اخبار داغ

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده از زبان فرماندار خوی:

بیش از ۴۰۰۰ خانوار متحمل خسارات زلزله شدند

بیش از ۴۰۰۰ خانوار متحمل خسارات زلزله شدند
فرماندار خوی در تشریح آخرین وضعیت زلزله زدگان قطور و زرآباد خوی، از تحمیل خسارات مالی به بیش از ۴ هزار خانوار در این مناطق خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد عابدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: در زلزله سه روز قبل قطور خوی ۴۳ روستا آسیب دیده که ۲۷ روستا در بخش قطور است و بطور میانگین بین ۵۰ الی ۱۰۰ در صد تخریب شده است، همچنین بیش از ۴ هزار خانوار دچار خسارات مالی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر اروم نیوز، ,

وی، افزود: ۹۵ نفر مصدوم در این زلزله وجود داشت که ۸۵ نفر بصورت سرپایی درمان و ۱۰ نفر بستری بودند که امروز ترخیص شدند.

,

فرماندار خوی ابراز کرد: کلیه روستاهایی که در عمق ۲۰ کیلومتری هستند بیمه شدند و از طرف بنیاد مسکن و کارشناسان بیمه برآورد خسارات انجام میگیرد و از هفته آینده پرداخت خسارات به تدریج شروع خواهد شد.

,

عابدی با اشاره به پرداخت وام های کم بهره برای تعمیر و بازسازی و احداث منازل تخریب شده از طرف دولت  گفت: دولت برای زلزله زدگان به زودی تسهیلات با بهره کم و به صورت بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

,

وی افزود: به بیش از ۴ هزار خانوار چادر و به بیش از ۵ هزار خانوار دستگاه چراغ خوراک پزی والور و به تمامی روستاهای بخش قطور و شهر قطور بسته های غذایی ۷۲ ساعته تحویل شده است، همچنین توزیع روزانه ۲۰ هزار غذای گرم توسط موکب های استقرار یافته به همراه بسته های بهداشتی از امروز آغاز شده است.

,

فرماندار خوی از حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه هیات دولت خبر داد و دلیل حضور وی را  برای ارائه گزارش و دریافت مصوبات دولت در این زمینه عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه