اخبار داغ

متخصص عفونی:

اضطراب و نگرانی، تسهیل‌کننده ورود بیماری به بدن است/ لزوم برخورد منطقی با کروناویروس

اضطراب و نگرانی، تسهیل‌کننده ورود بیماری به بدن است/ لزوم برخورد منطقی با کروناویروس
متخصص عفونی گفت: آمدن کرونا به ایران غیر قابل انتظار نبود و خیلی از کشورهای اطراف ما هم این بیماری را دارند که در این شرایط باید با منطق و مدیریت علمی برخورد کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر ناصر خسروی، متخصص عفونی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کرونا بحث جدیدی نیست، بلکه یک بیماری ویروسی است که دستگاه تنفس را درگیر می‌کند و در سرماخوردگی عادی هم با مردم همراه است.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که مسئله را پررنگ می کند تغییراتی است که در ساختار ویروس ایجاد می شود گفت: اولین اتفاق در کشور چین بوده که باعث بیماری تنفسی حاد می شود.

خسروی  با اشاره به اینکه کرونا ویرورس 3 تا 14 روز طول می کشد تا علائم آن در فرد بیمار بروز پیدا کند عنوان کرد: این بیماری یک دوره نهفته دارد و آن چیزی که مورد توجه است این است که این بیماری در زمان نهفتگی قابل انتقال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,

علائم هم‌پوشانی کرونا ویروس با آنفولانزا یک مقدار تشخیص را سخت کرده است 

, علائم هم‌پوشانی کرونا ویروس با آنفولانزا یک مقدار تشخیص را سخت کرده است , علائم هم‌پوشانی کرونا ویروس با آنفولانزا یک مقدار تشخیص را سخت کرده است ,


وی با اذعان بر اینکه این بیماری با آنفولانزا علائم مشترکی دارد گفت: علائم هم پوشانی کرونا ویروس با آنفولانزا یک مقدار تشخیص را سخت کرده است.

خسروی با اشاره به علائم این بیماری گفت: این بیماری دارای علائم، تب، سستی بدن، آب ریزش بینی، عطسه، گرفتاری کلیه، گرفتاری ریه، تنگی نفس و تعداد تنفس بالا  است.

وی با اذعان بر اینکه کسانی که بیماری زمینه ای دارند باید بیشتر مراقب باشندگفت: بر اساس آمار احتمالی که از چین آمده است در افراد بالای 59 سال سن، افرادی که بیماری قلبی و عروقی دارند، آن هایی که آسم دارند بیا دیالیزم می شوند بیشتر در معرض  کرونا ویروس قرار می گیرند.

خسروی افزود: افرادی که شیمی درمانی می شوند یاداروهایی مصرف می کنند که سیستم ایمنی آن ها را ضعیف می کند و بعد از آن مریض وارد یک فاز حاد تنفسی می رود که باید کنترل شود تا این مرحله را بگذراند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا همه آن هایی که تب و سرفه دارند کرونا هم دارند گفت: خیر متاسفانه ترس از کرونا بیشتر است و بیمارانی که باید ترس بیشتری داشته باشند پرهیز  از سفر به مناطق آلوده است.

تا کنون درمان خاص تاید شده ای برای کرونا ویروس نداریم

خسروی با اذعان بر اینکه تا کنون درمان خاص تایید شده ای  برای کرونا ویروس نداریم گفت: هرچه داریم حاصل تجربه دو ماهه است و این اهمیت پیشگیری را پیش از پیش می کند .

وی با بیان اینکه انتقال ویروس به 3 طریق میسر است گفت: انتقال از طریق ذرات هوا که ابتدا مطرح شد الان می گویند این احتمال پایین است ، دوم انتقال از طریق قطرات تنفسی بنابر این باید در ارتباط با افراد مبتلا فاصله بیشتر از یک متر را رعایت کنیم و سوم انتقال تماسی که قطره آلوده از فرد بیمار ساطح می شود و روی اشیاء می نشیند که از پنج ساعت تا 9 روز و نیم قابل انتقال است که یکی از راه های پیشگیری این است که فرد قبل از هرکاری دستهایش را بشوید.

شستن دست ها ساده ترین راه برای مقابله با ویروس است

خسروی یادآور شد: شستن دست ها از ساده ترین راه ها برای مقابله با ویروس است و در هنگام ورود به خانه قبل از سلام دستهایتان را بشویید و در جاهایی که تجمع جمعیت است وارد نشوید.

وی عنوان کرد: فردی که بیماری تنفسی دارد باید مراقب باشد که در مکان های عمومی وارد نشود .

خسروی با اذعان بر اینکه ما نباید به هرچیزی فرصت طلبانه نگاه کنیم گفت: اگر مردم بترسند قبل از آنکه از کرونا بمیرند از ترس کرونا می میرند چراکه اضطراب ایجاد شده بین مردم جو را خراب کرده است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: امدن کرونا به ایران غیر قابل انتظار نبود و خیلی از کشورهای اطراف ما هم این بیماری را دارند که در این شرایط باید با منطق و مدیریت علمی برخورد کنیم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تا کنون درمان خاص تاید شده ای برای کرونا ویروس نداریم , تا کنون درمان خاص تاید شده ای برای کرونا ویروس نداریم ,
,
,
,
,
,
, شستن دست ها ساده ترین راه برای مقابله با ویروس است , شستن دست ها ساده ترین راه برای مقابله با ویروس است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه