اخبار داغ

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار خبر داد؛

مراقبت فردی و آموزش همگانی راهکاری برای مهار ویروس کرونا/ تنها راه قطعی تشخیص کرونا آزمایش است

مراقبت فردی و آموزش همگانی راهکاری برای مهار ویروس کرونا/ تنها راه قطعی تشخیص کرونا آزمایش است
محمود حسین بر گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا و مهار ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود حسین بر مدیر شبکه و بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به اینکه علائم بیماری آنفولانزا و ویروس کرونا می تواند خیلی بهم شباهت داشته باشد بیان کرد: ویروس کرونا می توانند علائم آنفلوانزا را ایجاد کنند؛ کرونا به سیستم تنفسی حمله می کند و به تدریج این سیستم را از کار می اندازد و از علائم این بیماری می توان به سرفه، تب شدید باشد.
 
وی با اشاره به اینکه خیلی از افراد این بیماری را با دیگر بیماری های تنفسی اشتباه میگیرند افزود: ویروس کرونا را از روی علائم ظاهری نمی‌توان تشخیص داد که فرد به آنفلوانزا، سرماخوردگی و یا کرونا مبتلا شده است و بهترین و تنها روش تشخیص و قطعی آزمایش تست کروناست.
 
مدیر شبکه و بهداشت و درمان شهرستان چابهار مهمترین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری را چند نکته بهداشتی ساده عنوان کرد و گفت: با شستن مکرر دست ها می‌توان خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داد، در مکان هایی که موادشوینده و ضدعفونی وجود ندارد آب و صابون بهترین گزینه برای تمیزی دست است.
 
وی ادامه داد: رعایت بهداشت فردی در مقابل بیمارانی که علائم مثل سرفه، تنگی نفس، آب ریزش بینی دارند باید بیشتر شود و از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا دارند دوری کرد.
 
حسین اذعان کرد: افرادی که سرفه و عطسه می کنند باید از دستمال کاغذی یکبار مصرف استغاده کنند و دهان و بینی خود را هنگام عطسه یا سرفه بپوشانند.
 
وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک‌های طبی به همه مردم توصیه نمی‌شود افزود: همه افراد سالم ضروریتی برای استفاده از این ماسک ها ندارند و کاربرد این ماسک‌ها بیشتر برای کارکنان مراکز درمانی و افراد در معرض تماس مستقیم با بیماران است.
 
مدیر شبکه و بهداشت و درمان شهرستان چابهار تصریح کرد: مشاهده نشانه‌هایی از سرفه و تب در بدن باید از ارتباط نزدیک، دست دادن و روبوسی با دیگران، از انداختن آب دهان در مکان‌های عمومی پرهیز کرد، اگر علایمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس داشتید بعد از انجام دادن اقدامات اولیه پزشکی مراقبت‌های بهداشتی را به مراتب رعایت کنید.
 
وی با اشاره به اینکه تنها زمانی که مریض بدحال باشد آزمایش از او گرفته می‌شود، ادامه داد: این آزمایش مخصوص کسانی که حال عمومی بدی دارند و افرادی که علائم ویروس کرونا را دارند در طول مدت یک هفته به صورت خفیف و بعد از آن تشدید پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه