اخبار داغ

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و داخلی:

استرس نقش مهمی در ابتلا به ویروس کرونا دارد

استرس نقش مهمی در ابتلا به ویروس کرونا دارد
دکتر بهرام سوری با بیان اینکه استرس بزرگترین دشمن سیستم ایمنی بدن است افزود: ویروس کرونا بیشتر با افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سیستم ایمنی ضعیف دارند سر و کار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همزمان با شیوع ویروس کرونا و ایجاد نگرانی برای اقشار مختلف مردم، جهت آشنایی بیشتر با این ویروس و راه های پیشگیری گفتگویی با دکتر بهرام سوری متخصص بیماری های عفونی و داخلی که در یکی از مناطق حاشیه نشین و محروم شهر همدان بیش از ۲۲ سال در حال خدمت رسانی به مردم است صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این پزشک حاذق که با رویی گشاده و متواضع پاسخگوی خبرنگار ما بود، در ابتدا از جو روانی موجود در جامعه در خصوص ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و بر نقش مهم آگاه سازی مردم در این برهه زمانی تاکید کرد.

,

دکتر سوری با بیان اینکه از حدود دو و نیم ماه پیش بحث کرونا در مجامع بهداشتی مطرح شده است افزود: این موضوع ابتدا از شهر ووهان چین شروع و به تدریج گسترش پیدا کرد و دامن گیر بسیاری از کشورها شد.

,

کرونا بیماری نوپدیدی نیست

, کرونا بیماری نوپدیدی نیست, کرونا بیماری نوپدیدی نیست,

وی با بیان اینکه  بحث کرونا مختص کشور ما نیست و آمار تلفاتی در کشورهای مختلف همچون ایتالیا و دیگر کشورها داشتیم افزود: کرونا یک بیماری نو پدیدی نیست و تمام جوامع انسانی از هزاران سال پیش با کرونا درگیر بودند و شش نوع ویروس کرونا در انسان بیماری ایجاد می کند.

,

این پزشک متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: جامعه ما حدود سال ۲۰۱۲ یک بار با ویروس کرونای شتری در مراسم حج مواجه  شده بود  و ویروس ۴۰ درصد مبتلا داشت ولی به لطف خدا سیستم بهداشتی درمانی به راحتی از این بحران با حداقل تلفات خارج شد.

,

وی اظهار کرد: این نوع ویروس کرونا که از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده، فقط حداکثر سه درصد مبتلا دارد و شامل کسانی می شود که بیماری زمینه ای حاد دارند.

,

ویروس کرونا برای جمعیت طبیعی ما خطری ندارد

, ویروس کرونا برای جمعیت طبیعی ما خطری ندارد, ویروس کرونا برای جمعیت طبیعی ما خطری ندارد,

سوری با اشاره به شباهت علائم بیماری کرونا به آنفولانزا گفت: این ویروس قدرت تهاجمی بیشتری دارد و ویروس کرونا برای جمعیت طبیعی ما خطری ندارد.

,

وی گفت: هر فردی در هر سنی ممکن است  دچار تب، آبریزش بینی و کوفتگی  شود  و بعد از یک دوره ۵ تا ۱۰ روزه  بهبود پیدا کنند اما آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که جامعه دچار یک تنش غیر طبیعی نسبت به این ویروس شده است.

,

این پزشک متخصص  با تاکید بر اینکه این ویروس با افراد دارای سیستم ایمنی بالا کاری ندارد افزود: افرادی که دارای سابقه شیمی درمانی، سن بالای ۶۵ سال،  پیوند کلیه و پیوند کبد جوامعی هستند که خیلی باید مراقبشان باشیم.

,

وی گفت: اولین اقدام برای کسانی که در رنج سنی پرخطرند این هست که در منازلشان بمانند و به نوعی قرنطینه خودخواسته شوند و هر کس خواست به دیدنشان برود ولی قبل از دیدار ۲۰ ثانیه با آب و صابون دست هایشان را بشویند و فاصله حداقل سه متری را رعایت کنند.

,

سوری افزود: این افراد به محض اینکه دچار تب شدند به اولین مرکز بهداشتی متنقل  شوند.

,

وی در خصوص راه های درمان ویروس کرونا گفت: درمانی برای کرونا نیست ولی وقتی کسی بیمار می شود ما عواملی که موجب تضعیف سیستم ایمنی شده را حذف می کنیم و کمک می کنیم سیستم ایمنی قوی شود تا بتواند حساب ویروس را برسد.

,

ترس اولین عامل  بهم زدن سیستم ایمنی است

, ترس اولین عامل  بهم زدن سیستم ایمنی است, ترس اولین عامل  بهم زدن سیستم ایمنی است,

این پزشک حاذق با تاکید بر اینکه  ترس اولین عامل  بهم زدن سیستم ایمنی است افزود: ویروس هم دقیقا با سیستم ایمنی کار دارد و استرس سیستم ایمنی را در هم می شکند و در این شرایط ویروس به راحتی می تواند انتشار پیدا کند.

,

وی تاکید کرد: ما باید استرس را کاهش دهیم، مایعات زیاد بخوریم  و در مراکز تجمع غیر ضروری  نداشته باشیم و به گفته مسئولین گوش دهیم.

,

سوری ادامه داد: ما باید مسئولین بهداشتی را امین خودمان بدانیم و جامعه آرامش خودش را حفظ کند.

,

وی با اشاره به اینکه  عدم حضور در جوامع با تراکم بالا را به همه  مردم  پیشنهاد می کنم  افزود: استفاده از ماسک فقط برای افرادی که در سرویس های خدمات بهداشتی و تماس مستقیم با بیماران مثبت دارند و افرادی که خودشان مبتلا هستند توصیه می کنم.

,

 

,

, ,

 

,

این پزشک متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: مهم ترین عامل جلوگیری از انتقال ویروس شستن مداوم دست ها است.

,

وی با بیان اینکه جای نگرانی خاصی  برای افراد نرمال وجودندارد افزود: افراد سعی در کاهش مواجه با ویروس داشته باشند و نرمال ها مواظب غیرنرمال ها باشند .

,

سوری ادامه داد: در خصوص مبارزه با این ویروس با کنترل بیماری زمینه ای می توانیم سیستم ایمنی را تقویت کنیم  و خیلی جای نگرانی ندارد.

,

وی تاکید کرد: ما باید  تمام سطوح در زمان اپیدمی را به عنوان یک موضع آلوده به ویروس تلقی کنیم.

,

این پزشک متخصص بیماری های عفونی و داخلی  در خصوص دود کردن اسپند دربعضی مکان ها جهت از بین بردن ویروس گفت:  وقتی که می خواهیم ویروس را درمان کنیم  هر نوع دودی خطرناک است و همگی حاوی مقادیر زیادی co2 و گازهای سمی هستند و اینها سیستم تنفسی را دچار اختلال می کنند.

,

ویروس کرونا تمایل زیادی به تخریب سلول های هوایی دارد

, ویروس کرونا تمایل زیادی به تخریب سلول های هوایی دارد, ویروس کرونا تمایل زیادی به تخریب سلول های هوایی دارد,

وی با بیان اینکه این ویروس تمایل زیادی به تخریب سلول های هوایی دارد افزود: این ویروس۵۰ درصد مژه های راه  هوایی را که یکی از راه های دفاع مستقیم سیستم تنفسی در مقابل ویروس است در گیر می کند.

,

سوری ادامه داد: این مژه ها  وظیفه شستشو و تخلیه سیستم تنفسی را برعهده دارند پس وقتی ویروس۵۰ درصد ریه را اشغال کرده ریه با ۵۰ درصد بقیه می تواند ویروس را جارو کند ولی ما با دود ۵۰ درصد بقیه را فلج می کنیم و یک ریه  ضعیف در مقابل ویروس  خواهیم داشت.

,

وی خاطر نشان کرد: توصیه می کنم از هیچ گونه دودی استفاده نکنید چون سیستم ایمنی را در هم می شکند.

,

این پزشک متخصص بیماری های عفونی و داخلی در خصوص نقش رطوبت و بارندگی در کاهش انتقال ویروس گفت: قدیمی ها می گفتند اگر باران ببارد و رطوبت افزایش پیدا کند سرعت انتقال ویروس معمولا کمتر خواهد شد که دقیقا همین است و به افراد توصیه می کنم هوا را بدون هر گونه افزودنی مرطوب کنند.

,

وی  با بیان اینکه خود دم نوش ها  کمکی به درمان بیماری نمی کنند افزود: آنچه که کمک می کند مایعاتی است که به همراه دمنوش میل می شود و افزایش حجم مایع بدن موجب می شود که ایمنی آن بالا رود.

,

سوری در پایان با اشاره به اینکه گرم شدن هوا به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند افزود: گرم شدن هوا سبب می شود مژه هایی که مسئول تنفس ما هستند تقویت و قدرتشان افزایش و میزان ماندگاری ویروس را کاهش دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه