اخبار داغ

با ویتامین های A و C به جنگ کرونا ویروس برویم

با ویتامین های A و C به جنگ کرونا ویروس برویم
یک متخصص تغذیه در قم گفت:گروه‌های غذایی با ویتامین‌های C و A سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علی‌اکبر حق‌ویسی،رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گروه‌های غذایی دارای ویتامین‌های C و A سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می‌ک

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشگاه علوم پزشکی قم, ویتامین‌های C و A,

او افزود: سبزی‌ها و میوه‌های رنگی سبز تیره، قرمز و نارنجی همانند هویج، گوجه و کلم دارای ویتامین «C» و روغن، کره و زرده تخم‌مرغ ازجمله گروه‌های غذایی هستند که دارای ویتامین «A» است.

,

حق ویسی با اشاره به این‌که فعالیت‌های بدنی مناسب ازجمله قدم زدن در مکان‌های باز و خلوت سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، بیان کرد: املاح روی و آهن که بیشتر در گوشت‌های قرمز گاو، شتر و گوساله پیدا می‌شود که نیاز‌های سلولی بدن را تامین و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

,

رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تاثیر «امگا۳» در تقویت سیستم ایمنی بدن، گفت: برای جذب این ماده در بدن می‌توان از غذا‌های دریایی استفاده کرد.

,

حق ویسی بابیان این‌که ویروس کرونا از گروه بیماری‌های سرماخوردگی است و جای نگرانی ندارد، اضافه کرد: اگر نگران باشیم و استرس داشته باشیم، سیستم ایمنی بدن ضعیف و عضله‌ها و ویتامین‌ها مصرف می‌شود.

,

او بر لزوم رعایت مباحث بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: شست‌وشوی دست‌ها، فاصله گرفتن از افراد سرماخورده، حضور نیافتن در تجمع‌ها و خواب منظم مهم‌ترین نکاتی است که از مبتلای افراد به کرونا جلوگیری می‌کند.

,

رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: شادی، خنده، نشاط و فعالیت بدنی اهمیت بسیاری دارد که اگر این مباحث را موردتوجه قرار دهیم می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه