اخبار داغ

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

نظارت 197 تیم بهداشت محیط برای جلوگیری از شیوع کرونا در مشهد/ اصناف متخلف پلمپ می‌شوند

نظارت 197 تیم بهداشت محیط برای جلوگیری از شیوع کرونا در مشهد/ اصناف متخلف پلمپ می‌شوند
علی اصغر حسنی گفت: در حال حاضر 197 تیم بهداشت محیط در سطح مشهد و شهرستان‌های اطراف به صورت شبانه‌روزی در حال نظارت و گشت‌زنی هستند که در صورت مشاهده یا اعلام شکایت از طرف شهروندان، در اسرع وقت به آن رسیدگی و برخورد می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر حسنی، مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: از ابتدای مشاهده ویروس کرونا در کشور به تمامی اصناف مشهد و شهرستان‌های اطراف دستورالعمل‌هایی جهت مبارزه و پیشگیری از انتقال این ویروس ارسال شده است و تمامی اصناف ملزم به رعایت این دستورالعمل‌های بهداشتی شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: در این دستورالعمل‌ها بر چگونگی رعایت صحیح بهداشت فردی و حرفه‌ای تأکید و آموزش‌های لازم جهت گندزدایی محیط، به عنوان یک عامل پیشگیرانه و متناسب با حرفه افراد داده شده است.

,

حسنی با بیان اینکه دستورالعمل‌های ارسالی مختص هر فرد یا مکان خاص است، گفت: برای مراکز مذهبی زیارتی، مراکز اقامتی و هتل‌ها، وسایل حمل‌ونقل عمومی، رستوران‌ها و اغذیه‌ها، نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی دستورالعمل مختص به خود آن‌ها تهیه و ارسال شده که تمامی افراد ملزم به رعایت آن‌ها هستند و چنانچه فردی از آن تمرد و به آن عمل نکند دچار تخلف و با آن بر اساس قانون برخورد می‌شود.

,

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: به دلیل حساسیت و مراجعه بالای مردم به نانوایی‌ها، دستورالعمل خاصی برای آن‌ها تهیه شده که در آن بر رعایت نظافت شخصی کارکنان و محیط نانوایی‌ها، استفاده از ماسک و دست‌کش، استفاده از کارت‌خوان به جای پول نقد و ارائه نان توسط کارکنان نانوایی تأکید جدی شده است و درصورتی‌که نانوایی‌ها این موارد را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

,

وی با بیان اینکه نظارت‌های بهداشت بر اماکن و اصناف جهت مقابله با انتشار کرونا تشدید شده است، عنوان کرد: در مقابله با اصناف چند سیاست را دنبال می‌کنیم؛ ابتدا سعی داریم تا با سیاست تشویقی افرادی که بهداشت را به صورت کامل رعایت می‌کنند را تشویق کنیم اما از طرف دیگر در صورت مشاهده تخلف بهداشتی افراد را جریمه و چنانچه وضعیت بهداشتی آن‌ها بحرانی تشخیص داده شود، آن واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی و پلمپ می‌شوند.

,

حسنی تصریح کرد: در حال حاضر 197 تیم بهداشت محیط در سطح مشهد و شهرستان‌های اطراف به صورت شبانه‌روزی در حال نظارت و گشت زنی هستند که در صورت مشاهده یا اعلام شکایت از طرف شهروندان، در اسرع وقت به آن رسیدگی و برخورد می‌کنند.

,

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در خصوص باشگاه‌های ورزشی و استخرها دستورالعملی مبنی بر ایجاد تهویه مناسب، جلوگیری از ورود افراد بیمار و گندزدایی مناسب محیط ارسال شده است و بسیاری از باشگاه‌های ورزشی و استخرهای مشهد به دلیل ایجاد فضای مناسب و گندزدایی محیط اقدام به تعطیلی باشگاه و استخر کرده‌اند.

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه افراد با رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون می‌توانند به میزان قابل توجهی از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کنند، گفت: برای گندزدایی مراکز آلوده و محیط‌هایی که رفت‌وآمد بیشتری در آنجا انجام می‌شود، می‌توان از محلول رقیق شده وایتکس یک درصد استفاده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه