اخبار داغ

حال بد سیستان با ریزگردهای زمستان!

حال بد سیستان با ریزگردهای زمستان!
معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک شعاع دید افقی در نصرت آباد زاهدن را به 400 متر کاهش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمود دیانتی امروز در گفت و گویی اظهار کرد: همانطور که انتظار می‌رفت وزش باد شدید و گردوخاک از امروز در زاهدان و نواحی مرکزی استان آغاز شد و شعاع دید افقی در اکثر این مناطق را کاهش داد.

وی افزود: تا ساعت 20:30 دقیقه امشب بیشینه سرعت وزش باد در نصرت آباد زاهدان به 68 کیلومتر بر ساعت رسید که شعاع دید افقی را در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به 400 متر رساند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زاهدان نیز بیشینه سرعت وزش باد تا این موقع به 18 متر بر ثانیه معادل 65 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوخاک حاصل دید افقی را در محدوده فرودگاه زاهدان به 5000 متر کاهش داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,


دیانتی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش بادهای جنوبی تا فردا در زاهدان و نواحی مرکزی استان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از فردا با شمالی شدن جریانات وزش باد شدید، نیمه شمالی استان را در بر می گیرد که علاوه بر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، موجب کاهش 7 تا 12 درجه ای دمای هوا می شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این کاهش دما  از پنج شنبه در شمال و از روز جمعه در نواحی مرکزی استان رخ می دهد که انتظار می رود موقتی باشد و از روز شنبه مجدد روند افزایش دما در سطح استان حاکم شود.

وی همچنین اضافه کرد: گفت: در شبانه روز گذشته دمای هوای 33 شهر کشور به 30 درجه سلسیوس و بیشتر از آن رسید که در این بین 14 شهر سیستان و بلوچستان گرمترین روز از آغاز زمستان را تجربه کردند.

انتهای پیام/

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه