اخبار داغ

عضو شورای عالی فضای مجازی:

عملیات روانی دشمن در اخبار کروناویروس ناشی از حاکمیت غرب در فضای مجازی است

عملیات روانی دشمن در اخبار کروناویروس ناشی از حاکمیت غرب در فضای مجازی است
رسول جلیلی با اشاره به اینکه عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است گفت: بی‌مسئولیتی‌ها در زمینه اخبار کرونا برای آحاد جامعه نگران‌کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون عملیات روانی صورت گرفته در موضوع کروناویروس توسط دشمن اظهار کرد: قلب مسئولیت در خبررسانی فضای مجازی و عدم احراز هویت در تراکنش‌های مختلف این فضا موضوع کلی و دارای اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

تراکنش‌ها در فضای مجازی باید دارای هویت باشند

, تراکنش‌ها در فضای مجازی باید دارای هویت باشند,

وی افزود: بخشی از تراکنش‌های بانکی به درستی احراز اصالت می‌شود و بر همین اساس باید سایر تراکنش‌ها در فضای مجازی نیز دارای هویت باشند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: بی‌هویت بودن بسیاری از اخبار در فضای مجازی موجب شده که فرستنده معلوم نشود و لذا بحث جعل در این فضا اتفاق بیفتد.

,

وی افزود: حوزه‌های کلی اجتماعی و رسانه‌ای نیز باید به سمتی حرکت کند که هر پیامی که فرستاده می‌شود مورد ابهام از سوی مخاطب باشد و صحت خبر و هویت فرستنده بررسی شود.

,

جلیلی ادامه داد: به عنوان مثال اگر فردی به عنوان پزشک خبری را اعلام می‌کند باید صحت هویت خبرش مشخص شده باشد تا دوست و دشمن قابل تفکیک باشند.

,

وی با بیان اینکه فعلا فضای مجازی فضایی غیرقابل اعتماد است افزود: باید این فضا تبدیل به فضای قابل اعتماد شود و این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که آحاد جامعه قوانین را رعایت کنند و مسئولیت تراکنش‌های خودشان را در فضای مجازی بپذیرند.

,

ضرورت بی‌اعتنایی به اخبار بی‌اصالت

, ضرورت بی‌اعتنایی به اخبار بی‌اصالت,

عضو شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: اگر فردی مسئولیت پیام‌های ارسالی خودش را نپذیرفت باید به آن بی‌اعتنا باشیم یعنی اگر مردم برای هر خبر و تولیدی مهر احراز اصالت را مشاهده نکردند نباید به آن اعتماد کنند.

,

وی افزود: در جهان پیشرفته امروز، فناوری‌ها در بستر هوش مصنوعی امکان هر تقلبی را مهیا کرده است و در آینده بسیار نزدیک شاهد ابزارهای عمومی هستیم که می‌تواند لهجه‌ها و سخن را نیز تغییر دهند و البته ادعای ظهور آن امروز در دنیا وجود دارد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: بر این اساس به این نتیجه می‌رسیم که نباید به فضای مجازی از دیدگاه خبررسانی، هشداردهی و آگاهی‌رسانی به راحتی توجه و اعتماد کرد.

,

حکمرانی از طریق فضای مجازی در حال ظهور و بروز است

, حکمرانی از طریق فضای مجازی در حال ظهور و بروز است,

وی ضمن اشاره به اینکه فضای مجازی بر همه ابعاد زندگی بشری احاطه پیدا کرده و مردم کشورمان در معرض آن هستند افزود: موضوع اعمال حکمرانی از طریق فضای مجازی در حال ظهور و بروز است.

,

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر حکمران فضای مجازی مانند همه دنیا تصمیم بگیرد جریان‌سازی را در کشور داشته باشد، متأسفانه می تواند آن را محقق کند چراکه ما بر فضای مجازی بومی خودمان سوار و مسلط نیستیم.

,

وی افزود: به این دلیل که دیگران بر این فضا مسلط هستند اعمال حاکمیت می‌کنند و بر اساس منافع و صلاحدید خودشان هر خبری را برجسته‌سازی و سانسور می کنند.

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در روزهای گذشته حذف اطلاعات خبر شهادت شهید سلیمانی در بستر فضای مجازی غربی را شاهد بودیم چون در راستای سیاست‌ها و مطامع آنها نیست.

,

نگرانی جامعه از بی‌مسئولیتی‌ها در زمینه اخبار کروناویروس

, نگرانی جامعه از بی‌مسئولیتی‌ها در زمینه اخبار کروناویروس,

وی افزود: امروز باید ترویج کنیم و مردم مطلع شوند اگر هر خبر و شایعه‌ای از کانال‌های غیررسمی رخ داد به آن بی‌اعتنا باشند.

,

جلیلی ادامه داد: در موضوع کرونا ویروس نیز برخی افراد خودشان را کارشناس جلوه می‌دهند اخباری نادرست و ناصحیح را مطرح می کنند و در قبال آن پاسخگو نیستند لذا بی‌مسئولیتی‌ها در این زمینه برای آحاد جامعه نگران‌کننده است.

,

وی با بیان اینکه سلامت جامعه بخشی از امنیت جامعه است و نباید به آن بی توجه باشیم افزود: باید اقدامی شود تا اعتماد مردم به اخبار کذب و غلط سلب شود.

,

عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است

, عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است,

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در جریان رسانه‌ای، عقل شروع کننده خبر و عقل در خدمت دشمن فعالیت دارد لذا از فضای مجازی باید به هر میزان که می‌توانیم در راستای اطلاعرسانی و احقاق حق سلامت جامعه و عارضه‌های مختلف جامعه استفاده کنیم.

,

وی ضمن تأکید بر این مطلب که عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است افزود: کارشناسان با زبان‌ها و مصادیق مختلف باید در این زمینه اقدام کنند و حتما صدا و سیما باید خیلی فعال‌تر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه