اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

قوه قضائیه با متخلفین و محتکرین اقلام پزشکی به شدت برخورد کند

قوه قضائیه با متخلفین و محتکرین اقلام پزشکی به شدت برخورد کند
محمدحسین قربانی اظهار داشت: سازمان تعزیرات و قوه قضائیه باید برای مقابله و برخورد با احتکار، گران فروشی اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم وارد عمل شود و با محتکرین و متخلفین به شدت برخورد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین قربانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: ویروس کرونا در حالی در کشور شیوع پیدا کرد که آمادگی برای مقابله با آن را نداشتیم. در واقع  شیوع این بیماری مانند یک حادثه غیرمترقبه بود که آمادگ مقابله با آن در کشور وجود نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به جلسه ویژه مجلس در خصوص بیماری کرونا گفت: طی جلسه ویژه ای که در مجلس با حضور معاونین وزارت بهداشت برگزار شد؛ تصمیمات مهمی گرفته شد از جمله موضوع تامین منابع مالی برای مقابله با این بیماری بود که در همان روز رئیس سازمان برنامه بودجه کشور530 میلیارد تومان جهت کمک به رفع کمبود منابع مالی وزارت بهداشت تزریق کرد.

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: تمام امکانات وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین مالی نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان کشور بسیج شده اند وتامین نیازهای اولیه سربازان خط مقدم این حوزه یعنی پرستاران، بهیاران، کادر پزشکی و ... در بیمارستان ها در اولویت قرار گرفته است.

,

قربانی از تشکیل کمیته ویژه کرونا در کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد و گفت: کمیته ای متشکل از پنج نفر از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شده که نشست های مشترکی با قرارگاه وزارت بهداشت دارد.

,

وی در خصوص کمبود و احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز جامعه در شرایط فعلی گفت: نظارت بر بازار وظیفه یک نهاد خاص نیست بلکه کار همگانی و آحاد مردم است؛  از همه مردم می خواهیم هر جا خبری از احتکار کالاهای پزشکی، اقلام پیشگیری و مواد ضد عفونی کننده  دارند حتما گزارش کنند.

,

قربانی ادامه داد: در چنین شرایط بحرانی که مردم به اقلامی چون ماسک و مواد ضدعفونی کنده نیاز دارد عده ای سودجو و منفعت طلب همه دنیا را برای خودشان می بینند. از این رو سازمان تعزیرات و قوه قضائیه  باید برای مقابله و برخورد با احتکار، گران فروشی اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم  وارد عمل شود و با محتکرین و متخلفین به شدت برخورد کند.

,

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر بازار اقلام بهداشتی تاکید کرد: باید با افرادی که امنیت و سلامت جامعه به عنوان دو رکن اصلی جامعه را به خطر می اندازند به شدت برخورد شود.

,

انتای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه