اخبار داغ

عضو اسبق کمسیون بهداشت و درمان:

ایران نسبت به کشورهای منطقه وضعیت خوبی در مقابله با ویروس کرونا دارد

ایران نسبت به کشورهای منطقه وضعیت خوبی در مقابله با ویروس کرونا دارد
احمد آریایی نژاد با بیان اینکه ایران نسبت به کشور های دیگر منطقه در وضعیت خوبی در مقابله با ویروس کرونا دارد، گفت: کشور ما رشد قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: ایران در وضیعت خوبی نسبت به کشورهای منطقه برای مقابله با ویروس کرونا به سر می برد چرا که به لحاظ درمان و بهداشت رشد قابل توجهی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: پزشکان ایران اطلاعات و تخصص خوبی در این زمینه دارند و همین مهم باعث می شود که روند بیماری و آمادگی پزشکان برای مقابله با این ویروس افزایش یابد.

,

آریایی نژاد با اشاره به اینکه هراس گرفتن از این بیماری بیشتر از مبتلا شدن به آن است مطرح کرد: متاسفانه وحشت زدگی و استرس مردم بسیار بالا است به طوری که ابتلایان به این بیماری به میزان افرادی که احساس می کنند به این بیماری مبتلا شدند، بسیار کمتر است.

,

عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه همه افراد جامعه لازم نیست از ماسک استفاده کنند، عنوان کرد: استفاده کردن از ماسک بستگی به سیستم ایمنی فرد دارد و گاهی فردی که سالم است و نیازی به ماسک ندارد در صورت استفاده به دلیل مرطوب شدن ماسک بیشتر در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

,

وی در ادامه گفت: افرادی که مبتلا شدن و یا افرادی که در نزدیکی به مبتلایان به این ویروس هستند لازم است از ماسک استفاده کنند.

,

آریایی نژاد با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی از مهم ترین اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا است، افزود: رعایت بهداشت فردی، شستن دست ها، نرفتن در مکان های عمومی و درصورت ابتلا، نرفتن به محل کار و مسافرت از مهم ترین اقدامات برای پیشگری از بیماری است.

,

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه کودکان زیر ۹ سال و نوجوان کمتر در معرض این بیماری قرار می گیرند و درصورت ابتلا زود بهبود یافته و جز ۲درصد حاد قرار نخواهند گرفت.

, نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی,

وی در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و خطر ابتلا این گروه به کرونا مطرح کرد: با رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن افراد سرما خورده و حتی سرما خوردگی خفیف می توان از ابتلا به این بیماری در اماکن عمومی جلوگیری کرد.

,

آریایی نژاد گفت: آمار مرگ میر در این بیماری نسبت به آنفلونزا بسیار کمتر است و مردم آرامش خود را حفظ کنند.

,

عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه این بیماری بیشتر ریه فرد را هدف قرار می دهد و باعث تنگی نفس می شود، گفت: در صورت داشتن تب شدید، تنگی تنفس، سرفه های خشک و بدن درد به پزشک معالج مراجعه کرده و درمان را سریع تر انجام دهید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه