اخبار داغ

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان:

حضور اجتماعی در مساجد با رعایت نکات بهداشتی ایرادی ندارد

حضور اجتماعی در مساجد با رعایت نکات بهداشتی ایرادی ندارد
حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی‌پناه با بیان اینکه حضور اجتماعی در مساجد با رعایت ملاحظات و نکات بهداشتی ایرادی ندارد، گفت: برپایی نمازهای جماعت و امور معنوی بهترین فرصت در ارائه آموزش‌های نکات بهداشتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به برگزاری جلسه‌ استانی با موضوع کرونا و تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت و یا عدم فعالیت مساجد، اظهار کرد: با توجه به حضور مسئولان بهداشت استان در این جلسه و ارائه نظرات، در این جلسه عنوان شد حضور اجتماعی در مساجد با رعایت ملاحظات و نکات بهداشتی ایرادی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه موارد تأکید شده در این جلسه ضدعفونی کردن موقعیت‌های مختلف امکان انتقال ویروس در مساجد بود، گفت: عموماً بر ضد عفونی کردن دستگیره در، کفش‌کن مساجد و قسمت وضوخانه تأکید شد.

,

محمدی‌پناه با تأکید بر اینکه نمازگزاران در منزل وضو گرفته و در مساجد حضور یابند، بیان کرد: نمازگزاران از دست دادن به منظور رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از انتقال ویروس خودداری کنند و سعی بر استفاده از دستشویی در منزل داشته باشند.

,

وی خواستار شستشوی دست‌ها پس از مراجعه به منزل از سوی نمازگزاران شد و افزود: با توجه به تماس دست با دستگیره و یا با نقاط دیگر در خارخ از محیط مسجد ،در مساجد شستشوی دست را انجام دهند و یا پس از مراجعه به منزل این اقدام را داشته باشند.

,

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان برپایی نمازهای جماعت و امور معنوی را بهترین فرصت در ارائه آموزش‌های نکات بهداشتی به نمازگزاران دانست و تصریح کرد: مراکز بهداشتی و درمانی می‌توانند با اعزام نیروهای خود به مساجد بحث آموزش را در این خصوص دنبال کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه مشخص نیست کرونا ویروس، آخرین مشکلی باشد که به وجود می‌آید و نباید زندگی را تعطیل کرد، ادامه داد: باید با این مشکلات مقابله کنیم و یکی از شیوه‌های مقابله نیز آموزش بهداشتی مردم است که این امر در مساجد نیز امکان‌پذیر است.

,

محمدی‌پناه با بیان اینکه نمازگزاران می‌توانند برای رعایت نکات بهداشتی از مهر شخصی خود استفاده کنند، خاطرنشان کرد: افراد از تسبیح شخصی خود استفاده کنند تا تماس‌ها به حداقل برسد.

,

وی با تأکید بر اینکه ارائه آموزش‌های بهداشتی از اولویت‌ها در مساجد است، یادآور شد: مهمتر از این موارد قرائت نماز استغاثه به حضرت ولیعصر (عج) و توجه به خداوند متعال برای تقویت روحی و روانی افراد خواهد بود.

,

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان اظهار کرد: بسیاری از پزشکان تأکید دارند که ۸۰ درصد درمان جنبه تقویت روحی و روانی بیمار بوده و پذیرش بیماری بر اثر ضعف روانی شخص است و در جنبه غلبه بر بیماری‌ها، تقویت روحی و استغاثه بسیار مهم است.

,

وی در پایان با بیان اینکه افراد در هر مجمع عمومی شرکت کردند ملاحظات را در نظر داشته باشند، گفت: با رعایت نکات بهداشتی مشکلی پیش نخواهد آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه