اخبار داغ

استرس کرونا کشنده‌تر از خود کرونا!

استرس کرونا کشنده‌تر از خود کرونا!
آنچه مهم است، اینکه استرس موجود میان مردم بسیار خطرناک تر از خود ویروس کرونا است چرا که شاهد بهبود بسیاری از بیماران مبتلا به این ویروش بوده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، حدود یک ماهی می شود که جهان با دغدغه ای به اسم ویروس کرونا با منشا کشور چین روبرو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

در ایران نیز یک هفته ای می شود که با مشاهده ابتلای چند نفر به ویروس کرونا موج نگرانی از شیوع آن درکشور بالا گرفت ولی آنچه که در این میان مهم است استرس ناشی ازابتلا به کرونا است.

,

افزایش شایعات در فضای مجازی و خبرهای ضد و نقیض از تعداد افراد مبتلا به این ویروس بیشتر بر استرس بین افراد جامعه دامن زده است‌.

,

مسئول یک داروخانه در ارومیه در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز با تاکید به اینکه ماسک برای افراد عادی لازم نیست تصریح کرد: تمامی ماسک ها، مواد ضدعفونی کننده و الکل داروخانه در عرض مدت کوتاهی تمام شد.

,

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام دولت ظرفیت تولید مواد بهداشتی و ماسک چندبرابر شده است، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی درست و وجود شایعات فراوان در جامعه و همچنین اقدامات غیر انسانی افراد سودجو شاهد کمبود این محصولات هستیم.

,

وی ادامه داد: تنها راه برای جلوگیری از ابتلا افراد عادی به این ویروس تقویت سیستم ایمنی بدن، شستشوی مدام دست ها و رعایت بهداشت فردی است.

,

م.هاشمی یک شهروند ارومیه ای در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: استرس و وحشتی که ناشی از ابتلا به کرونا به مردم منتقل می شود کاذب است ولی متاسفانه چون آگاهی ها در این مورد کمتر است باعث ترس بیشتر مردم شده است.

,

وی با اشاره به اینکه خودش به دلیل کار مجبور است مدت زمان زیادی بیرون باشد و به همین دلیل از ماسک و دستکش استفاده می کند، اذعان کرد: هرچند گفته شده ماسک و دستکش برای افراد عادی لازم و ضروری نیست ولی چون استرس ابتلا به این ویروس زیاد است استفاده می کنم.

,

هاشمی، فضای مجازی را اصلی ترین عامل این استرس درجامعه اعلام کرد و یاد آور شد: متاسفانه درفضای مجازی فیلم ها و آمارهایی از مبتلایان به ویروس کرونا اعلام می کنند که باید با این افراد که جو جامعه را متشنج کرده اند برخورد جدی شود.

,

ع.کمالی دیگر شهروند ارومیه ای درگفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: به چند داروخانه در سطح شهر سر زدم ولی مواد ضدعفونی کننده وماسک موجود نبود.

,

وی با تاکید به اینکه استرسی که از ترس ابتلا به کرونا در بین مردم است خیلی بدتر از خود کرونا است، تصریح کرد: فضای مجازی در این بین باعث انتشار بیشتر شایعات شده و احتکار اقلام بهداشتی توسط سودجویان نیز برمشکلات مردم افزوده است.

,

گفتنی است یکی از مهمترین عواملی که به این شایعات دامن می زند عدم شفافیت دراعلام افراد مبتلا به ویروس کرونا برای افکارعمومی از طریق منابع رسمی همچون علوم پزشکی است.

,

متاسفانه مسئولان مربوطه استان فقط به رد شایعات اکتفا کرده و همین امر باعث گسترش بازار داغ شایعات و بالا رفتن استرس کرونا در بین مردم شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه