اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان:

سرمای اواسط بهمن ماه محصولات کشاورزی را در نوردید/ خسارت قریب به ۲ میلیارد تومان به گلخانه های تویسرکان

سرمای اواسط بهمن ماه محصولات کشاورزی را در نوردید/ خسارت قریب به ۲ میلیارد تومان به گلخانه های تویسرکان
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از خسارت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی به تعدادی از گلخانه های این شهرستان براثر سرما خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود اکبری در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ به سرمای اواسط بهمن ماه و خسارت وارد آمده به گلخانه های تویسرکان بر اثر این سرما اشاره کرد و گفت: شدت سرما حتی به ۲۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در برخی از نقاط رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار کرد: این سرمای شدید سبب قطعی برق ۲۲ گلخانه شده بود و متاسفانه با وجود اطلاع رسانی های مکرر به کشاورزان، آنان از دستگاه ژنراتور برای گرمایش گلخانه بهره نگرفته بودند.

,

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: طولانی شدن مدت سرما در بازه زمانی نزدیک به دو ساعته سبب شد نشاء های کاشته شده دچار سرمازدگی شود.

,

اکبری از خسارت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی بر اثر همان سرما خبر داد و تصریح کرد: با این حال از آنجا که سرمازدگی در مرحله کاشت نشاء بود و فرصت برای نشاءکاری مجدد وجود داشت، از میزان خسارت تا حدود قابل توجهی کاهش یافت.

,

وی عنوان کرد: متاسفانه کشاورزان برای نصب ژنراتور در گلخانه های خود تعلل می کنند و به تعهدات خود در این زمینه آن گونه که باید عمل نمی کنند.

,

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان ادامه داد: به دنبال این اتفاق، علیمردان طالبی مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان به این شهرستان سفر داشت و با حضور در جلسه بررسی میزان خسارت وارد آمده به کشاورزان، طرح های به نسبت خوبی برای جبران خسارت مصوب شد.

,

اکبری تصریح کرد: امهال تسهیلات و ارائه تسهیلات جدید به کشاورزان خسارت دیده برخی از مصوبات آن جلسه بود که تا حدودی خسارات وارد آمده را جبران می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه