اخبار داغ

یک پزشک متخصص قلب و عروق:

استرس، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند/ برای پیشگیری و مقابله با کرونا نظافت فردی را رعایت کنیم

استرس، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند/ برای پیشگیری و مقابله با کرونا نظافت فردی را رعایت کنیم
دکتر محمدمهدی منجم با بیان اینکه بیماری کرونا در افرادی که ضعف سیستم ایمنی و یا سن بالایی دارند، شدیدتر است، گفت: وجود استرس، بدن را در شرایط ضعف سیستم ایمنی قرار می دهد و باعث تشدید بیماری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک متخصص قلب و عروق در همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به ورود بیماری کرونا در ایران، اظهار کرد: بیماری کرونا یک نوع ویروسی است که شایعه وجود بیماری از یک طرف و وحشت مردم از طرف دیگر باعث شده که مردم نگران باشند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه راهکار پیشگیری از بیماری کرونا، بسیار ساده است، افزود: تنها راهکار مبارزه و پیشگیری از ورود این ویروس، رعایت بهداشت و نظافت فردی است، یعنی دست‌ها را به طور مرتب شسته و از تماس با انسان‌هایی که مریض و یا مشکوک هستند، خودداری کنیم.

,

منجم با تأکید بر پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن، گفت: مردم باید از سفرهای غیر ضروری و رفتن به اماکن عمومی و استفاده از اتوبوس، حضور در مراسمات شلوغ خودداری کنند تا بیماری مهار شود.

,

وی با بیان اینکه بیماری کرونا در افرادی که ضعف سیستم ایمنی و یا سن بالایی دارند، شدیدتر است، گفت: وجود استرس، بدن را در شرایط ضعف سیستم ایمنی قرار می دهد یعنی بدنی که اضطراب دارد، مستعد به ورود بیشتر بیماری ویروسی و به طور خاص ویروس کرونا می‌شود.

,

این پزشک متخصص با بیان اینکه افرادی که بدنشان ایمنی و قوت بیشتری دارد، در ابتلا به کرونا، مقاوم‌تر است، خاطرنشان کرد: مردم نباید زیاد نگران باشند و به خود استرس وارد کنند، بلکه باید بهداشت و نظافت فردی را رعایت کنند تا در معرض کرونا قرار نگیرند و اینگونه هم مریضی کنترل شود و هم استرس باعث نمی‌شود که این ویروس وارد بدن آنان شود.

,

وی تصریح کرد: درصورت ابتلا فردی به کرونا، اگر این ویروس خفیف باشد، با استفاده از مایعات و استراحت معمولا رفع می شود.

,

منجم در خصوص نوع تغذیه برای پیشگیری و یا مبارزه با کرونا، گفت: اینکه بگوییم تغذیه و یا غذاهای خاص به صورت مستقیم بر رفع و یا پیشگیری این بیماری اثر دارد، اینگونه نیست بلکه باید افراد رژیم معمولی داشته و سعی کنند از غذاهای بیرون و فست فوت‌ها پرهیز کنند و  ترجیحا در خانه آشپزی کنند.

, منجم در خصوص نوع تغذیه برای پیشگیری و یا مبارزه با کرونا، گفت: اینکه بگوییم تغذیه و یا غذاهای خاص به صورت مستقیم بر رفع و یا پیشگیری این بیماری اثر دارد، اینگونه نیست بلکه باید افراد رژیم معمولی داشته و سعی کنند از غذاهای بیرون و فست فوت‌ها پرهیز کنند و  ترجیحا در خانه آشپزی کنند.,

وی با بیان اینکه هیچ مدرکی دال بر اثر مفید گیاه دارویی در رفع ویروس کرونا نداریم، گفت: البته استفاده از گیاهان دارویی نه برای پیشگیری و نه برای درمان ضرری ندارند.

,

پزشک متخصص قلب و عروق تأکید کرد: ویروس کرونا، ویروس جدیدی است که روی آن چندان مطالعه ای نشده است و استفاده از هر نوع مواد غذایی و گیاه دارویی که سیستم ایمنی بدن را تفویت می‌کند، می‌تواند جلوی پیشرفت ویروس را بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه