اخبار داغ

تغذیه سالم خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می دهد

تغذیه سالم خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می دهد
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هر چه بتوانیم سیستم ایمنی بدن را با تغذیه مناسب تقویت کنیم کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها مثل کرونا قرار می‌گیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری علم و فناوری؛ عنایت ا... کلیج رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه باید سیستم ایمنی بدن را با غذاهایی که حاوی ویتامین‌های C، A و D هستند بالا ببریم، افزود: بهترین منبع ویتامین C مرکبات هستند که مصرف روزانه آن‌ها توصیه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی، با بیان اینکه بعد از مرکبات سبزیجات هستند که منبع خوب ویتامین C به‌شمار می‌روند، افزود: پیاز منبع دیگر ویتامین C است که به‌صورت خام می‌تواند مصرف شود.
,
 
,
کلیج از دیگر ویتامین هایی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید به ویتامین A اشاره داشت و افزود: این ویتامین در سبزیجاتی که برگ تیره دارند مثل اسفناج یافت می‌شود.
,
 
,
وی، سبزیجات با رنگ‌های زرد و نارنجی مثل هویج و کدو حلوایی را از دیگر منابع سرشار از ویتامین A برشمرد.
,
 
,
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شیر یکی از کامل‌ترین ماده‌های غذایی است که همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را دارا است.
,
 
,
وی در ادامه متذکر شد، شیر منبع کامل پروتئین و کلسیم است و توصیه می‌شود در روز حداقل دو واحد مصرف ولی حتماً باید از شیر پاستوریزه، جوشیده و کم‌چرب استفاده شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه