اخبار داغ

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان:

آمار ازدواج 5 درصد و آمار طلاق 10 درصد کاهش یافت

آمار ازدواج 5 درصد و آمار طلاق 10 درصد کاهش یافت
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: آمار ازدواج 5 درصد و آمار طلاق 10 درصد کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان ولی‌الله عبدی از فعالیت 31 دفترخانه ازدواج و 9 دفترخانه طلاق در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به اسناد ازدواج و طلاقی  که در استان ثبت می شود تعداد دفاتر کافی بوده و هیچگونه کمبودی برای دفاتر وجود ندارد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ولی الله عبدی با تاکید بر اینکه مدیریت دفاتر طلاق فقط به افرادی که سابقه 5 سال سردفتری ازدواج و درخواست سردفتری را صادر کنند، واگذار می شود، افزود: سردفتران بیشتر نقاط استان، از تعداد کم مراجعه کنندگان گلایه دارند و  در این شرایط هزینه های دفترخانه ها تامین نمی شود.

,

   وی مطرح کرد: مجموع وقایع ازدواج ثبت شده در 10 ماهه سالجاری به سه هزار و 171 مورد رسیده که  این رقم نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

,

عبدی در خصوص تعداد وقایع طلاق ثبت شده در سطح استان، عنوان کرد: 9 دفتر طلاق  استان در 10 ماهه سالجاری یک هزار و 103 واقع طلاق را ثبت کردند که این آمار نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در خصوص سهمیه طلاق در هر استان اظهار کرد: این طرح با هدف توزیع تعداد عادلانه  ثبت طلاق در هر دفترخانه به یک میزان ابلاغ شده، که تاکنون این طرح به صورت کتبی به سازمان اسناد و املاک استان اعلام رسمی نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه محدودیت ثبت طلاق در سامانه جامع کشوری لحاظ شده است، گفت: هر دفترخانه استان موظف است سالانه 220 طلاق را ثبت کند که ثبت طلاق سالانه، در دفاتر استان به این رقم نخواهد رسید.

,

عبدی با بیان که تعیین سهمیه ثبت طلاق باعث کسب درآمد به طور عادلانه در دفترخانه ها می شود، اظهارکرد: اگر فردی با پر شدن سهمیه یکی از دفترخانه های استان به استان دیگری مراجعه کند مخالف این سهمیه بندی خواهیم بود.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در پایان یادآور شد: اگر دفترخانه ای از تمام سهمیه خود برای ثبت طلاق استفاده کند، با درخواست استان  سهمیه ثبت طلاق افزایش پیدا می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه