور برق‌دار شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه