اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان :

ارسال 30 آزمایش بیمار مشکوک به کرونا به تهران / تنها بیمار کرونایی گلستان درمان شد

ارسال 30 آزمایش بیمار مشکوک به کرونا به تهران / تنها بیمار کرونایی گلستان درمان شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت : تاکنون 30 نمونه آزمایش ویروس کرونا از گلستان به تهران ارسال شده که جواب 3 نمونه آمده که دو تا منفی و یکی مثبت اعلام شده و خوشبختانه حال تنها بیمار کرونایی گلستان نیز خوب است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز چهارشنبه 7 اسفند ماه در گفت و و با این پایگاه خبری اظهار کرد : آمادگی ما در استان گلستان از روز چهارشنبه هفته گذشته با مشاهده اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم ، در استان گلستان اعلام شد و ما هم نیروها را برای مقابله با این بیماری بسیج کردیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

فاضل افزود : بعد از اطلاع آمدن ویروس به ایران ،  بلافاصله به تمامی مراکز درمانی و کادر پزشکی خود اعلام آماده‌باش کردیم و از آنها خواستیم تا در مراکز بهداشتی حضور داشته و با موارد مشکوک خیلی سریع مقابله نمایند.

,

وی در خصوص آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گلستان گفت : تاکنون 30 مورد آزمایش ویروس کرونا از استان گلستان به تهران ارسال شده است.

,

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد : از این 30 مورد مشکوک به کرونا  جواب 3 مورد به دست ما رسیده که از این تعداد نتیجه آزمایش 2 مورد منفی بود و یک مورد مثبت نیز خوشبختانه درمان شده است.

,

دکتر فاضل در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این بیماری چه درمانی دارد ، خاطرنشان ساخت : این بیماری داروی خاصی ندارد و مردم باید با خود مراقبتی‌های بهداشتی زمینه عدم شیوع و گسترش این بیماری را ایجاد کنند.

,

وی ضمن بردباری و صبر پرستاران و کادر درمانی مراکز بهداشتی و درمانی گفت :  پزشکان و پرستاران استان نیز به رغم تمام مشکلات و مطالباتی که دارند با ایثار و ازخودگذشتگی به بیماران خدمت می‌کنند.

,

فاضل ادامه داد: علاوه بر چند بیمارستان که به صورت ویژه در اختیار بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است در تمامی بیمارستان‌های استان بخشی را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراجعان مراکز درمانی و بیمارستانها در هفته اخیر زیاد شده ، اضافه کرد :  در حال حاضر در همه بیمارستان‌های استان گلستان بخشی از تخت‌ها برای بستری بیماران حاد تنفسی در نظر گرفته شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه تاکنون سه تن از بیماران که دچار سندرم حاد تنفسی فوت کردند افزود : هنوز جواب آزمایش آنها تاکنون نیامده و نمی توان علت فوت را به بیماری کرونا نسبت داد .

,

وی با بیان اینکه مردم به شایعات فضای مجازی اهمیت ندهند، گفت :  از مردم می خواهم تا از توجه به شایعات و اخبار غیرموثق پرهیز و اخبار صحیح را از رسانه‌های معتبر و سایت وبدا دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.

,

دکتر فاضل در پاسخ به این سوال که مردم چگونه با شما ارتباط داشته باشند ،  بیان کرد : مردم استان گلستان اگر در مورد کرونا و مسائل پیرامون آن سوالات و شبهاتی دارند می توانند از طریق تلفن گویا 0173150 از ما بپرسند و جواب خود را دریافت کنند .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه