اخبار داغ

کاسبان ویروس کرونا چه کسانی هستند؟

کاسبان ویروس کرونا چه کسانی هستند؟
همزمان با اعلام ورود ویروس کرونا به ایران برخی با سوء استفاده از وضع موجود در حال موج سواری و جنگ رسانه ای خود حول محور ویروس کرونا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کمتر از یک هفته از اعلام خبر رسمی ورود ویروس کرونا به ایران می گذرد ولی برخی کاسبان داخل و خارج از کشور در حال ایجاد جو روانی و ناآرام نشان دادن اوضاع  و موج سواری بر جنگ رسانه ای خود حول محور ویروس کرونا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

اولین و مهمترین کاسب و دلال این ماجرا  که سعی در سوءاستفاده از وضع موجود و سبب رکود بازار و بالا رفتن قیمت دلار در بازار شده، اقدامات کشور مستکبر و تروریست آمریکا است که تلاش دارد با سوء استفاده از همزمانی ورود ویروس کرونا به کشور و قرار گرفتن نام  ایران در لیست سیاه Fatf  به اقتصاد ایران ضربه  وارد کند. بدون شک آمریکا در چند ماه گذشته و در قالب ظالمانه ترین تحریم های وضع شده، تلاش کرده است که مقاومت ملت بزرگ ایران را در هم بشکند و به لطف خدا تا این مرحله ناکام بوده است و اکنون نیز به نظر نمی رسد که توفیقی در این جنگ جدید عایدش گردد .

, اولین و مهمترین کاسب و دلال این ماجرا  که سعی در سوءاستفاده از وضع موجود و سبب رکود بازار و بالا رفتن قیمت دلار در بازار شده، اقدامات کشور مستکبر و تروریست آمریکا است,

دولت مستکبر آمریکا با سوء استفاده از این جنگ  که می توان آنرا نوعی جنگ بیولوژیک یا ترکیبی با قواعد خاص آن دانست ،  باایجاد فشار روانی تمام سعی خود را می کند  تا بتواند حوزه اثر تحریم های اقتصادی بر علیه مردم ایران را سنگین تر کند.

,

لازم به ذکر است این ویروس در سراسر جهان هم باعث رکود اقتصادی شده است به طوری که دنیای اقتصاد نوشت: در رابطه با بیماری ۱۹-COVID و اثر آن بر بازارهای مالی بایددانست که  ویروس «کرونا»ی جدید، فعالیت‌های اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ دنیا را مختل کرده؛ تا آنجا که این کشور و موسسات بزرگ مالی برآورد خود از رشد اقتصادی چین و همین‌طور دنیا را مورد بازبینی‌ قرار داده‌اند. در عین حال تعلیق فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در چین فشار زیادی بر قیمت کامودیتی‌ها در بازار جهانی وارد کرده و سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امنی همچون طلا سوق داده است. از این منظر این نگرش که شیوع بیماری مذکور در کشور می‌تواند بر فعالیت‌های تجاری فشار وارد کند به هیچ عنوان دور از واقع نیست و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

,

در خصوص کاسبان بعدی که باید به آن پرداخت فرصت طلبی رسانه های معاند داخلی و خارجی در این فضا است.

, در خصوص کاسبان بعدی که باید به آن پرداخت فرصت طلبی رسانه های معاند داخلی و خارجی در این فضا است.,

به طور مثال ‏اینستاگرام BBC فارسی  طی ۴۸ساعت (تا ساعت ۲۴ دیشب) تعداد ۳۴خبر درخصوص کرونا از کشورها به ترتیب ایران ۲۷ خبر، چین ۲ خبر، ایتالیا ۱ خبر، افغانستان ۱ خبر، کره جنوبی ۱ خبر، عمومی کرونا ۲ خبر انتشار داده است.

,

وزیر کشور هم در این مورد گفته است شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی و معاند مانند هر موضوع دیگری مساله کرونا را دستاویز قرار می‌دهند تا در داخل نا کارآمدی و اختلاف و سردرگمی را به نمایش بگذارند.

,

این دشمنی رسانه های تحت سلطه غرب به قدری بود که روز گذشته پیج اینستای فردی که از بیماری کرونا بهبود یافته بود به جرم آرامش بخشی به مردم مسدود کرده بودند!!

,

که جهت مقابله با این موضوع لازم است که اطلاع رسانی صحیح به مردم شود و از ماهیت ویروس، راه  های پیشگیری و درمان آن آگاه شوند.

,

در خصوص کاسبان  سوم که باید به آن اشاره کرد احتکار کنندگان لوازم بهداشتی هستند که در روزهای اول با کمبود لوازم بهداشتی در داروخانه ها در حال ایجاد یک شوک در جامعه بودند.

, در خصوص کاسبان  سوم که باید به آن اشاره کرد احتکار کنندگان لوازم بهداشتی هستند که در روزهای اول با کمبود لوازم بهداشتی در داروخانه ها در حال ایجاد یک شوک در جامعه بودند.,

با تدبیر خوب مسئولان هم این موضوع در حال رفع شدن است طوری که روز گذشته باندی که قصد خارج کردن ۳۰۰۰۰۰۰ ماسک از کشور را داشت دستگیر و ماسک ها دراختیار مردم قرار گرفتند. بدون شک ظلم  این گروه از سایر دشمنان این ملت کمتر نخواهد بود و انتظار می رود مسئولین نظارتی با برخورد سریع و قاطع ، ضمن مسدود کردن مسیر سوء استفاده ، آرامش روانی را به جامعه برگردانند .

,

به گزارش عصر همدان؛ همانطور که می دانید ویروس کرونا بسیار نجیب تر ازبقیه ویروس ها  و میزان مرگ و میر کمتری دارد و فقط میزان شیوع آن باعث ایجاد نگرانی برای عموم شده است که می توان بارعایت اصول بهداشتی و شستن مداوم دستها با آب و صابون این مشکل را حل کرد و مردم ایران از این مشکل همچون گذشته با سلامت عبور خواهند کرد  و رو سیاهی فقط بر چهره کاسبان و  موج سواران خواهد ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه