اخبار داغ

یک مقام مسئول:

۱۸۰میلیارد ریال اعتبار لازمه مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان وبلوچستان

۱۸۰میلیارد ریال اعتبار لازمه مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان وبلوچستان
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از لزوم ایجاد آمادگی برای مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۳۰۰هزار هکتار از مزارع دراستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، امان اله طوقی دقایقی قبل در نشست کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و هشدار سازمان خوار و بار جهانی فائو مبنی بر هجوم ملخ صحرایی مهاجر به کشور و خصوصا سیستان و بلوچستان، سازمان جهادکشاورزی استان در صدد ایجاد آمادگی برای مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سطح ۳۰۰هزار هکتار می باشد.

وی افزود: در این دوره برابر هشدارهای اعلام شده هم هجوم ملخ صحرایی از کشورهای عربی، پاکستان و هندوستان خواهیم داشت و هم با پوره ملخ‌هایی که در هجوم‌های قبلی تخم گذاری کرده اند مواجه خواهیم بود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای مبارزه در سطح ۳۰۰هزار هکتار نیاز به ۱۸۰میلیارد ریال اعتبار می باشد و تاکنون ۳۲میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص داده شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از همه مسئولین خواست با توجه به اهمیت امنیت غذایی و لزوم  مبارزه با این آفت بین المللی با سازمان جهادکشاورزی در تامین امکانات همکاری کنند.

طوقی خاطرنشان کرد: از ابتدای آبان ماه سال جاری تاکنون کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در پنج شهرستان جنوبی استان به مساحت ۹۰۰هکتار انجام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه