اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

شایعات از کروناویروس خطرناک‌تر است

شایعات از کروناویروس خطرناک‌تر است
کارشناس فرهنگی شورای‌ فرهنگ عمومی سوادکوه با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید از اخبار روز مطلع باشید صرفا از یک منبع معتبر استفاده کنید، گفت: شایعات از کرونا ویروس خطرناک‌تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عاطفه مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ  درباره چگونگی استفاده درست از اخبار و رسانه‌ها اظهار کرد: اگر می‌خواهید از اخبار روز مطلع باشید صرفا از یک منبع معتبر استفاده کنید و رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف خبری که به دنبال انتشار اخبارهیجانی و احساسی هستند را از گوشی خود حذف کنید.
 
وی تاکید کرد: شایعات از کرونا ویروس خطرناک‌تر است.
 
کارشناس فرهنگی شورای‌فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: متاسفانه از زمان ظهور کرونا جدید، حدس، گمان و ترس زیادی در رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات منتشر می‌شود که این امر علائم هیستریک و وحشت در بین عموم مردم را افزایش می‌دهد.
 
مرادیان خاطرنشان کرد: انتشار اخبار جعلی و اطلاعات تایید نشده در مورد این ویروس باعث ایجاد استرس و نگرانی غیرضروری برای بسیاری از افراد می‌شود و این امر نتیجه منفی بر سلامت روانی مردم بجا می‌گذارد و انها را نسبت به بیماری‌های جسمی آسیب‌پذیرتر می‌کند.
 
وی تاکید کرد: افراد باید روال زندگی سالم خود را حفظ کرده و از سلامت جسم و روان خود با استفاده از تغذیه درست و ورزش مراقبت کنند و سعی کنند اضطراب و استرس خود را با روش‌های مدیریت استرس مانند تنفس عمیق، آرام بخشی عضلانی، تمرینات ذهن آگاهی، یوگا و... کنترل کنند.
 
این کارشناس فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با ارسال یک پیام کوتاه و یا تماس ویدئویی برای دوستان و خانواده خود احساس بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه