اخبار داغ

درخواست شهروندان سیستان و بلوچستان از دستگاه های نظارتی؛

لزوم برخورد قاطع با شایعه پراکنان و احتکار کنندگان ماسک/ جریانات معاند به دنبال ایجاد ترس و ناامیدی در میان مردم هستند

لزوم برخورد قاطع با شایعه پراکنان و احتکار کنندگان ماسک/ جریانات معاند به دنبال ایجاد ترس و ناامیدی در میان مردم هستند
تعدادی از شهروندان زاهدانی بابیان این مطلب که جریانات معاند و رسانه‌های غربی به دنبال ایجاد ترس و ناامیدی در میان مردم هستند، بر لزوم برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی با شایعه‌پراکنان در فضای مجازی و احتکار کنندگان تأکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، با انتشار خبر شیوع کرنا در کشور و شایعه پردازی جریانات معاند موجی از نگرانی در میان مردم شکل گرفت به گونه ای که در گام اول سیل مردمی به داروخانه ها موجب نایاب شدن ماسک و ژل های ضد عفونی کننده شد، نگرانی مردم از کرنا در کنار سودجویی برخی از فروشندگان موجب شد تا بازار سیاه ماسک و مواد ضدعفونی  شکل گرفته و افرادی نیز در این میان اقدام با احتکار این اقلام کنند.

در همین رابطه برخی از شهروندان زاهدانی در تماس با این پایگاه خبری با گلایه از نبود ماسک و مواد ضدعفونی در داروخانه از تلاش دستگاه های نظارتی در برخورد با متخلفات تقدیر کردند.

احتکار ماسک و ژل ضدعفونی موجب نایاب شدن این اقلام شده است

 یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما، با گلایه از نبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در زاهدان، بیان کرد: به طور کلی هیچ ماسک و ژل ضدعفونی در داروخانه های زاهدان یافت نمی شود و حتی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی نیز نمی توانیم به این اقلام دسترسی پیدا کنیم.

وی افزود: ماسکی که در گذشته به راحتی در دسترس عموم بود امروزه به کیمیایی گران بها تبدیل شده که یا باید با هزار ترس و لرز آن را از دکه بازار زاهدان آن هم به قیمتی ده برابری خریداری کنیم یا خود دست به کار شده و برای خود ماسک بسازیم.

شبنم شهرکی با بیان اینکه کرنا نیامده ماسک و مواد ضدعفونی در زاهدان نایاب شده است، گفت: ترس مردم از این بیماری و شایعه سازی معاندین موجب شده تا هنوز کسی بیمار نشده ترس کرنا مردم را درگیر کرده و حتی موجب خود بیمار پنداری شده است.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی باید به موضوع احتکار ماسک و مواد ضد عفونی ورود پیدا کرده و با جدیت با این سوء استفاده برخورد کنند.

لزوم برخوزد جدی با احتکار کنندگان

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی با تاکید بر اینکه در هیچ داروخانه شهر ماسک و ژل ضدعفونی پیدا نمی شود، اذعان کرد: متاسفانه در هیچ داروخانه خصوصی و دولتی شهر نه ماسک و نه الکل، ژل ضدعفونی و حتی پد الکلی یافت نمی شود و حتی برخی داروخانه ها دستمال مرطوب را با سوء استفاده از عدم آگاهی افراد به عنوان پد آنتی باکتریال  به مردم می فروشند که لازم است دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود پیدا کرده و با متخلفان برخورد کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی که معاندین در فضای مجازی شایعه پراکنی کرده و سودجویان نیز با احتکار اقلام مورد نیاز مردم به این آتش دامن می زنند لازم است تا دستگاه های نظارتی همچون همیشه با متخلفان در فضای مجازی و حقیقی برخورد کنند.

محمد راشکی با تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با احتکار، خاطرنشان کرد: پلمپ چندین داروخانه و کشف انبارهای احتکار در زاهدان و دیگر شهرهای استان نشان دهنده تلاش خوب دستگاه های نظارتی است اما باید همچنان بیدار بوده و این جدیت را ادامه دهند تا دیگر کسی به فکر سوء استفاده از چنین شرایطی نباشد.

وی ادامه داد: مردم نیز باید در راستای مبارزه با احتکار یاری گر دستگاه های نظارتی باشند و هرگونه اخبار را اطلاع رسانی کنند، در چنین مواقعی است که باید همه دست به دست هم داده و به دیگران کمک کنیم.

احتکار خانگی و شایعه پراکنی در فضای مجازی درست نیست

سحر شهبازی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما، با تاکید بر اینکه مردم نباید بی دلیل بترسند، گفت: اینکه همه با ترس از بیماری کرنا اقدام به خرید بیش از نیاز ماسک و مواد ضدعفونی کرده اند موجب شده تا این اقلام در داروخانه ها نایاب شود و بسیاری دیگر از شهروندان نتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

وی افزود: یکی از اقوام من در داروخانه کار می کند به گفته او در همان روزهای ابتدایی حتی بودند افرادی که بیش از ده بسته ماسک و یا ژل ضدعفونی را خریداری می‌کردند و با استرس زیادی به دیگران نیز توصیه کرده تا هرچه سریعتر اقدام به احتکار خانگی کنند این موضوع در کنار سوء استفاده برخی از فروشندگان کالاهای پزشکی و حتی تولیدکنندگان موجب شد تا امروز با این شرایط روبه رو باشیم.

این دانشجوی پزشکی با اشاره به اینکه یک ژل ضد عفونی برای یک ماه یک نفر و هر محلول 500میلی لیتری برای چند ماه یک خانواده کافی است، اذعان کرد: اگر افرادی که با بی اطلاعی و تنها تحت تاثیر بازی رسانه ای معاندین اقدام به خرید بیش از ده محلول ضدعفونی دست کرده اند می دانستند نیازی به این همه محلول پیدا نخواهند کرد و این کارشان موجب محروم شدن 9 خانواده دیگر از این محلول ضدعفونی می شود هیچ گاه اینگونه با استرس به داروخانه ها هجوم نمی بردند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه در این زمینه از همه سنگین تر است چرا که باید مردم را آگاه کرده و نگذارند درگیر بازی های دشمنان و معاندین شوند این بیماری در بسیاری از نقاط جهان وجود داشته اما در هیچ نقطه ای همچون ایران شاهد استرس و نگرانی مردمی نیستیم آرامش رمز پیروزی بر کرنا و دیگر بحران های اینچنینی است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, احتکار ماسک و ژل ضدعفونی موجب نایاب شدن این اقلام شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, لزوم برخوزد جدی با احتکار کنندگان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, احتکار خانگی و شایعه پراکنی در فضای مجازی درست نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه