اخبار داغ

واقعیتِ کرونا در میان غوغاسالاری رسانه‌های مغرض؛

کرونا را شکست می‌دهیم/ منفی بودن نتیجه تست کرونای اغلب مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی

کرونا را شکست می‌دهیم/ منفی بودن نتیجه تست کرونای اغلب مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی
کمتر از چهل و هشت ساعت مانده به انتخابات مجلس؛ یک خبرِ ویروسی همه رسانه‌ها را مبتلا می‌کند، "کرونا به ایران رسیده است" خبر واقعیت داشت اما نحوه اعلام و خبرهایی که بعد از آن به ایجاد ترس و استرس در جامعه دامن زد علتی شد تا ذهن مردم بیش از آنکه به‌دنبال روش‌های صحیح پیشگیری باشد، درگیر محتواهای غیرکارشناسی و بعضا مغرضانه در شبکه‌های اجتماعی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر از چهل و هشت ساعت مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران؛ یک خبرِ ویروسی همه رسانه‌ها را مبتلا می‌کند، "کرونا به ایران رسیده است" خبر واقعیت داشت اما نحوه اعلام و همینطور اخباری که از آن لحظه به بعد به روش‌های گوناگون به ایجاد ترس و استرس در جامعه دامن زد علتی شد تا ذهن مردم بیش از آنکه به‌دنبال روش‌های صحیح پیشگیری که از منابع موثقی همچون وزارت بهداشت منتشر می‌شد باشد، درگیر محتواهای غیرکارشناسی و بعضا مغرضانه در شبکه‌های اجتماعی شود. اخبار و محتواهایی که عمد یا غیرعمد اعصاب و روان مردم را نشانه گرفته و بنابه نظر متخصصین، همین ایجاد ناامنی روانی موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و درنتیجه بالا رفتن خطر ابتلا به این بیماری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما واقعیت‌های دیگری هم وجود داشت، با اینکه غول‌های رسانه‌ای دنیا و همینطور سیاسیون آمریکا و اروپا نقش خود را در ایجاد بار سنگین روانی بر مردم ایران ایفا می‌کردند، متخصصین و پزشکان حقیقت ماجرا را بر زبان آوردند و مردم را به آرامش دعوت کردند "بهداشت فردی را رعایت کنید، بدنتان را تقویت کنید، اما از ترس و استرس که خود عامل ابتلاست دوری کنید". میان تمام خبرهای تلخ فضای مجازی اما چند خبر خوب ازجمله بهبودی چند بیمار مبتلا شده هم موج از امید را در جامعه تزریق کرد.

,

حالا چند روزی است پزشکان سراسر کشور در کنار ارائه آمار از نتایج ضعیف مبتلایان در برابر تعداد کثیر مراجعه‌کنندگان و افراد مشکوک به کرونا، مردم را به آرامش و انجام روش‌های صحیح پیشگیری دعوت می‌کنند.

,

قزوین

, قزوین,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:
,
 
,
جواب آزمایشات موارد مشکوک به کرونا در قزوین منفی بود
, جواب آزمایشات موارد مشکوک به کرونا در قزوین منفی بود, جواب آزمایشات موارد مشکوک به کرونا در قزوین منفی بود,

دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره وضعیت افراد مشکوک به کرونا در استان قزوین اظهار کرد: هنوز دوره‌ی بیماری‌های فصلی سرماخوردگی و آنفلوانزا نگذشته است و همین نگرانی مردم را تشدید می‌کند، مردم مطمئن باشند هر سرماخوردگی کرونا نیست.

وی افزود: در شرایط امروز همچنین با داشتن بیماری زمینه‌ای و ضعف ایمنی ممکن است کسی با بیماری آنفلوانزا نیز فوت شود، ما در بیمارستان بوعلی بیماران بستری آنفلوانزا داشتیم و هنوز هم داریم و امسال فوتی آنفولانزا نیز در قزوین وجود داشت که اطلاع رسانی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین بیان کرد: تا این لحظه مورد مثبت در قزوین نداشتیم، اما باید مراقبت کنیم و می‌توان با پیشگیری، رعایت بهداشت و تقویت سیستم ایمنی بدن جلوی این بیماری ایستاد تا از استان و کشور ما خارج شود، خبر خوب هم این است که ۲۱ مورد ترخیص و بهبودی کرونا در کشور داشتیم.

وی عنوان کرد: تاکنون در استان قزوین از هشت مورد مشکوک به کرونا آزمایش گرفته شده که جواب همه این موارد منفی بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: درواقع در استان قزوین شاهد مورد مثبتی از این بیماری ویروسی نبودیم که البته این به معنای عدم وجود ویروس در استان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان قزوین ابراز کرد: لازم است کارخانجات فعال در حوزه تولید محصولات بهداشتی با ما همکاری داشته تا در تولید ماسک به خودکفایی برسیم.

اختصاص بیمارستان مرجع برای بیماران کرونا با ظرفیت ۱۰۰ تخت

وی تصریح کرد: استان قزوین در زمینه تولید مواد شوینده فعال است از این رو نباید در رابطه با تامین مواد و ژل‌های ضدعفونی کننده نگرانی و کمبودی داشته باشیم.

نامدار درباره نظارت بر اماکن عمومی بیان کرد: علوم پزشکی به تنهایی قادر به بازرسی تمام اماکن عمومی نیست و به همین دلیل از دستگاه‌های مختلف خواستاریم در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تمام استان پای کار هستند و کمک می‌کنند، استانداری و ائمه جماعات به اطلاع‌رسانی مردم کمک می‌کنند و توصیه‌های بهداشتی را در مساجد برای مردم بیان می‌کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شایعات در فضای مجازی با چند هدف منتشر می‌شود، اذعان کرد: بخشی از ماجرا اقتصادی است و جریانی پشت ماجرای خرید و فروش ماسک و مایع ضدعفونی وجود دارد و بخش دیگر موضوع بُعد امنیتی و سست و ناامن نشان دادن کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: برخی می‌خواهند اینطور جلوه دهند که ایران توان مقابله ندارد، اما ما بارها در عرصه‌های مختلف توانمان را به دنیا ثابت کرده‌ایم و نیازی به اثبات خودمان نداریم؛ ما رسالتمان را انجام می‌دهیم و همه‌ی مردم و مسئولان نیز در این راستا کمک می‌کنند.

وی گفت: در قزوین یک بیمارستان مرجع برای بیماران کرونا اختصاص داده شده که به اندازه‌ی ۱۰۰ تخت توان پذیرش دارد، دو بیمارستان نیز معین هستند که اگر بیمارستان معین پاسخگو نبود کمک کنند.

نامدار ادامه داد: بیمارستان صحرایی هم برای درجه‌ی آخر درنظر گرفته شده است که فعلا حدود 40 تخت ظرفیت دارد، اکنون اطلاعاتی از ظرفیت بیمارستان معین نمی‌توانیم بدهیم، چون آن‌ها در مواقع بحران همراه می‌شوند.

وی اعلام کرد: ما کیت آزمایشی کرونا در قزوین نداریم و قرار است وزارت بهداشت به ما بدهد، یک کارشناسی ارشد ویروس‌شناسی هم از قزوین به انستیتو پاستور تهران رفته تا برای انجام آزمایش کرونا آموزش ببیند؛ بعد از تحویل کیت‌ها باید چند نمونه از کار آزمایشی خود را به تهران بفرستیم و اگر تایید شد دیگر خودمان انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان تصریح کرد: تاکنون ابتلای به بیماری کرونا در قزوین نداشتیم و نمونه‌های آزمایشی که به تهران فرستادیم منفی بوده است.

گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
 
ارسال 30 آزمایش بیمار مشکوک به کرونا به تهران/ تنها بیمار کرونایی گلستان درمان شد

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز چهارشنبه 7 اسفند ماه در گفت و و با این پایگاه خبری اظهار کرد : آمادگی ما در استان گلستان از روز چهارشنبه هفته گذشته با مشاهده اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم ، در استان گلستان اعلام شد و ما هم نیروها را برای مقابله با این بیماری بسیج کردیم .

فاضل افزود : بعد از اطلاع آمدن ویروس به ایران ،  بلافاصله به تمامی مراکز درمانی و کادر پزشکی خود اعلام آماده‌باش کردیم و از آنها خواستیم تا در مراکز بهداشتی حضور داشته و با موارد مشکوک خیلی سریع مقابله نمایند.

وی در خصوص آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گلستان گفت: تاکنون 30 مورد آزمایش ویروس کرونا از استان گلستان به تهران ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد : از این 30 مورد مشکوک به کرونا  جواب 3 مورد به دست ما رسیده که از این تعداد نتیجه آزمایش 2 مورد منفی بود و یک مورد مثبت نیز خوشبختانه درمان شده است.

دکتر فاضل در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این بیماری چه درمانی دارد، خاطرنشان ساخت : این بیماری داروی خاصی ندارد و مردم باید با خود مراقبتی‌های بهداشتی زمینه عدم شیوع و گسترش این بیماری را ایجاد کنند.

وی ضمن بردباری و صبر پرستاران و کادر درمانی مراکز بهداشتی و درمانی گفت :  پزشکان و پرستاران استان نیز به رغم تمام مشکلات و مطالباتی که دارند با ایثار و ازخودگذشتگی به بیماران خدمت می‌کنند.

فاضل ادامه داد: علاوه بر چند بیمارستان که به صورت ویژه در اختیار بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است در تمامی بیمارستان‌های استان بخشی را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراجعان مراکز درمانی و بیمارستانها در هفته اخیر زیاد شده ، اضافه کرد :  در حال حاضر در همه بیمارستان‌های استان گلستان بخشی از تخت‌ها برای بستری بیماران حاد تنفسی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه تاکنون سه تن از بیماران که دچار سندرم حاد تنفسی فوت کردند افزود : هنوز جواب آزمایش آنها تاکنون نیامده و نمی توان علت فوت را به بیماری کرونا نسبت داد .

وی با بیان اینکه مردم به شایعات فضای مجازی اهمیت ندهند، گفت :  از مردم می خواهم تا از توجه به شایعات و اخبار غیرموثق پرهیز و اخبار صحیح را از رسانه‌های معتبر و سایت وبدا دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.

دکتر فاضل در پاسخ به این سوال که مردم چگونه با شما ارتباط داشته باشند ،  بیان کرد : مردم استان گلستان اگر در مورد کرونا و مسائل پیرامون آن سوالات و شبهاتی دارند می توانند از طریق تلفن گویا 0173150 از ما بپرسند و جواب خود را دریافت کنند.

خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی مشاهده نشد/ راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج) به زودی

به گزارش خبرنگار خاورستان، محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بعد ازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از اواخر سال ۲۰۱۹ با شیوع ویروس کرونا در کشور چین شاهد مبتلا شدن تعداد قابل توجهی از مردم این کشور به بیماری کرونا هستیم.

وی با اشاره به مدیریت فضای مجازی و مسائل مطرح شده در این خصوص، افزود: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی مطرح میشود صحت ندارد و باعث نگرانی مردم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۷۷ هزار و ۷۹۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۷۶ هزار و ۳۹۲ نفر در چین بودند و تا کنون دو هزار و ۳۴۸ نفر بر اثر این بیماری فوت کردند که بیشتر اهل چین بودند به جز ۱۱ نفر که از کشورهای دیگر بودند.

۸۰ درصد ابتلا به کرونا بدون علائم است/ ۵ درصد نیاز به مراقبت‌های ویژه  

دهقانی عنوان کرد: ویروس کرونا ویروسی است که ۸۰ درصد مبتلایان به آن بدون داشتن علائم و مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۱۵ درصد مبتلایان به کرونا دارای علائم شدید هستند و تنها پنج درصد نیاز به مراقبت های ویژه دارند.

میزان از بین برندگی کرونا ۲ تا ۲.۵ درصد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه درصد از بین برندگی به دلیل کرونا دو تا دو نیم درصد است، گفت: تنها دلیلی که باعث ایجاد نگرانی شده قدرت سرایت بالای این ویروس و رفتارهای ناشناخته ای که خواهد داشت، است.

دهقانی خاطرنشان کرد: علائم این بیماری تب، سرفه و تنگی نفس شدید است.

تجهیز بیمارستان ولی عصر (عج)  

وی افزود: بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند به عنوان بیمارستان مادر در استان در نظر گرفته شده و بخش عفونی و ایزوله در این خصوص کاملا مجهز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: علاوه بر این دو بخش دیگر در مجاورت بخش عفونی و ایزوله را خالی کرده و در برای نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به کرونا آماده است.

دهقانی از در نظر گرفتن فضای ورودی و خروجی بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند خبر داد و گفت: حتی مسیر انتقال برای افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان در نظر گرفته شده است.

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ راه اندازی بیمارستان تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج)  

وی با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: اینکه مسائلی در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مطرح میشود در حال حاضر در خراسان جنوبی با توجه به شرایط موجود نیاز نیست.

رعایت بهداشت فردی

دهقانی تاکید کرد: تمام مردم باید اقدامات حفاظت و بهداشت فردی خود را به خوبی انجام دهند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه باید ویروس کرونا درست مواجه شویم، گفت: فضای جامعه باید به سمتی برود که مردم اقدامات بهداشتی را انجام دهند نه اینکه به دنبال تهیه ماسک باشند.

استفاده از ماسک تاثیر زیادی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استفاده از ماسک تاثیری جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد ضمن اینکه عمر ماسک معمولی دو و ماسک فیلتر دار ۱۲ ساعت است.

دهقانی با بیان اینکه مطرح میشود ماسک و مایع ضد عفونی در داروخانه ها وجود ندارد، افزود: دلیل نبود ماسک خریداری ماسک های تولید شده توسط وزارت بهداشت است که قرار شده ماسک از طریق وزارت بهداشت در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد در مورد مایع ضدعفونی کننده نیز درخواست دریافت الکل و تهیه مایع ضدعفونی توسط داروخانه‌ها را داشتیم که طی روزهای آینده مایع ضدعفونی کننده نیز در داروخانه ها موجود خواهد بود.

وی مجدد ضمن تاکید بر شستن دست ها با صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه، بیان کرد: لازم است مردم به نکات آموزشی رعایت بهداشت و نحوه شستشوی دستها با مایع ضد عفونی کننده که توسط کلیپ های وزارت بهداشت تهیه و در رسانه ها منتشر می‌شود توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر فرد باید هنگام سرفه و عطسه از دستمال کاغذی استفاده کرده و در سطل زباله درب دار بیندازد.

دهقانی تاکید کرد: از دست دادن و روبوسی خودداری کرده و افرادی که دارای علائم هستند در جمع های عمومی حاضر نشوند.

استقرار تیم‌های پزشکی در مرز

وی در مورد ورود افراد از مرزهای استان نیز گفت: یک تیم پایش در مرز ماهیرود و یک تیم در بازارچه مرزی ماهیرود مستقر هستند و تمامی افرادی که قصد ورود به استان را دارند مورد پایش قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر استان قم مرکز بیماری شناخته شده مردم از سفر زیارتی و شخصی به استان قم خودداری کنند.

ثبت و رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۰

دهقانی در مورد کمبود یا افزایش قیمت مایع و ژل ضدعفونی کننده، تاکید کرد: تیم های گشت دانشگاه علوم پزشکی بر داروخانه ها نظارت دارند و سامانه ۱۹۰ از طرف وزارت بهداشت جهت ثبت و رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت زمان گذشته از شیوع ویروس کرونا در دنیا تا کنون کودکان خردسال کمتر گرفتار این بیماری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد حضور افراد چینی در دو شهرستان خراسان جنوبی، گفت: از این افراد دو نفر به چین رفتند که تا کنون به استان بازنگشته اند و اگر قصد بازگشت داشته باشند جلوگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه قبل از شیوع کرونا در ایران افراد چینی که در استان هستند مورد آزمایش و معاینه قرار گرفته و هیچ کدام مبتلا نبودند.

دهقانی بیان کرد: با گرم شدن هوا شیوع ویروس کرونا فروکش می‌شود.

وی در مورد تماس با حیوانات و پرندگان، تاکید کرد: مردم سعی شود حداقل تماس را با پرندگان و حیوانات داشته باشند و در صورت تماس حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: کلیه بروشورهای آموزش لازم به نانوایی ها، رستوران ها، غذای آماده، ساندویچ فروشی ها و سلف سرویس های دانشگاه ها داده شده است.

دهقانی تاکید کرد: مردم برای نماز در مساجد مُهر، سجاده، تسبیح و چادرهای شخصی خود را به همراه داشته باشند ضمن اینکه به مساجد نیز اعلام شده سجاده های مشترک ضدعفونی شود.

چهارشنبه بازار بیرجند تعطیل است

وی از تعطیل بودن این هفته چهارشنبه بازار بیرجند جهت کنترل کردن شرایط و رعایت نکات بهداشتی خبر داد و افزود: مهمترین نکته ای که باید رعایت شود خودمراقبتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجدد بر نگران نبودن هم استانی‌ها تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر پیامهای فضای مجازی قرار نگیرند، نکات بهداشتی که بسیار ساده است و مهمترین آن شستن دست با صابون مایع است را حتما رعایت کنند ان شاءالله شاهد هیچ مشکلی در استان نخواهیم بود.

دهقانی از اعلام آمادگی استانداری و کلیه دستگاه های اجرایی استان جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آرامش بخشی به جامعه بسیار مهم است.

زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

از هر فرد مشکوک به کرونا در زنجان تست گرفتیم/ هیچ مورد مثبتی در استان زنجان وجود ندارد

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به انجام تست‌هایی در استان زنجان در خصوص کرونا اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: ما در استان زنجان از هر فردی که مشکوک به این بیماری بوده تست گرفتیم و تا این لحظه هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا اگر مورد مثبتی باشد، شناسایی کنیم، گفت: در صورت مشاهده مورد مثبت اقدامات ما فرق خواهد کرد که تاکنون چنین چیزی در استان وجود نداشته است.

هرمزگان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

تنها یک مورد مثبت کرونا در هرمزگان است

دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار  هرمز با اشاره به شیوع ویروس کرونا به صورت محدود در هرمزگان اظهار کرد: تاکنون درهرمزگان ۲۳ مورد مشکوک به ویروس کرونا وجود داشته که تنها یک مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مراجعه حضوری برای انجام آزمایش ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد ،افزود: برای انجام آزمایش ابتلاع به ویروس کرونا، با انجام معاینات توسط پزشک و داشتن علائم مربوط به این ویروس، با دستور پزشک این آزمایش از افراد گرفته خواهد شد.

نوروزیان با دعوت مردم به حفظ خونسردی، تصریح کرد: مردم به شایعات موجود در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از رسانه های معتبر پیگیری نمایند.

وی افزود: مردم به خصوص افرادی که سنشان بالا است و یا بیماری زمینه خاص مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسانی کلیه و از این قبیل دارند با بروز علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه کنند.

نوروزیان عنوان کرد: خودمراقبی مردم مسئله مهمی است اگر با علائمی همچون تب شدید، سرفه و آبریزش بینی مواجه شدند در منزل استراحت کنند و با سایر افراد تا حد امکان تماس نداشته باشند و مرتب دست‌های خود را بشویند و جلوی دهان و بینی خود را هنگام عطسه و سرفه بپوشانند و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم که موارد ذکر شده را رعایت کنند و خود مراقبتی را رواج دهند.

چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: افراد تنها در صورت داشتن تب فوق العاده شدید و تنگی نفس ضمن رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از انتقال ویروس به دیگران، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

وی افزود: پزشک مرکز در صورت لزوم و تشخیص اولیه، بیمار را برای درمان به متخصص عفونی معرفی می نماید.

وی تصریح کرد: در صورت تایید متخصص عفونی و لزوم، فرد برای بستری به بیمارستان معرفی می شود.

جزایری گفت: در بیمارستان نیز وضعیت بیمار بررسی و در صورت نیاز، از بیمار نمونه گیری انجام و نمونه به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال می گردد.

وی افزود: پاسخ انیسیتو پاستور در صورت منفی بودن آزمایش اولیه ظرف ۲۴ ساعت و در صورت انجام آزمایشات تکمیلی ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به مرکز مربوطه اعلام می شود.

تا امروز؛

مورد مثبتی از کرونا در اردل مشاهده نشده است

علیرضا رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل درخصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا ویروس در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت:خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در سطح شهرستان ثبت نشده است.

رئیسی افزود: از آنجایی که بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و چون این ویروس به سرعت قابل انتقال است، به نهادهای اداری و خدماتی توصیه شده تا از برپایی نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات با تجمع بیش از چهار پنج نفر خودداری کنند.

وی بر رعایت بهداشت فردی که مقدم بر درمان است تاکید کرد و افزود: باید توصیه‌های بهداشتی در این باره را به خوبی رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اماکن عمومی اجتناب کرد و به ویژه با شستن مرتب دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده احتمال ابتلا به این بیماری را به صفر برسانیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل تصریح کرد: ضروری است رعایت بهداشت را از خانواده‌ها شروع کنیم و به سطح جامعه بکشانیم به گونه‌ای که تا مهار کامل بیماری در برخی شهرهای کشور و اگرچه تاکنون در شهرستان اردل مشاهده نشده، از دست دادن به یکدیگر و روبوسی خودداری کنیم.

خراسان رضوی

تداوم وضعیت سفید در استان؛

تست افراد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی منفی اعلام شد

به گزارش صبح توس؛ از ابتدای اسفند ماه با اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران توسط مسئولان وزارت بهداشت، موج نگرانی و دلهره از این ویروس ناشناخته نیز در آحاد مردم ایجاد شد. پس از گذشت حدوداً یک هفته از این خبر جامعه همچنان نگران ویروس کروناست و در این بین متأسفانه برخی افراد سودجو با ارائه آمار و ارقام اشتباه در فضای غیررسمی و مجازی بر این نگرانی‌ها می‌افزایند. اما بااین‌وجود مسئولان می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع آرامش جامعه را حفظ کنند و به مردم این نکته را یادآور شوند که ترس از کرونا از خود ویروس کرونا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

استان خراسان رضوی نیز از کرونا ویروس در امان نبوده و تا عصر روز گذشته، 41 نفر در این استان به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به بیماری کرونا بستری شده اند که به گفته دکتر حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست کرونای شش نفر از این افراد منفی اعلام شده و همچنین تست 35 نفر دیگر نیز مشخص نشده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به کیت آزمایش تشخیص ویروس کرونا شده و دیگر نیازی به ارسال آزمایش افراد مشکوک به تهران نداریم.

رحیمی تصریح کرد: در روزهای اخیر کیت‌های تشخیص بیماری کرونا به مشهد آمده است و دستگاه‌های مورد نیاز جهت تشخیصی کرونا ویروس در حال کالیبره شدن و آماده‌سازی هستند که به زودی نمونه‌گیری کرونا ویروس در استان خراسان رضوی راه‌اندازی خواهد شد.

کرمان

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد:

نتیجه آزمایش ۱۲ موردمشکوک به کرونا در استان منفی بود/ تعداد بستری های عفونی افزایش نداشته است

مهدی شفیعی مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان با اعلام آمادگی کلیه بیمارستان های استان کرمان اظهار کرد: بیمارانی که دچار مشکل تنفسی هستند هنگام مراجعه به بیمارستان پذیرش شده و خدمات درمانی را طبق دستورالعمل دریافت می کنند.

وی گفت: ممکن است از این تعداد مراجعه کننده کسانی باشند که در حین سفر دچار بیماری و یا سرماخوردگی شده و مشکوک باشند که از این بیماران نمونه گیری صورت می گیرد.

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعدادی بیمار هم وجود دارد که به سرماخوردگی و یا آنفولانزا و عفونت های میکربی که در این فصل بسیار شایع است دچار هستند.

شفیعی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ الی ۱۲ مورد مشکوک در بیمارستان ها پذیرش شده است،  اذعان کرد: ما هر روز موارد مشکوک را رصد کرده و نمونه های آزمایشگاهی آنها را برای تهران می فرستیم تا جواب مثبت ومنفی آنها دریافت شود و تاکنون جواب مثبتی دریافت نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شهرستان هایی که نمونه های مشکوک فرستاده اند مثبت اعلام نشده است.

سخنگوی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خدا را شکر تاکنون مراجعه کننده ای نه بخش سرپایی و یا بستری که بخواهد از او تست و یا نمونه آزمایشگاهی دریافت شود به بیمارستان های شهر کرمان نداشته ایم.

شفیعی عنوان کرد: بستری ها نیز  افزایش پیدا  نکرده که بخواهیم آن را به کرونا ویروس ربط دهیم.

وی بیان کرد: احتمال شیوع این بیماری در کل کشور هست چون این بیماری ممکن است به صورت سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا در ابتدا بروز کند و چون ماندگاری ویروس کرونا ویروس نسبت به سایر ویروس ها در محیط بیشتر  و سرعت انتقال آن سریع تر است به این دلیل توصیه ها و هشدارها بیشتر است به واسطه اینکه تعداد کمتری دچار شده و درگیر اپیدمی های بزرگ نشویم.

مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد؛

بهبودی حال عمومی 24 بیمار مشکوک به کرونا در بابل

به گزارش بلاغ، سید فرزاد جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در چهارشنبه هفته قبل شناسایی شد ، اظهار کرد: تاکنون هیچ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس گزارش نشده است.

وی افزود: تقریباَ حال عمومی ۲۴ بیمار مشکوک به کرونا ویروس بستری شده در بیمارستان میناگر بابل رو به بهبودی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تا زمانی نهایی شدن آزمایش و بهتر شدن حال عمومی این افراد در بیمارستان نگهداری می‌شوند.

جلالی با بیان اینکه مراجعه حضوری افراد سرپایی به بیمارستان رو به افزایش است، افزود: روزانه ۴۰ تا ۵۰ بیمار به کلینیک سرپایی مراجعه می‌کنند.

وی از مردم خواست که فعلا" از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند چرا که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و جا‌های پر رفت و آمد و اماکن ورزشی به همین خاطر بود که مردم از تجمع غیر ضرور پرهیز کنند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از همه مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند به خاطر اینکه احتمال شیوع این بیماری از فرد مبتلا به دیگران زیاد است.

جلالی از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند و در منازل بمانند تا شیوع این بیماری کم شود.

فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فقط تست سه نفر از 73 مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا، مثبت بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، بسیاری از شهروندان در این روزهای پایان سال با ترس و دلهره به استقبال عید نوروز می روند، برخی حتی خرید ایام عید را هم از یاد برده اند چرا که با پا گذاشتن ویروس خطرناک کرونا دیگر کسی جرات بیرون آمدن از خانه را ندارد. البته عده ای هم هر لحظه به سلامت خودشان شک می کنند که آیا این ویروس به آن ها منتقل شده است یا خیر؟

با این حال بعضی هم ترجیح می دهند به مراکز درمانی و بیمارستان ها سر بزنند و سلامت خودشان را تست کنند که البته مردم فارس هم از این قائده مستثنی نیستند چرا که وجود ویروس کرونا در برخی بیماران مشکوک، مثبت اعلام شده است.
 
 
 
 
در این اوضاع اسفناک کمبود ماسک و ژل ضد عفونی از یک طرف و احتکار برخی از مسئولین از طرف دیگر بر رعب و وحشت مردم افزوده است. در همین رابطه مهدی خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و نیز شناسایی رییس یکی از اتحادیه های صنفی شیراز به عنوان احتکارکننده ژل شست و شوی دست خبرداده است. 
 
البته هاشمی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در گفت و گو با پایگاه تحلیلی_خبری شیرازه با بیان این که احتکار رئیس اتحادیه مورد تایید نیست، گفت: کدام احتکار صورت گرفته و توسط چه کسی؟ این ها شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می شود. 
 
وی با بیان این که عرضه ماسک و ژل شست و شو وظیفه مراکز بهداشتی و داروخانه هاست، با تاکید بر این که فروش این مواد وظیفه بازاریان نیست،افزود: ارائه این مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده ارتباطی با بازاریان و کاسبان ندارد. احتکار از سوی خود بهداشت و داروخانه داران صورت گرفته و نشانه آن هم این است که در بسیاری از این داروخانه ها هیچ ماسک و مواد ضدعفونی یافت نمی شود.بنابراین باید عملکرد خود بهداشت و داروخانه داران کنترل شود و مورد بررسی قرار بگیرد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص تعداد بیماران مشکوک به کرونا در فارس گفت: تاکنون 73 نفر مشکوک به کرونا بوده اند که در بیمارستان علی اصغر بستری شده اند و تحت مراقبت قرار گرفته اند. طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون تست ابتلا به بیماری سه نفر از ۲۰ تست انجام شده در شیراز مثبت شده است.
 
دکتر حسینی افزود: خوشبختانه حال عمومی همه بیماران خوب بوده و یکی از بیمارانی که با تست مثبت در بیمارستان بستری است با بهبودی کامل در شرف ترخیص از بیمارستان است.
 
وی با بیان این که ارائه آمار مبتلایان محرمانه هست و اجازه اعلام آن را نداریم،گفت: این آمار وقتی که از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تایید شد در اختیار قرار می گیرد.
 
دکتر حسینی به روند تشخیص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: از افرادی که با علائم شبه آنفولانزا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند، تعداد قابل توجهی از آن ها به خانه باز می گردند. به طور کلی بیماران مشکوک به کرونا پزشکان خانواده مراجعه می کنند در صورتی که آن ها از شرایط عمومی مناسبی برخوردار باشند و ضعف ایمنی نداشته باشند، با آموزش های لازم ‌تحت مراقبت در منزل قرار می گیرند اما‌ در صورتی که پزشک خانواده طبق راهنما های بالینی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان حضرت علی اصغر جهت ادامه درمان ارجاع می شوند.
 
 
 
وی گفت: از میان این بیماران افرادی که شک بالینی بسیار قوی وجود داشته باشد با نظر متخصصین عفونی تست آزمایشگاهی ابتلا به ویروس سار-کووید (کرونا ویروس جدید) انجام می شود.
 
بر پایه این گزارش و به گفته عده ای از مسئولان این ویروس تا آخر اسفند وجود دارد؛ از این رو مردم خودشان باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر نوع گران فروشی و احتکار، آن را به سامانه 124 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
 

انتهای پیام/

,

دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ درباره وضعیت افراد مشکوک به کرونا در استان قزوین اظهار کرد: هنوز دوره‌ی بیماری‌های فصلی سرماخوردگی و آنفلوانزا نگذشته است و همین نگرانی مردم را تشدید می‌کند، مردم مطمئن باشند هر سرماخوردگی کرونا نیست.

,

وی افزود: در شرایط امروز همچنین با داشتن بیماری زمینه‌ای و ضعف ایمنی ممکن است کسی با بیماری آنفلوانزا نیز فوت شود، ما در بیمارستان بوعلی بیماران بستری آنفلوانزا داشتیم و هنوز هم داریم و امسال فوتی آنفولانزا نیز در قزوین وجود داشت که اطلاع رسانی صورت گرفت.

,

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین بیان کرد: تا این لحظه مورد مثبت در قزوین نداشتیم، اما باید مراقبت کنیم و می‌توان با پیشگیری، رعایت بهداشت و تقویت سیستم ایمنی بدن جلوی این بیماری ایستاد تا از استان و کشور ما خارج شود، خبر خوب هم این است که ۲۱ مورد ترخیص و بهبودی کرونا در کشور داشتیم.

,

وی عنوان کرد: تاکنون در استان قزوین از هشت مورد مشکوک به کرونا آزمایش گرفته شده که جواب همه این موارد منفی بوده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: درواقع در استان قزوین شاهد مورد مثبتی از این بیماری ویروسی نبودیم که البته این به معنای عدم وجود ویروس در استان نیست.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان قزوین ابراز کرد: لازم است کارخانجات فعال در حوزه تولید محصولات بهداشتی با ما همکاری داشته تا در تولید ماسک به خودکفایی برسیم.

,

اختصاص بیمارستان مرجع برای بیماران کرونا با ظرفیت ۱۰۰ تخت

,

وی تصریح کرد: استان قزوین در زمینه تولید مواد شوینده فعال است از این رو نباید در رابطه با تامین مواد و ژل‌های ضدعفونی کننده نگرانی و کمبودی داشته باشیم.

,

نامدار درباره نظارت بر اماکن عمومی بیان کرد: علوم پزشکی به تنهایی قادر به بازرسی تمام اماکن عمومی نیست و به همین دلیل از دستگاه‌های مختلف خواستاریم در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

,

وی اضافه کرد: خوشبختانه تمام استان پای کار هستند و کمک می‌کنند، استانداری و ائمه جماعات به اطلاع‌رسانی مردم کمک می‌کنند و توصیه‌های بهداشتی را در مساجد برای مردم بیان می‌کنند.

,

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شایعات در فضای مجازی با چند هدف منتشر می‌شود، اذعان کرد: بخشی از ماجرا اقتصادی است و جریانی پشت ماجرای خرید و فروش ماسک و مایع ضدعفونی وجود دارد و بخش دیگر موضوع بُعد امنیتی و سست و ناامن نشان دادن کشور است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: برخی می‌خواهند اینطور جلوه دهند که ایران توان مقابله ندارد، اما ما بارها در عرصه‌های مختلف توانمان را به دنیا ثابت کرده‌ایم و نیازی به اثبات خودمان نداریم؛ ما رسالتمان را انجام می‌دهیم و همه‌ی مردم و مسئولان نیز در این راستا کمک می‌کنند.

,

وی گفت: در قزوین یک بیمارستان مرجع برای بیماران کرونا اختصاص داده شده که به اندازه‌ی ۱۰۰ تخت توان پذیرش دارد، دو بیمارستان نیز معین هستند که اگر بیمارستان معین پاسخگو نبود کمک کنند.

,

نامدار ادامه داد: بیمارستان صحرایی هم برای درجه‌ی آخر درنظر گرفته شده است که فعلا حدود 40 تخت ظرفیت دارد، اکنون اطلاعاتی از ظرفیت بیمارستان معین نمی‌توانیم بدهیم، چون آن‌ها در مواقع بحران همراه می‌شوند.

,

وی اعلام کرد: ما کیت آزمایشی کرونا در قزوین نداریم و قرار است وزارت بهداشت به ما بدهد، یک کارشناسی ارشد ویروس‌شناسی هم از قزوین به انستیتو پاستور تهران رفته تا برای انجام آزمایش کرونا آموزش ببیند؛ بعد از تحویل کیت‌ها باید چند نمونه از کار آزمایشی خود را به تهران بفرستیم و اگر تایید شد دیگر خودمان انجام می‌دهیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان تصریح کرد: تاکنون ابتلای به بیماری کرونا در قزوین نداشتیم و نمونه‌های آزمایشی که به تهران فرستادیم منفی بوده است.

,

گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
 
ارسال 30 آزمایش بیمار مشکوک به کرونا به تهران/ تنها بیمار کرونایی گلستان درمان شد

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز چهارشنبه 7 اسفند ماه در گفت و و با این پایگاه خبری اظهار کرد : آمادگی ما در استان گلستان از روز چهارشنبه هفته گذشته با مشاهده اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم ، در استان گلستان اعلام شد و ما هم نیروها را برای مقابله با این بیماری بسیج کردیم .

فاضل افزود : بعد از اطلاع آمدن ویروس به ایران ،  بلافاصله به تمامی مراکز درمانی و کادر پزشکی خود اعلام آماده‌باش کردیم و از آنها خواستیم تا در مراکز بهداشتی حضور داشته و با موارد مشکوک خیلی سریع مقابله نمایند.

وی در خصوص آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گلستان گفت: تاکنون 30 مورد آزمایش ویروس کرونا از استان گلستان به تهران ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد : از این 30 مورد مشکوک به کرونا  جواب 3 مورد به دست ما رسیده که از این تعداد نتیجه آزمایش 2 مورد منفی بود و یک مورد مثبت نیز خوشبختانه درمان شده است.

دکتر فاضل در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این بیماری چه درمانی دارد، خاطرنشان ساخت : این بیماری داروی خاصی ندارد و مردم باید با خود مراقبتی‌های بهداشتی زمینه عدم شیوع و گسترش این بیماری را ایجاد کنند.

وی ضمن بردباری و صبر پرستاران و کادر درمانی مراکز بهداشتی و درمانی گفت :  پزشکان و پرستاران استان نیز به رغم تمام مشکلات و مطالباتی که دارند با ایثار و ازخودگذشتگی به بیماران خدمت می‌کنند.

فاضل ادامه داد: علاوه بر چند بیمارستان که به صورت ویژه در اختیار بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است در تمامی بیمارستان‌های استان بخشی را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراجعان مراکز درمانی و بیمارستانها در هفته اخیر زیاد شده ، اضافه کرد :  در حال حاضر در همه بیمارستان‌های استان گلستان بخشی از تخت‌ها برای بستری بیماران حاد تنفسی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه تاکنون سه تن از بیماران که دچار سندرم حاد تنفسی فوت کردند افزود : هنوز جواب آزمایش آنها تاکنون نیامده و نمی توان علت فوت را به بیماری کرونا نسبت داد .

وی با بیان اینکه مردم به شایعات فضای مجازی اهمیت ندهند، گفت :  از مردم می خواهم تا از توجه به شایعات و اخبار غیرموثق پرهیز و اخبار صحیح را از رسانه‌های معتبر و سایت وبدا دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.

دکتر فاضل در پاسخ به این سوال که مردم چگونه با شما ارتباط داشته باشند ،  بیان کرد : مردم استان گلستان اگر در مورد کرونا و مسائل پیرامون آن سوالات و شبهاتی دارند می توانند از طریق تلفن گویا 0173150 از ما بپرسند و جواب خود را دریافت کنند.

خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی مشاهده نشد/ راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج) به زودی

به گزارش خبرنگار خاورستان، محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بعد ازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از اواخر سال ۲۰۱۹ با شیوع ویروس کرونا در کشور چین شاهد مبتلا شدن تعداد قابل توجهی از مردم این کشور به بیماری کرونا هستیم.

وی با اشاره به مدیریت فضای مجازی و مسائل مطرح شده در این خصوص، افزود: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی مطرح میشود صحت ندارد و باعث نگرانی مردم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۷۷ هزار و ۷۹۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۷۶ هزار و ۳۹۲ نفر در چین بودند و تا کنون دو هزار و ۳۴۸ نفر بر اثر این بیماری فوت کردند که بیشتر اهل چین بودند به جز ۱۱ نفر که از کشورهای دیگر بودند.

۸۰ درصد ابتلا به کرونا بدون علائم است/ ۵ درصد نیاز به مراقبت‌های ویژه  

دهقانی عنوان کرد: ویروس کرونا ویروسی است که ۸۰ درصد مبتلایان به آن بدون داشتن علائم و مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۱۵ درصد مبتلایان به کرونا دارای علائم شدید هستند و تنها پنج درصد نیاز به مراقبت های ویژه دارند.

میزان از بین برندگی کرونا ۲ تا ۲.۵ درصد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه درصد از بین برندگی به دلیل کرونا دو تا دو نیم درصد است، گفت: تنها دلیلی که باعث ایجاد نگرانی شده قدرت سرایت بالای این ویروس و رفتارهای ناشناخته ای که خواهد داشت، است.

دهقانی خاطرنشان کرد: علائم این بیماری تب، سرفه و تنگی نفس شدید است.

تجهیز بیمارستان ولی عصر (عج)  

وی افزود: بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند به عنوان بیمارستان مادر در استان در نظر گرفته شده و بخش عفونی و ایزوله در این خصوص کاملا مجهز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: علاوه بر این دو بخش دیگر در مجاورت بخش عفونی و ایزوله را خالی کرده و در برای نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به کرونا آماده است.

دهقانی از در نظر گرفتن فضای ورودی و خروجی بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند خبر داد و گفت: حتی مسیر انتقال برای افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان در نظر گرفته شده است.

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ راه اندازی بیمارستان تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج)  

وی با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: اینکه مسائلی در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مطرح میشود در حال حاضر در خراسان جنوبی با توجه به شرایط موجود نیاز نیست.

رعایت بهداشت فردی

دهقانی تاکید کرد: تمام مردم باید اقدامات حفاظت و بهداشت فردی خود را به خوبی انجام دهند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه باید ویروس کرونا درست مواجه شویم، گفت: فضای جامعه باید به سمتی برود که مردم اقدامات بهداشتی را انجام دهند نه اینکه به دنبال تهیه ماسک باشند.

استفاده از ماسک تاثیر زیادی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استفاده از ماسک تاثیری جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد ضمن اینکه عمر ماسک معمولی دو و ماسک فیلتر دار ۱۲ ساعت است.

دهقانی با بیان اینکه مطرح میشود ماسک و مایع ضد عفونی در داروخانه ها وجود ندارد، افزود: دلیل نبود ماسک خریداری ماسک های تولید شده توسط وزارت بهداشت است که قرار شده ماسک از طریق وزارت بهداشت در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد در مورد مایع ضدعفونی کننده نیز درخواست دریافت الکل و تهیه مایع ضدعفونی توسط داروخانه‌ها را داشتیم که طی روزهای آینده مایع ضدعفونی کننده نیز در داروخانه ها موجود خواهد بود.

وی مجدد ضمن تاکید بر شستن دست ها با صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه، بیان کرد: لازم است مردم به نکات آموزشی رعایت بهداشت و نحوه شستشوی دستها با مایع ضد عفونی کننده که توسط کلیپ های وزارت بهداشت تهیه و در رسانه ها منتشر می‌شود توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر فرد باید هنگام سرفه و عطسه از دستمال کاغذی استفاده کرده و در سطل زباله درب دار بیندازد.

دهقانی تاکید کرد: از دست دادن و روبوسی خودداری کرده و افرادی که دارای علائم هستند در جمع های عمومی حاضر نشوند.

استقرار تیم‌های پزشکی در مرز

وی در مورد ورود افراد از مرزهای استان نیز گفت: یک تیم پایش در مرز ماهیرود و یک تیم در بازارچه مرزی ماهیرود مستقر هستند و تمامی افرادی که قصد ورود به استان را دارند مورد پایش قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر استان قم مرکز بیماری شناخته شده مردم از سفر زیارتی و شخصی به استان قم خودداری کنند.

ثبت و رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۰

دهقانی در مورد کمبود یا افزایش قیمت مایع و ژل ضدعفونی کننده، تاکید کرد: تیم های گشت دانشگاه علوم پزشکی بر داروخانه ها نظارت دارند و سامانه ۱۹۰ از طرف وزارت بهداشت جهت ثبت و رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت زمان گذشته از شیوع ویروس کرونا در دنیا تا کنون کودکان خردسال کمتر گرفتار این بیماری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد حضور افراد چینی در دو شهرستان خراسان جنوبی، گفت: از این افراد دو نفر به چین رفتند که تا کنون به استان بازنگشته اند و اگر قصد بازگشت داشته باشند جلوگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه قبل از شیوع کرونا در ایران افراد چینی که در استان هستند مورد آزمایش و معاینه قرار گرفته و هیچ کدام مبتلا نبودند.

دهقانی بیان کرد: با گرم شدن هوا شیوع ویروس کرونا فروکش می‌شود.

وی در مورد تماس با حیوانات و پرندگان، تاکید کرد: مردم سعی شود حداقل تماس را با پرندگان و حیوانات داشته باشند و در صورت تماس حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: کلیه بروشورهای آموزش لازم به نانوایی ها، رستوران ها، غذای آماده، ساندویچ فروشی ها و سلف سرویس های دانشگاه ها داده شده است.

دهقانی تاکید کرد: مردم برای نماز در مساجد مُهر، سجاده، تسبیح و چادرهای شخصی خود را به همراه داشته باشند ضمن اینکه به مساجد نیز اعلام شده سجاده های مشترک ضدعفونی شود.

چهارشنبه بازار بیرجند تعطیل است

وی از تعطیل بودن این هفته چهارشنبه بازار بیرجند جهت کنترل کردن شرایط و رعایت نکات بهداشتی خبر داد و افزود: مهمترین نکته ای که باید رعایت شود خودمراقبتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجدد بر نگران نبودن هم استانی‌ها تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر پیامهای فضای مجازی قرار نگیرند، نکات بهداشتی که بسیار ساده است و مهمترین آن شستن دست با صابون مایع است را حتما رعایت کنند ان شاءالله شاهد هیچ مشکلی در استان نخواهیم بود.

دهقانی از اعلام آمادگی استانداری و کلیه دستگاه های اجرایی استان جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آرامش بخشی به جامعه بسیار مهم است.

زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

از هر فرد مشکوک به کرونا در زنجان تست گرفتیم/ هیچ مورد مثبتی در استان زنجان وجود ندارد

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به انجام تست‌هایی در استان زنجان در خصوص کرونا اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: ما در استان زنجان از هر فردی که مشکوک به این بیماری بوده تست گرفتیم و تا این لحظه هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا اگر مورد مثبتی باشد، شناسایی کنیم، گفت: در صورت مشاهده مورد مثبت اقدامات ما فرق خواهد کرد که تاکنون چنین چیزی در استان وجود نداشته است.

هرمزگان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

تنها یک مورد مثبت کرونا در هرمزگان است

دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار  هرمز با اشاره به شیوع ویروس کرونا به صورت محدود در هرمزگان اظهار کرد: تاکنون درهرمزگان ۲۳ مورد مشکوک به ویروس کرونا وجود داشته که تنها یک مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مراجعه حضوری برای انجام آزمایش ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد ،افزود: برای انجام آزمایش ابتلاع به ویروس کرونا، با انجام معاینات توسط پزشک و داشتن علائم مربوط به این ویروس، با دستور پزشک این آزمایش از افراد گرفته خواهد شد.

نوروزیان با دعوت مردم به حفظ خونسردی، تصریح کرد: مردم به شایعات موجود در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از رسانه های معتبر پیگیری نمایند.

وی افزود: مردم به خصوص افرادی که سنشان بالا است و یا بیماری زمینه خاص مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسانی کلیه و از این قبیل دارند با بروز علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه کنند.

نوروزیان عنوان کرد: خودمراقبی مردم مسئله مهمی است اگر با علائمی همچون تب شدید، سرفه و آبریزش بینی مواجه شدند در منزل استراحت کنند و با سایر افراد تا حد امکان تماس نداشته باشند و مرتب دست‌های خود را بشویند و جلوی دهان و بینی خود را هنگام عطسه و سرفه بپوشانند و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم که موارد ذکر شده را رعایت کنند و خود مراقبتی را رواج دهند.

چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: افراد تنها در صورت داشتن تب فوق العاده شدید و تنگی نفس ضمن رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از انتقال ویروس به دیگران، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

وی افزود: پزشک مرکز در صورت لزوم و تشخیص اولیه، بیمار را برای درمان به متخصص عفونی معرفی می نماید.

وی تصریح کرد: در صورت تایید متخصص عفونی و لزوم، فرد برای بستری به بیمارستان معرفی می شود.

جزایری گفت: در بیمارستان نیز وضعیت بیمار بررسی و در صورت نیاز، از بیمار نمونه گیری انجام و نمونه به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال می گردد.

وی افزود: پاسخ انیسیتو پاستور در صورت منفی بودن آزمایش اولیه ظرف ۲۴ ساعت و در صورت انجام آزمایشات تکمیلی ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به مرکز مربوطه اعلام می شود.

تا امروز؛

مورد مثبتی از کرونا در اردل مشاهده نشده است

علیرضا رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل درخصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا ویروس در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت:خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در سطح شهرستان ثبت نشده است.

رئیسی افزود: از آنجایی که بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و چون این ویروس به سرعت قابل انتقال است، به نهادهای اداری و خدماتی توصیه شده تا از برپایی نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات با تجمع بیش از چهار پنج نفر خودداری کنند.

وی بر رعایت بهداشت فردی که مقدم بر درمان است تاکید کرد و افزود: باید توصیه‌های بهداشتی در این باره را به خوبی رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اماکن عمومی اجتناب کرد و به ویژه با شستن مرتب دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده احتمال ابتلا به این بیماری را به صفر برسانیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل تصریح کرد: ضروری است رعایت بهداشت را از خانواده‌ها شروع کنیم و به سطح جامعه بکشانیم به گونه‌ای که تا مهار کامل بیماری در برخی شهرهای کشور و اگرچه تاکنون در شهرستان اردل مشاهده نشده، از دست دادن به یکدیگر و روبوسی خودداری کنیم.

خراسان رضوی

تداوم وضعیت سفید در استان؛

تست افراد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی منفی اعلام شد

به گزارش صبح توس؛ از ابتدای اسفند ماه با اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران توسط مسئولان وزارت بهداشت، موج نگرانی و دلهره از این ویروس ناشناخته نیز در آحاد مردم ایجاد شد. پس از گذشت حدوداً یک هفته از این خبر جامعه همچنان نگران ویروس کروناست و در این بین متأسفانه برخی افراد سودجو با ارائه آمار و ارقام اشتباه در فضای غیررسمی و مجازی بر این نگرانی‌ها می‌افزایند. اما بااین‌وجود مسئولان می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع آرامش جامعه را حفظ کنند و به مردم این نکته را یادآور شوند که ترس از کرونا از خود ویروس کرونا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

استان خراسان رضوی نیز از کرونا ویروس در امان نبوده و تا عصر روز گذشته، 41 نفر در این استان به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به بیماری کرونا بستری شده اند که به گفته دکتر حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست کرونای شش نفر از این افراد منفی اعلام شده و همچنین تست 35 نفر دیگر نیز مشخص نشده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به کیت آزمایش تشخیص ویروس کرونا شده و دیگر نیازی به ارسال آزمایش افراد مشکوک به تهران نداریم.

رحیمی تصریح کرد: در روزهای اخیر کیت‌های تشخیص بیماری کرونا به مشهد آمده است و دستگاه‌های مورد نیاز جهت تشخیصی کرونا ویروس در حال کالیبره شدن و آماده‌سازی هستند که به زودی نمونه‌گیری کرونا ویروس در استان خراسان رضوی راه‌اندازی خواهد شد.

کرمان

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد:

نتیجه آزمایش ۱۲ موردمشکوک به کرونا در استان منفی بود/ تعداد بستری های عفونی افزایش نداشته است

مهدی شفیعی مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان با اعلام آمادگی کلیه بیمارستان های استان کرمان اظهار کرد: بیمارانی که دچار مشکل تنفسی هستند هنگام مراجعه به بیمارستان پذیرش شده و خدمات درمانی را طبق دستورالعمل دریافت می کنند.

وی گفت: ممکن است از این تعداد مراجعه کننده کسانی باشند که در حین سفر دچار بیماری و یا سرماخوردگی شده و مشکوک باشند که از این بیماران نمونه گیری صورت می گیرد.

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعدادی بیمار هم وجود دارد که به سرماخوردگی و یا آنفولانزا و عفونت های میکربی که در این فصل بسیار شایع است دچار هستند.

شفیعی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ الی ۱۲ مورد مشکوک در بیمارستان ها پذیرش شده است،  اذعان کرد: ما هر روز موارد مشکوک را رصد کرده و نمونه های آزمایشگاهی آنها را برای تهران می فرستیم تا جواب مثبت ومنفی آنها دریافت شود و تاکنون جواب مثبتی دریافت نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شهرستان هایی که نمونه های مشکوک فرستاده اند مثبت اعلام نشده است.

سخنگوی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خدا را شکر تاکنون مراجعه کننده ای نه بخش سرپایی و یا بستری که بخواهد از او تست و یا نمونه آزمایشگاهی دریافت شود به بیمارستان های شهر کرمان نداشته ایم.

شفیعی عنوان کرد: بستری ها نیز  افزایش پیدا  نکرده که بخواهیم آن را به کرونا ویروس ربط دهیم.

وی بیان کرد: احتمال شیوع این بیماری در کل کشور هست چون این بیماری ممکن است به صورت سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا در ابتدا بروز کند و چون ماندگاری ویروس کرونا ویروس نسبت به سایر ویروس ها در محیط بیشتر  و سرعت انتقال آن سریع تر است به این دلیل توصیه ها و هشدارها بیشتر است به واسطه اینکه تعداد کمتری دچار شده و درگیر اپیدمی های بزرگ نشویم.

مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد؛

بهبودی حال عمومی 24 بیمار مشکوک به کرونا در بابل

به گزارش بلاغ، سید فرزاد جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در چهارشنبه هفته قبل شناسایی شد ، اظهار کرد: تاکنون هیچ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس گزارش نشده است.

وی افزود: تقریباَ حال عمومی ۲۴ بیمار مشکوک به کرونا ویروس بستری شده در بیمارستان میناگر بابل رو به بهبودی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تا زمانی نهایی شدن آزمایش و بهتر شدن حال عمومی این افراد در بیمارستان نگهداری می‌شوند.

جلالی با بیان اینکه مراجعه حضوری افراد سرپایی به بیمارستان رو به افزایش است، افزود: روزانه ۴۰ تا ۵۰ بیمار به کلینیک سرپایی مراجعه می‌کنند.

وی از مردم خواست که فعلا" از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند چرا که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و جا‌های پر رفت و آمد و اماکن ورزشی به همین خاطر بود که مردم از تجمع غیر ضرور پرهیز کنند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از همه مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند به خاطر اینکه احتمال شیوع این بیماری از فرد مبتلا به دیگران زیاد است.

جلالی از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند و در منازل بمانند تا شیوع این بیماری کم شود.

فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فقط تست سه نفر از 73 مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا، مثبت بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، بسیاری از شهروندان در این روزهای پایان سال با ترس و دلهره به استقبال عید نوروز می روند، برخی حتی خرید ایام عید را هم از یاد برده اند چرا که با پا گذاشتن ویروس خطرناک کرونا دیگر کسی جرات بیرون آمدن از خانه را ندارد. البته عده ای هم هر لحظه به سلامت خودشان شک می کنند که آیا این ویروس به آن ها منتقل شده است یا خیر؟

با این حال بعضی هم ترجیح می دهند به مراکز درمانی و بیمارستان ها سر بزنند و سلامت خودشان را تست کنند که البته مردم فارس هم از این قائده مستثنی نیستند چرا که وجود ویروس کرونا در برخی بیماران مشکوک، مثبت اعلام شده است.
 
 
 
 
در این اوضاع اسفناک کمبود ماسک و ژل ضد عفونی از یک طرف و احتکار برخی از مسئولین از طرف دیگر بر رعب و وحشت مردم افزوده است. در همین رابطه مهدی خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و نیز شناسایی رییس یکی از اتحادیه های صنفی شیراز به عنوان احتکارکننده ژل شست و شوی دست خبرداده است. 
 
البته هاشمی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در گفت و گو با پایگاه تحلیلی_خبری شیرازه با بیان این که احتکار رئیس اتحادیه مورد تایید نیست، گفت: کدام احتکار صورت گرفته و توسط چه کسی؟ این ها شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می شود. 
 
وی با بیان این که عرضه ماسک و ژل شست و شو وظیفه مراکز بهداشتی و داروخانه هاست، با تاکید بر این که فروش این مواد وظیفه بازاریان نیست،افزود: ارائه این مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده ارتباطی با بازاریان و کاسبان ندارد. احتکار از سوی خود بهداشت و داروخانه داران صورت گرفته و نشانه آن هم این است که در بسیاری از این داروخانه ها هیچ ماسک و مواد ضدعفونی یافت نمی شود.بنابراین باید عملکرد خود بهداشت و داروخانه داران کنترل شود و مورد بررسی قرار بگیرد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص تعداد بیماران مشکوک به کرونا در فارس گفت: تاکنون 73 نفر مشکوک به کرونا بوده اند که در بیمارستان علی اصغر بستری شده اند و تحت مراقبت قرار گرفته اند. طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون تست ابتلا به بیماری سه نفر از ۲۰ تست انجام شده در شیراز مثبت شده است.
 
دکتر حسینی افزود: خوشبختانه حال عمومی همه بیماران خوب بوده و یکی از بیمارانی که با تست مثبت در بیمارستان بستری است با بهبودی کامل در شرف ترخیص از بیمارستان است.
 
وی با بیان این که ارائه آمار مبتلایان محرمانه هست و اجازه اعلام آن را نداریم،گفت: این آمار وقتی که از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تایید شد در اختیار قرار می گیرد.
 
دکتر حسینی به روند تشخیص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: از افرادی که با علائم شبه آنفولانزا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند، تعداد قابل توجهی از آن ها به خانه باز می گردند. به طور کلی بیماران مشکوک به کرونا پزشکان خانواده مراجعه می کنند در صورتی که آن ها از شرایط عمومی مناسبی برخوردار باشند و ضعف ایمنی نداشته باشند، با آموزش های لازم ‌تحت مراقبت در منزل قرار می گیرند اما‌ در صورتی که پزشک خانواده طبق راهنما های بالینی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان حضرت علی اصغر جهت ادامه درمان ارجاع می شوند.
 
 
 
وی گفت: از میان این بیماران افرادی که شک بالینی بسیار قوی وجود داشته باشد با نظر متخصصین عفونی تست آزمایشگاهی ابتلا به ویروس سار-کووید (کرونا ویروس جدید) انجام می شود.
 
بر پایه این گزارش و به گفته عده ای از مسئولان این ویروس تا آخر اسفند وجود دارد؛ از این رو مردم خودشان باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر نوع گران فروشی و احتکار، آن را به سامانه 124 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
 

انتهای پیام/

,

گلستان

, گلستان,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
,
 
,
ارسال 30 آزمایش بیمار مشکوک به کرونا به تهران/ تنها بیمار کرونایی گلستان درمان شد
, ارسال 30 آزمایش بیمار مشکوک به کرونا به تهران/ تنها بیمار کرونایی گلستان درمان شد, ارسال 30 آزمایش بیمار مشکوک به کرونا به تهران/ تنها بیمار کرونایی گلستان درمان شد,

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز چهارشنبه 7 اسفند ماه در گفت و و با این پایگاه خبری اظهار کرد : آمادگی ما در استان گلستان از روز چهارشنبه هفته گذشته با مشاهده اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم ، در استان گلستان اعلام شد و ما هم نیروها را برای مقابله با این بیماری بسیج کردیم .

فاضل افزود : بعد از اطلاع آمدن ویروس به ایران ،  بلافاصله به تمامی مراکز درمانی و کادر پزشکی خود اعلام آماده‌باش کردیم و از آنها خواستیم تا در مراکز بهداشتی حضور داشته و با موارد مشکوک خیلی سریع مقابله نمایند.

وی در خصوص آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گلستان گفت: تاکنون 30 مورد آزمایش ویروس کرونا از استان گلستان به تهران ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد : از این 30 مورد مشکوک به کرونا  جواب 3 مورد به دست ما رسیده که از این تعداد نتیجه آزمایش 2 مورد منفی بود و یک مورد مثبت نیز خوشبختانه درمان شده است.

دکتر فاضل در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این بیماری چه درمانی دارد، خاطرنشان ساخت : این بیماری داروی خاصی ندارد و مردم باید با خود مراقبتی‌های بهداشتی زمینه عدم شیوع و گسترش این بیماری را ایجاد کنند.

وی ضمن بردباری و صبر پرستاران و کادر درمانی مراکز بهداشتی و درمانی گفت :  پزشکان و پرستاران استان نیز به رغم تمام مشکلات و مطالباتی که دارند با ایثار و ازخودگذشتگی به بیماران خدمت می‌کنند.

فاضل ادامه داد: علاوه بر چند بیمارستان که به صورت ویژه در اختیار بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است در تمامی بیمارستان‌های استان بخشی را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراجعان مراکز درمانی و بیمارستانها در هفته اخیر زیاد شده ، اضافه کرد :  در حال حاضر در همه بیمارستان‌های استان گلستان بخشی از تخت‌ها برای بستری بیماران حاد تنفسی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه تاکنون سه تن از بیماران که دچار سندرم حاد تنفسی فوت کردند افزود : هنوز جواب آزمایش آنها تاکنون نیامده و نمی توان علت فوت را به بیماری کرونا نسبت داد .

وی با بیان اینکه مردم به شایعات فضای مجازی اهمیت ندهند، گفت :  از مردم می خواهم تا از توجه به شایعات و اخبار غیرموثق پرهیز و اخبار صحیح را از رسانه‌های معتبر و سایت وبدا دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.

دکتر فاضل در پاسخ به این سوال که مردم چگونه با شما ارتباط داشته باشند ،  بیان کرد : مردم استان گلستان اگر در مورد کرونا و مسائل پیرامون آن سوالات و شبهاتی دارند می توانند از طریق تلفن گویا 0173150 از ما بپرسند و جواب خود را دریافت کنند.

خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی مشاهده نشد/ راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج) به زودی

به گزارش خبرنگار خاورستان، محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بعد ازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از اواخر سال ۲۰۱۹ با شیوع ویروس کرونا در کشور چین شاهد مبتلا شدن تعداد قابل توجهی از مردم این کشور به بیماری کرونا هستیم.

وی با اشاره به مدیریت فضای مجازی و مسائل مطرح شده در این خصوص، افزود: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی مطرح میشود صحت ندارد و باعث نگرانی مردم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۷۷ هزار و ۷۹۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۷۶ هزار و ۳۹۲ نفر در چین بودند و تا کنون دو هزار و ۳۴۸ نفر بر اثر این بیماری فوت کردند که بیشتر اهل چین بودند به جز ۱۱ نفر که از کشورهای دیگر بودند.

۸۰ درصد ابتلا به کرونا بدون علائم است/ ۵ درصد نیاز به مراقبت‌های ویژه  

دهقانی عنوان کرد: ویروس کرونا ویروسی است که ۸۰ درصد مبتلایان به آن بدون داشتن علائم و مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۱۵ درصد مبتلایان به کرونا دارای علائم شدید هستند و تنها پنج درصد نیاز به مراقبت های ویژه دارند.

میزان از بین برندگی کرونا ۲ تا ۲.۵ درصد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه درصد از بین برندگی به دلیل کرونا دو تا دو نیم درصد است، گفت: تنها دلیلی که باعث ایجاد نگرانی شده قدرت سرایت بالای این ویروس و رفتارهای ناشناخته ای که خواهد داشت، است.

دهقانی خاطرنشان کرد: علائم این بیماری تب، سرفه و تنگی نفس شدید است.

تجهیز بیمارستان ولی عصر (عج)  

وی افزود: بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند به عنوان بیمارستان مادر در استان در نظر گرفته شده و بخش عفونی و ایزوله در این خصوص کاملا مجهز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: علاوه بر این دو بخش دیگر در مجاورت بخش عفونی و ایزوله را خالی کرده و در برای نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به کرونا آماده است.

دهقانی از در نظر گرفتن فضای ورودی و خروجی بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند خبر داد و گفت: حتی مسیر انتقال برای افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان در نظر گرفته شده است.

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ راه اندازی بیمارستان تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج)  

وی با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: اینکه مسائلی در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مطرح میشود در حال حاضر در خراسان جنوبی با توجه به شرایط موجود نیاز نیست.

رعایت بهداشت فردی

دهقانی تاکید کرد: تمام مردم باید اقدامات حفاظت و بهداشت فردی خود را به خوبی انجام دهند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه باید ویروس کرونا درست مواجه شویم، گفت: فضای جامعه باید به سمتی برود که مردم اقدامات بهداشتی را انجام دهند نه اینکه به دنبال تهیه ماسک باشند.

استفاده از ماسک تاثیر زیادی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استفاده از ماسک تاثیری جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد ضمن اینکه عمر ماسک معمولی دو و ماسک فیلتر دار ۱۲ ساعت است.

دهقانی با بیان اینکه مطرح میشود ماسک و مایع ضد عفونی در داروخانه ها وجود ندارد، افزود: دلیل نبود ماسک خریداری ماسک های تولید شده توسط وزارت بهداشت است که قرار شده ماسک از طریق وزارت بهداشت در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد در مورد مایع ضدعفونی کننده نیز درخواست دریافت الکل و تهیه مایع ضدعفونی توسط داروخانه‌ها را داشتیم که طی روزهای آینده مایع ضدعفونی کننده نیز در داروخانه ها موجود خواهد بود.

وی مجدد ضمن تاکید بر شستن دست ها با صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه، بیان کرد: لازم است مردم به نکات آموزشی رعایت بهداشت و نحوه شستشوی دستها با مایع ضد عفونی کننده که توسط کلیپ های وزارت بهداشت تهیه و در رسانه ها منتشر می‌شود توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر فرد باید هنگام سرفه و عطسه از دستمال کاغذی استفاده کرده و در سطل زباله درب دار بیندازد.

دهقانی تاکید کرد: از دست دادن و روبوسی خودداری کرده و افرادی که دارای علائم هستند در جمع های عمومی حاضر نشوند.

استقرار تیم‌های پزشکی در مرز

وی در مورد ورود افراد از مرزهای استان نیز گفت: یک تیم پایش در مرز ماهیرود و یک تیم در بازارچه مرزی ماهیرود مستقر هستند و تمامی افرادی که قصد ورود به استان را دارند مورد پایش قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر استان قم مرکز بیماری شناخته شده مردم از سفر زیارتی و شخصی به استان قم خودداری کنند.

ثبت و رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۰

دهقانی در مورد کمبود یا افزایش قیمت مایع و ژل ضدعفونی کننده، تاکید کرد: تیم های گشت دانشگاه علوم پزشکی بر داروخانه ها نظارت دارند و سامانه ۱۹۰ از طرف وزارت بهداشت جهت ثبت و رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت زمان گذشته از شیوع ویروس کرونا در دنیا تا کنون کودکان خردسال کمتر گرفتار این بیماری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد حضور افراد چینی در دو شهرستان خراسان جنوبی، گفت: از این افراد دو نفر به چین رفتند که تا کنون به استان بازنگشته اند و اگر قصد بازگشت داشته باشند جلوگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه قبل از شیوع کرونا در ایران افراد چینی که در استان هستند مورد آزمایش و معاینه قرار گرفته و هیچ کدام مبتلا نبودند.

دهقانی بیان کرد: با گرم شدن هوا شیوع ویروس کرونا فروکش می‌شود.

وی در مورد تماس با حیوانات و پرندگان، تاکید کرد: مردم سعی شود حداقل تماس را با پرندگان و حیوانات داشته باشند و در صورت تماس حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: کلیه بروشورهای آموزش لازم به نانوایی ها، رستوران ها، غذای آماده، ساندویچ فروشی ها و سلف سرویس های دانشگاه ها داده شده است.

دهقانی تاکید کرد: مردم برای نماز در مساجد مُهر، سجاده، تسبیح و چادرهای شخصی خود را به همراه داشته باشند ضمن اینکه به مساجد نیز اعلام شده سجاده های مشترک ضدعفونی شود.

چهارشنبه بازار بیرجند تعطیل است

وی از تعطیل بودن این هفته چهارشنبه بازار بیرجند جهت کنترل کردن شرایط و رعایت نکات بهداشتی خبر داد و افزود: مهمترین نکته ای که باید رعایت شود خودمراقبتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجدد بر نگران نبودن هم استانی‌ها تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر پیامهای فضای مجازی قرار نگیرند، نکات بهداشتی که بسیار ساده است و مهمترین آن شستن دست با صابون مایع است را حتما رعایت کنند ان شاءالله شاهد هیچ مشکلی در استان نخواهیم بود.

دهقانی از اعلام آمادگی استانداری و کلیه دستگاه های اجرایی استان جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آرامش بخشی به جامعه بسیار مهم است.

زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

از هر فرد مشکوک به کرونا در زنجان تست گرفتیم/ هیچ مورد مثبتی در استان زنجان وجود ندارد

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به انجام تست‌هایی در استان زنجان در خصوص کرونا اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: ما در استان زنجان از هر فردی که مشکوک به این بیماری بوده تست گرفتیم و تا این لحظه هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا اگر مورد مثبتی باشد، شناسایی کنیم، گفت: در صورت مشاهده مورد مثبت اقدامات ما فرق خواهد کرد که تاکنون چنین چیزی در استان وجود نداشته است.

هرمزگان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

تنها یک مورد مثبت کرونا در هرمزگان است

دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار  هرمز با اشاره به شیوع ویروس کرونا به صورت محدود در هرمزگان اظهار کرد: تاکنون درهرمزگان ۲۳ مورد مشکوک به ویروس کرونا وجود داشته که تنها یک مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مراجعه حضوری برای انجام آزمایش ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد ،افزود: برای انجام آزمایش ابتلاع به ویروس کرونا، با انجام معاینات توسط پزشک و داشتن علائم مربوط به این ویروس، با دستور پزشک این آزمایش از افراد گرفته خواهد شد.

نوروزیان با دعوت مردم به حفظ خونسردی، تصریح کرد: مردم به شایعات موجود در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از رسانه های معتبر پیگیری نمایند.

وی افزود: مردم به خصوص افرادی که سنشان بالا است و یا بیماری زمینه خاص مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسانی کلیه و از این قبیل دارند با بروز علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه کنند.

نوروزیان عنوان کرد: خودمراقبی مردم مسئله مهمی است اگر با علائمی همچون تب شدید، سرفه و آبریزش بینی مواجه شدند در منزل استراحت کنند و با سایر افراد تا حد امکان تماس نداشته باشند و مرتب دست‌های خود را بشویند و جلوی دهان و بینی خود را هنگام عطسه و سرفه بپوشانند و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم که موارد ذکر شده را رعایت کنند و خود مراقبتی را رواج دهند.

چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: افراد تنها در صورت داشتن تب فوق العاده شدید و تنگی نفس ضمن رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از انتقال ویروس به دیگران، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

وی افزود: پزشک مرکز در صورت لزوم و تشخیص اولیه، بیمار را برای درمان به متخصص عفونی معرفی می نماید.

وی تصریح کرد: در صورت تایید متخصص عفونی و لزوم، فرد برای بستری به بیمارستان معرفی می شود.

جزایری گفت: در بیمارستان نیز وضعیت بیمار بررسی و در صورت نیاز، از بیمار نمونه گیری انجام و نمونه به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال می گردد.

وی افزود: پاسخ انیسیتو پاستور در صورت منفی بودن آزمایش اولیه ظرف ۲۴ ساعت و در صورت انجام آزمایشات تکمیلی ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به مرکز مربوطه اعلام می شود.

تا امروز؛

مورد مثبتی از کرونا در اردل مشاهده نشده است

علیرضا رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل درخصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا ویروس در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت:خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در سطح شهرستان ثبت نشده است.

رئیسی افزود: از آنجایی که بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و چون این ویروس به سرعت قابل انتقال است، به نهادهای اداری و خدماتی توصیه شده تا از برپایی نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات با تجمع بیش از چهار پنج نفر خودداری کنند.

وی بر رعایت بهداشت فردی که مقدم بر درمان است تاکید کرد و افزود: باید توصیه‌های بهداشتی در این باره را به خوبی رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اماکن عمومی اجتناب کرد و به ویژه با شستن مرتب دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده احتمال ابتلا به این بیماری را به صفر برسانیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل تصریح کرد: ضروری است رعایت بهداشت را از خانواده‌ها شروع کنیم و به سطح جامعه بکشانیم به گونه‌ای که تا مهار کامل بیماری در برخی شهرهای کشور و اگرچه تاکنون در شهرستان اردل مشاهده نشده، از دست دادن به یکدیگر و روبوسی خودداری کنیم.

خراسان رضوی

تداوم وضعیت سفید در استان؛

تست افراد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی منفی اعلام شد

به گزارش صبح توس؛ از ابتدای اسفند ماه با اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران توسط مسئولان وزارت بهداشت، موج نگرانی و دلهره از این ویروس ناشناخته نیز در آحاد مردم ایجاد شد. پس از گذشت حدوداً یک هفته از این خبر جامعه همچنان نگران ویروس کروناست و در این بین متأسفانه برخی افراد سودجو با ارائه آمار و ارقام اشتباه در فضای غیررسمی و مجازی بر این نگرانی‌ها می‌افزایند. اما بااین‌وجود مسئولان می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع آرامش جامعه را حفظ کنند و به مردم این نکته را یادآور شوند که ترس از کرونا از خود ویروس کرونا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

استان خراسان رضوی نیز از کرونا ویروس در امان نبوده و تا عصر روز گذشته، 41 نفر در این استان به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به بیماری کرونا بستری شده اند که به گفته دکتر حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست کرونای شش نفر از این افراد منفی اعلام شده و همچنین تست 35 نفر دیگر نیز مشخص نشده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به کیت آزمایش تشخیص ویروس کرونا شده و دیگر نیازی به ارسال آزمایش افراد مشکوک به تهران نداریم.

رحیمی تصریح کرد: در روزهای اخیر کیت‌های تشخیص بیماری کرونا به مشهد آمده است و دستگاه‌های مورد نیاز جهت تشخیصی کرونا ویروس در حال کالیبره شدن و آماده‌سازی هستند که به زودی نمونه‌گیری کرونا ویروس در استان خراسان رضوی راه‌اندازی خواهد شد.

کرمان

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد:

نتیجه آزمایش ۱۲ موردمشکوک به کرونا در استان منفی بود/ تعداد بستری های عفونی افزایش نداشته است

مهدی شفیعی مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان با اعلام آمادگی کلیه بیمارستان های استان کرمان اظهار کرد: بیمارانی که دچار مشکل تنفسی هستند هنگام مراجعه به بیمارستان پذیرش شده و خدمات درمانی را طبق دستورالعمل دریافت می کنند.

وی گفت: ممکن است از این تعداد مراجعه کننده کسانی باشند که در حین سفر دچار بیماری و یا سرماخوردگی شده و مشکوک باشند که از این بیماران نمونه گیری صورت می گیرد.

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعدادی بیمار هم وجود دارد که به سرماخوردگی و یا آنفولانزا و عفونت های میکربی که در این فصل بسیار شایع است دچار هستند.

شفیعی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ الی ۱۲ مورد مشکوک در بیمارستان ها پذیرش شده است،  اذعان کرد: ما هر روز موارد مشکوک را رصد کرده و نمونه های آزمایشگاهی آنها را برای تهران می فرستیم تا جواب مثبت ومنفی آنها دریافت شود و تاکنون جواب مثبتی دریافت نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شهرستان هایی که نمونه های مشکوک فرستاده اند مثبت اعلام نشده است.

سخنگوی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خدا را شکر تاکنون مراجعه کننده ای نه بخش سرپایی و یا بستری که بخواهد از او تست و یا نمونه آزمایشگاهی دریافت شود به بیمارستان های شهر کرمان نداشته ایم.

شفیعی عنوان کرد: بستری ها نیز  افزایش پیدا  نکرده که بخواهیم آن را به کرونا ویروس ربط دهیم.

وی بیان کرد: احتمال شیوع این بیماری در کل کشور هست چون این بیماری ممکن است به صورت سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا در ابتدا بروز کند و چون ماندگاری ویروس کرونا ویروس نسبت به سایر ویروس ها در محیط بیشتر  و سرعت انتقال آن سریع تر است به این دلیل توصیه ها و هشدارها بیشتر است به واسطه اینکه تعداد کمتری دچار شده و درگیر اپیدمی های بزرگ نشویم.

مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد؛

بهبودی حال عمومی 24 بیمار مشکوک به کرونا در بابل

به گزارش بلاغ، سید فرزاد جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در چهارشنبه هفته قبل شناسایی شد ، اظهار کرد: تاکنون هیچ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس گزارش نشده است.

وی افزود: تقریباَ حال عمومی ۲۴ بیمار مشکوک به کرونا ویروس بستری شده در بیمارستان میناگر بابل رو به بهبودی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تا زمانی نهایی شدن آزمایش و بهتر شدن حال عمومی این افراد در بیمارستان نگهداری می‌شوند.

جلالی با بیان اینکه مراجعه حضوری افراد سرپایی به بیمارستان رو به افزایش است، افزود: روزانه ۴۰ تا ۵۰ بیمار به کلینیک سرپایی مراجعه می‌کنند.

وی از مردم خواست که فعلا" از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند چرا که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و جا‌های پر رفت و آمد و اماکن ورزشی به همین خاطر بود که مردم از تجمع غیر ضرور پرهیز کنند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از همه مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند به خاطر اینکه احتمال شیوع این بیماری از فرد مبتلا به دیگران زیاد است.

جلالی از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند و در منازل بمانند تا شیوع این بیماری کم شود.

فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فقط تست سه نفر از 73 مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا، مثبت بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، بسیاری از شهروندان در این روزهای پایان سال با ترس و دلهره به استقبال عید نوروز می روند، برخی حتی خرید ایام عید را هم از یاد برده اند چرا که با پا گذاشتن ویروس خطرناک کرونا دیگر کسی جرات بیرون آمدن از خانه را ندارد. البته عده ای هم هر لحظه به سلامت خودشان شک می کنند که آیا این ویروس به آن ها منتقل شده است یا خیر؟

با این حال بعضی هم ترجیح می دهند به مراکز درمانی و بیمارستان ها سر بزنند و سلامت خودشان را تست کنند که البته مردم فارس هم از این قائده مستثنی نیستند چرا که وجود ویروس کرونا در برخی بیماران مشکوک، مثبت اعلام شده است.
 
 
 
 
در این اوضاع اسفناک کمبود ماسک و ژل ضد عفونی از یک طرف و احتکار برخی از مسئولین از طرف دیگر بر رعب و وحشت مردم افزوده است. در همین رابطه مهدی خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و نیز شناسایی رییس یکی از اتحادیه های صنفی شیراز به عنوان احتکارکننده ژل شست و شوی دست خبرداده است. 
 
البته هاشمی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در گفت و گو با پایگاه تحلیلی_خبری شیرازه با بیان این که احتکار رئیس اتحادیه مورد تایید نیست، گفت: کدام احتکار صورت گرفته و توسط چه کسی؟ این ها شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می شود. 
 
وی با بیان این که عرضه ماسک و ژل شست و شو وظیفه مراکز بهداشتی و داروخانه هاست، با تاکید بر این که فروش این مواد وظیفه بازاریان نیست،افزود: ارائه این مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده ارتباطی با بازاریان و کاسبان ندارد. احتکار از سوی خود بهداشت و داروخانه داران صورت گرفته و نشانه آن هم این است که در بسیاری از این داروخانه ها هیچ ماسک و مواد ضدعفونی یافت نمی شود.بنابراین باید عملکرد خود بهداشت و داروخانه داران کنترل شود و مورد بررسی قرار بگیرد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص تعداد بیماران مشکوک به کرونا در فارس گفت: تاکنون 73 نفر مشکوک به کرونا بوده اند که در بیمارستان علی اصغر بستری شده اند و تحت مراقبت قرار گرفته اند. طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون تست ابتلا به بیماری سه نفر از ۲۰ تست انجام شده در شیراز مثبت شده است.
 
دکتر حسینی افزود: خوشبختانه حال عمومی همه بیماران خوب بوده و یکی از بیمارانی که با تست مثبت در بیمارستان بستری است با بهبودی کامل در شرف ترخیص از بیمارستان است.
 
وی با بیان این که ارائه آمار مبتلایان محرمانه هست و اجازه اعلام آن را نداریم،گفت: این آمار وقتی که از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تایید شد در اختیار قرار می گیرد.
 
دکتر حسینی به روند تشخیص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: از افرادی که با علائم شبه آنفولانزا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند، تعداد قابل توجهی از آن ها به خانه باز می گردند. به طور کلی بیماران مشکوک به کرونا پزشکان خانواده مراجعه می کنند در صورتی که آن ها از شرایط عمومی مناسبی برخوردار باشند و ضعف ایمنی نداشته باشند، با آموزش های لازم ‌تحت مراقبت در منزل قرار می گیرند اما‌ در صورتی که پزشک خانواده طبق راهنما های بالینی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان حضرت علی اصغر جهت ادامه درمان ارجاع می شوند.
 
 
 
وی گفت: از میان این بیماران افرادی که شک بالینی بسیار قوی وجود داشته باشد با نظر متخصصین عفونی تست آزمایشگاهی ابتلا به ویروس سار-کووید (کرونا ویروس جدید) انجام می شود.
 
بر پایه این گزارش و به گفته عده ای از مسئولان این ویروس تا آخر اسفند وجود دارد؛ از این رو مردم خودشان باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر نوع گران فروشی و احتکار، آن را به سامانه 124 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
 

انتهای پیام/

,

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز چهارشنبه 7 اسفند ماه در گفت و و با این پایگاه خبری اظهار کرد : آمادگی ما در استان گلستان از روز چهارشنبه هفته گذشته با مشاهده اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم ، در استان گلستان اعلام شد و ما هم نیروها را برای مقابله با این بیماری بسیج کردیم .

,

فاضل افزود : بعد از اطلاع آمدن ویروس به ایران ،  بلافاصله به تمامی مراکز درمانی و کادر پزشکی خود اعلام آماده‌باش کردیم و از آنها خواستیم تا در مراکز بهداشتی حضور داشته و با موارد مشکوک خیلی سریع مقابله نمایند.

,

وی در خصوص آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گلستان گفت: تاکنون 30 مورد آزمایش ویروس کرونا از استان گلستان به تهران ارسال شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد : از این 30 مورد مشکوک به کرونا  جواب 3 مورد به دست ما رسیده که از این تعداد نتیجه آزمایش 2 مورد منفی بود و یک مورد مثبت نیز خوشبختانه درمان شده است.

,

دکتر فاضل در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این بیماری چه درمانی دارد، خاطرنشان ساخت : این بیماری داروی خاصی ندارد و مردم باید با خود مراقبتی‌های بهداشتی زمینه عدم شیوع و گسترش این بیماری را ایجاد کنند.

,

وی ضمن بردباری و صبر پرستاران و کادر درمانی مراکز بهداشتی و درمانی گفت :  پزشکان و پرستاران استان نیز به رغم تمام مشکلات و مطالباتی که دارند با ایثار و ازخودگذشتگی به بیماران خدمت می‌کنند.

,

فاضل ادامه داد: علاوه بر چند بیمارستان که به صورت ویژه در اختیار بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است در تمامی بیمارستان‌های استان بخشی را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراجعان مراکز درمانی و بیمارستانها در هفته اخیر زیاد شده ، اضافه کرد :  در حال حاضر در همه بیمارستان‌های استان گلستان بخشی از تخت‌ها برای بستری بیماران حاد تنفسی در نظر گرفته شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه تاکنون سه تن از بیماران که دچار سندرم حاد تنفسی فوت کردند افزود : هنوز جواب آزمایش آنها تاکنون نیامده و نمی توان علت فوت را به بیماری کرونا نسبت داد .

,

وی با بیان اینکه مردم به شایعات فضای مجازی اهمیت ندهند، گفت :  از مردم می خواهم تا از توجه به شایعات و اخبار غیرموثق پرهیز و اخبار صحیح را از رسانه‌های معتبر و سایت وبدا دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.

,

دکتر فاضل در پاسخ به این سوال که مردم چگونه با شما ارتباط داشته باشند ،  بیان کرد : مردم استان گلستان اگر در مورد کرونا و مسائل پیرامون آن سوالات و شبهاتی دارند می توانند از طریق تلفن گویا 0173150 از ما بپرسند و جواب خود را دریافت کنند.

,

خراسان جنوبی

, خراسان جنوبی,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

,

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی مشاهده نشد/ راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج) به زودی

, هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی مشاهده نشد/ راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج) به زودی, هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی مشاهده نشد/ راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج) به زودی,

به گزارش خبرنگار خاورستان، محمددهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بعد ازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از اواخر سال ۲۰۱۹ با شیوع ویروس کرونا در کشور چین شاهد مبتلا شدن تعداد قابل توجهی از مردم این کشور به بیماری کرونا هستیم.

, خاورستان، ,

وی با اشاره به مدیریت فضای مجازی و مسائل مطرح شده در این خصوص، افزود: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی مطرح میشود صحت ندارد و باعث نگرانی مردم می‌شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۷۷ هزار و ۷۹۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۷۶ هزار و ۳۹۲ نفر در چین بودند و تا کنون دو هزار و ۳۴۸ نفر بر اثر این بیماری فوت کردند که بیشتر اهل چین بودند به جز ۱۱ نفر که از کشورهای دیگر بودند.

,

۸۰ درصد ابتلا به کرونا بدون علائم است/ ۵ درصد نیاز به مراقبت‌های ویژه  

,

دهقانی عنوان کرد: ویروس کرونا ویروسی است که ۸۰ درصد مبتلایان به آن بدون داشتن علائم و مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند.

,

وی اظهار کرد: ۱۵ درصد مبتلایان به کرونا دارای علائم شدید هستند و تنها پنج درصد نیاز به مراقبت های ویژه دارند.

,

میزان از بین برندگی کرونا ۲ تا ۲.۵ درصد

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه درصد از بین برندگی به دلیل کرونا دو تا دو نیم درصد است، گفت: تنها دلیلی که باعث ایجاد نگرانی شده قدرت سرایت بالای این ویروس و رفتارهای ناشناخته ای که خواهد داشت، است.

,

دهقانی خاطرنشان کرد: علائم این بیماری تب، سرفه و تنگی نفس شدید است.

,

تجهیز بیمارستان ولی عصر (عج)  

,

وی افزود: بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند به عنوان بیمارستان مادر در استان در نظر گرفته شده و بخش عفونی و ایزوله در این خصوص کاملا مجهز شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: علاوه بر این دو بخش دیگر در مجاورت بخش عفونی و ایزوله را خالی کرده و در برای نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به کرونا آماده است.

,

دهقانی از در نظر گرفتن فضای ورودی و خروجی بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند خبر داد و گفت: حتی مسیر انتقال برای افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان در نظر گرفته شده است.

,

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ راه اندازی بیمارستان تخصصی در بیمارستان ولی عصر(عج)  

,

وی با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: اینکه مسائلی در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مطرح میشود در حال حاضر در خراسان جنوبی با توجه به شرایط موجود نیاز نیست.

,

رعایت بهداشت فردی

,

دهقانی تاکید کرد: تمام مردم باید اقدامات حفاظت و بهداشت فردی خود را به خوبی انجام دهند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

,

وی با بیان اینکه باید ویروس کرونا درست مواجه شویم، گفت: فضای جامعه باید به سمتی برود که مردم اقدامات بهداشتی را انجام دهند نه اینکه به دنبال تهیه ماسک باشند.

,

استفاده از ماسک تاثیر زیادی ندارد

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استفاده از ماسک تاثیری جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد ضمن اینکه عمر ماسک معمولی دو و ماسک فیلتر دار ۱۲ ساعت است.

,

دهقانی با بیان اینکه مطرح میشود ماسک و مایع ضد عفونی در داروخانه ها وجود ندارد، افزود: دلیل نبود ماسک خریداری ماسک های تولید شده توسط وزارت بهداشت است که قرار شده ماسک از طریق وزارت بهداشت در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد در مورد مایع ضدعفونی کننده نیز درخواست دریافت الکل و تهیه مایع ضدعفونی توسط داروخانه‌ها را داشتیم که طی روزهای آینده مایع ضدعفونی کننده نیز در داروخانه ها موجود خواهد بود.

,

وی مجدد ضمن تاکید بر شستن دست ها با صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه، بیان کرد: لازم است مردم به نکات آموزشی رعایت بهداشت و نحوه شستشوی دستها با مایع ضد عفونی کننده که توسط کلیپ های وزارت بهداشت تهیه و در رسانه ها منتشر می‌شود توجه کنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر فرد باید هنگام سرفه و عطسه از دستمال کاغذی استفاده کرده و در سطل زباله درب دار بیندازد.

,

دهقانی تاکید کرد: از دست دادن و روبوسی خودداری کرده و افرادی که دارای علائم هستند در جمع های عمومی حاضر نشوند.

,

استقرار تیم‌های پزشکی در مرز

,

وی در مورد ورود افراد از مرزهای استان نیز گفت: یک تیم پایش در مرز ماهیرود و یک تیم در بازارچه مرزی ماهیرود مستقر هستند و تمامی افرادی که قصد ورود به استان را دارند مورد پایش قرار می‌دهند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر استان قم مرکز بیماری شناخته شده مردم از سفر زیارتی و شخصی به استان قم خودداری کنند.

,

ثبت و رسیدگی به شکایات در سامانه ۱۹۰

,

دهقانی در مورد کمبود یا افزایش قیمت مایع و ژل ضدعفونی کننده، تاکید کرد: تیم های گشت دانشگاه علوم پزشکی بر داروخانه ها نظارت دارند و سامانه ۱۹۰ از طرف وزارت بهداشت جهت ثبت و رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: طی مدت زمان گذشته از شیوع ویروس کرونا در دنیا تا کنون کودکان خردسال کمتر گرفتار این بیماری شده اند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد حضور افراد چینی در دو شهرستان خراسان جنوبی، گفت: از این افراد دو نفر به چین رفتند که تا کنون به استان بازنگشته اند و اگر قصد بازگشت داشته باشند جلوگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه قبل از شیوع کرونا در ایران افراد چینی که در استان هستند مورد آزمایش و معاینه قرار گرفته و هیچ کدام مبتلا نبودند.

,

دهقانی بیان کرد: با گرم شدن هوا شیوع ویروس کرونا فروکش می‌شود.

,

وی در مورد تماس با حیوانات و پرندگان، تاکید کرد: مردم سعی شود حداقل تماس را با پرندگان و حیوانات داشته باشند و در صورت تماس حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: کلیه بروشورهای آموزش لازم به نانوایی ها، رستوران ها، غذای آماده، ساندویچ فروشی ها و سلف سرویس های دانشگاه ها داده شده است.

,

دهقانی تاکید کرد: مردم برای نماز در مساجد مُهر، سجاده، تسبیح و چادرهای شخصی خود را به همراه داشته باشند ضمن اینکه به مساجد نیز اعلام شده سجاده های مشترک ضدعفونی شود.

,

چهارشنبه بازار بیرجند تعطیل است

,

وی از تعطیل بودن این هفته چهارشنبه بازار بیرجند جهت کنترل کردن شرایط و رعایت نکات بهداشتی خبر داد و افزود: مهمترین نکته ای که باید رعایت شود خودمراقبتی است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مجدد بر نگران نبودن هم استانی‌ها تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه تحت تاثیر پیامهای فضای مجازی قرار نگیرند، نکات بهداشتی که بسیار ساده است و مهمترین آن شستن دست با صابون مایع است را حتما رعایت کنند ان شاءالله شاهد هیچ مشکلی در استان نخواهیم بود.

,

دهقانی از اعلام آمادگی استانداری و کلیه دستگاه های اجرایی استان جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آرامش بخشی به جامعه بسیار مهم است.

,

زنجان

, زنجان,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:
,

از هر فرد مشکوک به کرونا در زنجان تست گرفتیم/ هیچ مورد مثبتی در استان زنجان وجود ندارد

, از هر فرد مشکوک به کرونا در زنجان تست گرفتیم/ هیچ مورد مثبتی در استان زنجان وجود ندارد, از هر فرد مشکوک به کرونا در زنجان تست گرفتیم/ هیچ مورد مثبتی در استان زنجان وجود ندارد,

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به انجام تست‌هایی در استان زنجان در خصوص کرونا اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: ما در استان زنجان از هر فردی که مشکوک به این بیماری بوده تست گرفتیم و تا این لحظه هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا اگر مورد مثبتی باشد، شناسایی کنیم، گفت: در صورت مشاهده مورد مثبت اقدامات ما فرق خواهد کرد که تاکنون چنین چیزی در استان وجود نداشته است.

هرمزگان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

تنها یک مورد مثبت کرونا در هرمزگان است

دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار  هرمز با اشاره به شیوع ویروس کرونا به صورت محدود در هرمزگان اظهار کرد: تاکنون درهرمزگان ۲۳ مورد مشکوک به ویروس کرونا وجود داشته که تنها یک مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مراجعه حضوری برای انجام آزمایش ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد ،افزود: برای انجام آزمایش ابتلاع به ویروس کرونا، با انجام معاینات توسط پزشک و داشتن علائم مربوط به این ویروس، با دستور پزشک این آزمایش از افراد گرفته خواهد شد.

نوروزیان با دعوت مردم به حفظ خونسردی، تصریح کرد: مردم به شایعات موجود در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از رسانه های معتبر پیگیری نمایند.

وی افزود: مردم به خصوص افرادی که سنشان بالا است و یا بیماری زمینه خاص مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسانی کلیه و از این قبیل دارند با بروز علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه کنند.

نوروزیان عنوان کرد: خودمراقبی مردم مسئله مهمی است اگر با علائمی همچون تب شدید، سرفه و آبریزش بینی مواجه شدند در منزل استراحت کنند و با سایر افراد تا حد امکان تماس نداشته باشند و مرتب دست‌های خود را بشویند و جلوی دهان و بینی خود را هنگام عطسه و سرفه بپوشانند و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم که موارد ذکر شده را رعایت کنند و خود مراقبتی را رواج دهند.

چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: افراد تنها در صورت داشتن تب فوق العاده شدید و تنگی نفس ضمن رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از انتقال ویروس به دیگران، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

وی افزود: پزشک مرکز در صورت لزوم و تشخیص اولیه، بیمار را برای درمان به متخصص عفونی معرفی می نماید.

وی تصریح کرد: در صورت تایید متخصص عفونی و لزوم، فرد برای بستری به بیمارستان معرفی می شود.

جزایری گفت: در بیمارستان نیز وضعیت بیمار بررسی و در صورت نیاز، از بیمار نمونه گیری انجام و نمونه به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال می گردد.

وی افزود: پاسخ انیسیتو پاستور در صورت منفی بودن آزمایش اولیه ظرف ۲۴ ساعت و در صورت انجام آزمایشات تکمیلی ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به مرکز مربوطه اعلام می شود.

تا امروز؛

مورد مثبتی از کرونا در اردل مشاهده نشده است

علیرضا رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل درخصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا ویروس در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت:خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در سطح شهرستان ثبت نشده است.

رئیسی افزود: از آنجایی که بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و چون این ویروس به سرعت قابل انتقال است، به نهادهای اداری و خدماتی توصیه شده تا از برپایی نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات با تجمع بیش از چهار پنج نفر خودداری کنند.

وی بر رعایت بهداشت فردی که مقدم بر درمان است تاکید کرد و افزود: باید توصیه‌های بهداشتی در این باره را به خوبی رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اماکن عمومی اجتناب کرد و به ویژه با شستن مرتب دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده احتمال ابتلا به این بیماری را به صفر برسانیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل تصریح کرد: ضروری است رعایت بهداشت را از خانواده‌ها شروع کنیم و به سطح جامعه بکشانیم به گونه‌ای که تا مهار کامل بیماری در برخی شهرهای کشور و اگرچه تاکنون در شهرستان اردل مشاهده نشده، از دست دادن به یکدیگر و روبوسی خودداری کنیم.

خراسان رضوی

تداوم وضعیت سفید در استان؛

تست افراد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی منفی اعلام شد

به گزارش صبح توس؛ از ابتدای اسفند ماه با اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران توسط مسئولان وزارت بهداشت، موج نگرانی و دلهره از این ویروس ناشناخته نیز در آحاد مردم ایجاد شد. پس از گذشت حدوداً یک هفته از این خبر جامعه همچنان نگران ویروس کروناست و در این بین متأسفانه برخی افراد سودجو با ارائه آمار و ارقام اشتباه در فضای غیررسمی و مجازی بر این نگرانی‌ها می‌افزایند. اما بااین‌وجود مسئولان می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع آرامش جامعه را حفظ کنند و به مردم این نکته را یادآور شوند که ترس از کرونا از خود ویروس کرونا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

استان خراسان رضوی نیز از کرونا ویروس در امان نبوده و تا عصر روز گذشته، 41 نفر در این استان به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به بیماری کرونا بستری شده اند که به گفته دکتر حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست کرونای شش نفر از این افراد منفی اعلام شده و همچنین تست 35 نفر دیگر نیز مشخص نشده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به کیت آزمایش تشخیص ویروس کرونا شده و دیگر نیازی به ارسال آزمایش افراد مشکوک به تهران نداریم.

رحیمی تصریح کرد: در روزهای اخیر کیت‌های تشخیص بیماری کرونا به مشهد آمده است و دستگاه‌های مورد نیاز جهت تشخیصی کرونا ویروس در حال کالیبره شدن و آماده‌سازی هستند که به زودی نمونه‌گیری کرونا ویروس در استان خراسان رضوی راه‌اندازی خواهد شد.

کرمان

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد:

نتیجه آزمایش ۱۲ موردمشکوک به کرونا در استان منفی بود/ تعداد بستری های عفونی افزایش نداشته است

مهدی شفیعی مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان با اعلام آمادگی کلیه بیمارستان های استان کرمان اظهار کرد: بیمارانی که دچار مشکل تنفسی هستند هنگام مراجعه به بیمارستان پذیرش شده و خدمات درمانی را طبق دستورالعمل دریافت می کنند.

وی گفت: ممکن است از این تعداد مراجعه کننده کسانی باشند که در حین سفر دچار بیماری و یا سرماخوردگی شده و مشکوک باشند که از این بیماران نمونه گیری صورت می گیرد.

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعدادی بیمار هم وجود دارد که به سرماخوردگی و یا آنفولانزا و عفونت های میکربی که در این فصل بسیار شایع است دچار هستند.

شفیعی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ الی ۱۲ مورد مشکوک در بیمارستان ها پذیرش شده است،  اذعان کرد: ما هر روز موارد مشکوک را رصد کرده و نمونه های آزمایشگاهی آنها را برای تهران می فرستیم تا جواب مثبت ومنفی آنها دریافت شود و تاکنون جواب مثبتی دریافت نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شهرستان هایی که نمونه های مشکوک فرستاده اند مثبت اعلام نشده است.

سخنگوی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خدا را شکر تاکنون مراجعه کننده ای نه بخش سرپایی و یا بستری که بخواهد از او تست و یا نمونه آزمایشگاهی دریافت شود به بیمارستان های شهر کرمان نداشته ایم.

شفیعی عنوان کرد: بستری ها نیز  افزایش پیدا  نکرده که بخواهیم آن را به کرونا ویروس ربط دهیم.

وی بیان کرد: احتمال شیوع این بیماری در کل کشور هست چون این بیماری ممکن است به صورت سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا در ابتدا بروز کند و چون ماندگاری ویروس کرونا ویروس نسبت به سایر ویروس ها در محیط بیشتر  و سرعت انتقال آن سریع تر است به این دلیل توصیه ها و هشدارها بیشتر است به واسطه اینکه تعداد کمتری دچار شده و درگیر اپیدمی های بزرگ نشویم.

مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد؛

بهبودی حال عمومی 24 بیمار مشکوک به کرونا در بابل

به گزارش بلاغ، سید فرزاد جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در چهارشنبه هفته قبل شناسایی شد ، اظهار کرد: تاکنون هیچ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس گزارش نشده است.

وی افزود: تقریباَ حال عمومی ۲۴ بیمار مشکوک به کرونا ویروس بستری شده در بیمارستان میناگر بابل رو به بهبودی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تا زمانی نهایی شدن آزمایش و بهتر شدن حال عمومی این افراد در بیمارستان نگهداری می‌شوند.

جلالی با بیان اینکه مراجعه حضوری افراد سرپایی به بیمارستان رو به افزایش است، افزود: روزانه ۴۰ تا ۵۰ بیمار به کلینیک سرپایی مراجعه می‌کنند.

وی از مردم خواست که فعلا" از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند چرا که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و جا‌های پر رفت و آمد و اماکن ورزشی به همین خاطر بود که مردم از تجمع غیر ضرور پرهیز کنند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از همه مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند به خاطر اینکه احتمال شیوع این بیماری از فرد مبتلا به دیگران زیاد است.

جلالی از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند و در منازل بمانند تا شیوع این بیماری کم شود.

فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فقط تست سه نفر از 73 مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا، مثبت بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، بسیاری از شهروندان در این روزهای پایان سال با ترس و دلهره به استقبال عید نوروز می روند، برخی حتی خرید ایام عید را هم از یاد برده اند چرا که با پا گذاشتن ویروس خطرناک کرونا دیگر کسی جرات بیرون آمدن از خانه را ندارد. البته عده ای هم هر لحظه به سلامت خودشان شک می کنند که آیا این ویروس به آن ها منتقل شده است یا خیر؟

با این حال بعضی هم ترجیح می دهند به مراکز درمانی و بیمارستان ها سر بزنند و سلامت خودشان را تست کنند که البته مردم فارس هم از این قائده مستثنی نیستند چرا که وجود ویروس کرونا در برخی بیماران مشکوک، مثبت اعلام شده است.
 
 
 
 
در این اوضاع اسفناک کمبود ماسک و ژل ضد عفونی از یک طرف و احتکار برخی از مسئولین از طرف دیگر بر رعب و وحشت مردم افزوده است. در همین رابطه مهدی خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و نیز شناسایی رییس یکی از اتحادیه های صنفی شیراز به عنوان احتکارکننده ژل شست و شوی دست خبرداده است. 
 
البته هاشمی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در گفت و گو با پایگاه تحلیلی_خبری شیرازه با بیان این که احتکار رئیس اتحادیه مورد تایید نیست، گفت: کدام احتکار صورت گرفته و توسط چه کسی؟ این ها شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می شود. 
 
وی با بیان این که عرضه ماسک و ژل شست و شو وظیفه مراکز بهداشتی و داروخانه هاست، با تاکید بر این که فروش این مواد وظیفه بازاریان نیست،افزود: ارائه این مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده ارتباطی با بازاریان و کاسبان ندارد. احتکار از سوی خود بهداشت و داروخانه داران صورت گرفته و نشانه آن هم این است که در بسیاری از این داروخانه ها هیچ ماسک و مواد ضدعفونی یافت نمی شود.بنابراین باید عملکرد خود بهداشت و داروخانه داران کنترل شود و مورد بررسی قرار بگیرد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص تعداد بیماران مشکوک به کرونا در فارس گفت: تاکنون 73 نفر مشکوک به کرونا بوده اند که در بیمارستان علی اصغر بستری شده اند و تحت مراقبت قرار گرفته اند. طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون تست ابتلا به بیماری سه نفر از ۲۰ تست انجام شده در شیراز مثبت شده است.
 
دکتر حسینی افزود: خوشبختانه حال عمومی همه بیماران خوب بوده و یکی از بیمارانی که با تست مثبت در بیمارستان بستری است با بهبودی کامل در شرف ترخیص از بیمارستان است.
 
وی با بیان این که ارائه آمار مبتلایان محرمانه هست و اجازه اعلام آن را نداریم،گفت: این آمار وقتی که از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تایید شد در اختیار قرار می گیرد.
 
دکتر حسینی به روند تشخیص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: از افرادی که با علائم شبه آنفولانزا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند، تعداد قابل توجهی از آن ها به خانه باز می گردند. به طور کلی بیماران مشکوک به کرونا پزشکان خانواده مراجعه می کنند در صورتی که آن ها از شرایط عمومی مناسبی برخوردار باشند و ضعف ایمنی نداشته باشند، با آموزش های لازم ‌تحت مراقبت در منزل قرار می گیرند اما‌ در صورتی که پزشک خانواده طبق راهنما های بالینی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان حضرت علی اصغر جهت ادامه درمان ارجاع می شوند.
 
 
 
وی گفت: از میان این بیماران افرادی که شک بالینی بسیار قوی وجود داشته باشد با نظر متخصصین عفونی تست آزمایشگاهی ابتلا به ویروس سار-کووید (کرونا ویروس جدید) انجام می شود.
 
بر پایه این گزارش و به گفته عده ای از مسئولان این ویروس تا آخر اسفند وجود دارد؛ از این رو مردم خودشان باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر نوع گران فروشی و احتکار، آن را به سامانه 124 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
 

انتهای پیام/

,

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به انجام تست‌هایی در استان زنجان در خصوص کرونا اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

, موج رسا;,

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: ما در استان زنجان از هر فردی که مشکوک به این بیماری بوده تست گرفتیم و تا این لحظه هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

,

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم تا اگر مورد مثبتی باشد، شناسایی کنیم، گفت: در صورت مشاهده مورد مثبت اقدامات ما فرق خواهد کرد که تاکنون چنین چیزی در استان وجود نداشته است.

,

هرمزگان

, هرمزگان,

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

,

تنها یک مورد مثبت کرونا در هرمزگان است

, تنها یک مورد مثبت کرونا در هرمزگان است, تنها یک مورد مثبت کرونا در هرمزگان است,

دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار  هرمز با اشاره به شیوع ویروس کرونا به صورت محدود در هرمزگان اظهار کرد: تاکنون درهرمزگان ۲۳ مورد مشکوک به ویروس کرونا وجود داشته که تنها یک مورد آن مثبت اعلام شده است.

,  هرمز,

وی با بیان اینکه مراجعه حضوری برای انجام آزمایش ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد ،افزود: برای انجام آزمایش ابتلاع به ویروس کرونا، با انجام معاینات توسط پزشک و داشتن علائم مربوط به این ویروس، با دستور پزشک این آزمایش از افراد گرفته خواهد شد.

,

نوروزیان با دعوت مردم به حفظ خونسردی، تصریح کرد: مردم به شایعات موجود در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از رسانه های معتبر پیگیری نمایند.

,

وی افزود: مردم به خصوص افرادی که سنشان بالا است و یا بیماری زمینه خاص مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسانی کلیه و از این قبیل دارند با بروز علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه کنند.

,

نوروزیان عنوان کرد: خودمراقبی مردم مسئله مهمی است اگر با علائمی همچون تب شدید، سرفه و آبریزش بینی مواجه شدند در منزل استراحت کنند و با سایر افراد تا حد امکان تماس نداشته باشند و مرتب دست‌های خود را بشویند و جلوی دهان و بینی خود را هنگام عطسه و سرفه بپوشانند و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

,

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم که موارد ذکر شده را رعایت کنند و خود مراقبتی را رواج دهند.

,

چهارمحال و بختیاری

, چهارمحال و بختیاری,

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

,

مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

, مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است, مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است,

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: افراد تنها در صورت داشتن تب فوق العاده شدید و تنگی نفس ضمن رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از انتقال ویروس به دیگران، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

وی افزود: پزشک مرکز در صورت لزوم و تشخیص اولیه، بیمار را برای درمان به متخصص عفونی معرفی می نماید.

وی تصریح کرد: در صورت تایید متخصص عفونی و لزوم، فرد برای بستری به بیمارستان معرفی می شود.

جزایری گفت: در بیمارستان نیز وضعیت بیمار بررسی و در صورت نیاز، از بیمار نمونه گیری انجام و نمونه به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال می گردد.

وی افزود: پاسخ انیسیتو پاستور در صورت منفی بودن آزمایش اولیه ظرف ۲۴ ساعت و در صورت انجام آزمایشات تکمیلی ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به مرکز مربوطه اعلام می شود.

, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
تا امروز؛
,

مورد مثبتی از کرونا در اردل مشاهده نشده است

علیرضا رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل درخصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا ویروس در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت:خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در سطح شهرستان ثبت نشده است.

رئیسی افزود: از آنجایی که بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و چون این ویروس به سرعت قابل انتقال است، به نهادهای اداری و خدماتی توصیه شده تا از برپایی نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات با تجمع بیش از چهار پنج نفر خودداری کنند.

وی بر رعایت بهداشت فردی که مقدم بر درمان است تاکید کرد و افزود: باید توصیه‌های بهداشتی در این باره را به خوبی رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اماکن عمومی اجتناب کرد و به ویژه با شستن مرتب دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده احتمال ابتلا به این بیماری را به صفر برسانیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل تصریح کرد: ضروری است رعایت بهداشت را از خانواده‌ها شروع کنیم و به سطح جامعه بکشانیم به گونه‌ای که تا مهار کامل بیماری در برخی شهرهای کشور و اگرچه تاکنون در شهرستان اردل مشاهده نشده، از دست دادن به یکدیگر و روبوسی خودداری کنیم.

,

مورد مثبتی از کرونا در اردل مشاهده نشده است

, مورد مثبتی از کرونا در اردل مشاهده نشده است,

علیرضا رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل درخصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا ویروس در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت:خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در سطح شهرستان ثبت نشده است.

رئیسی افزود: از آنجایی که بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و چون این ویروس به سرعت قابل انتقال است، به نهادهای اداری و خدماتی توصیه شده تا از برپایی نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات با تجمع بیش از چهار پنج نفر خودداری کنند.

وی بر رعایت بهداشت فردی که مقدم بر درمان است تاکید کرد و افزود: باید توصیه‌های بهداشتی در این باره را به خوبی رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اماکن عمومی اجتناب کرد و به ویژه با شستن مرتب دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده احتمال ابتلا به این بیماری را به صفر برسانیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل تصریح کرد: ضروری است رعایت بهداشت را از خانواده‌ها شروع کنیم و به سطح جامعه بکشانیم به گونه‌ای که تا مهار کامل بیماری در برخی شهرهای کشور و اگرچه تاکنون در شهرستان اردل مشاهده نشده، از دست دادن به یکدیگر و روبوسی خودداری کنیم.

, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,

خراسان رضوی

, خراسان رضوی,

تداوم وضعیت سفید در استان؛

,

تست افراد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی منفی اعلام شد

, تست افراد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی منفی اعلام شد, تست افراد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی منفی اعلام شد,

به گزارش صبح توس؛ از ابتدای اسفند ماه با اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران توسط مسئولان وزارت بهداشت، موج نگرانی و دلهره از این ویروس ناشناخته نیز در آحاد مردم ایجاد شد. پس از گذشت حدوداً یک هفته از این خبر جامعه همچنان نگران ویروس کروناست و در این بین متأسفانه برخی افراد سودجو با ارائه آمار و ارقام اشتباه در فضای غیررسمی و مجازی بر این نگرانی‌ها می‌افزایند. اما بااین‌وجود مسئولان می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع آرامش جامعه را حفظ کنند و به مردم این نکته را یادآور شوند که ترس از کرونا از خود ویروس کرونا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

, صبح توس,

استان خراسان رضوی نیز از کرونا ویروس در امان نبوده و تا عصر روز گذشته، 41 نفر در این استان به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به بیماری کرونا بستری شده اند که به گفته دکتر حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست کرونای شش نفر از این افراد منفی اعلام شده و همچنین تست 35 نفر دیگر نیز مشخص نشده است.

,

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به کیت آزمایش تشخیص ویروس کرونا شده و دیگر نیازی به ارسال آزمایش افراد مشکوک به تهران نداریم.

,

رحیمی تصریح کرد: در روزهای اخیر کیت‌های تشخیص بیماری کرونا به مشهد آمده است و دستگاه‌های مورد نیاز جهت تشخیصی کرونا ویروس در حال کالیبره شدن و آماده‌سازی هستند که به زودی نمونه‌گیری کرونا ویروس در استان خراسان رضوی راه‌اندازی خواهد شد.

,

کرمان

, کرمان,
سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد:
,

نتیجه آزمایش ۱۲ موردمشکوک به کرونا در استان منفی بود/ تعداد بستری های عفونی افزایش نداشته است

, نتیجه آزمایش ۱۲ موردمشکوک به کرونا در استان منفی بود/ تعداد بستری های عفونی افزایش نداشته است, نتیجه آزمایش ۱۲ موردمشکوک به کرونا در استان منفی بود/ تعداد بستری های عفونی افزایش نداشته است,

مهدی شفیعی مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان با اعلام آمادگی کلیه بیمارستان های استان کرمان اظهار کرد: بیمارانی که دچار مشکل تنفسی هستند هنگام مراجعه به بیمارستان پذیرش شده و خدمات درمانی را طبق دستورالعمل دریافت می کنند.

وی گفت: ممکن است از این تعداد مراجعه کننده کسانی باشند که در حین سفر دچار بیماری و یا سرماخوردگی شده و مشکوک باشند که از این بیماران نمونه گیری صورت می گیرد.

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعدادی بیمار هم وجود دارد که به سرماخوردگی و یا آنفولانزا و عفونت های میکربی که در این فصل بسیار شایع است دچار هستند.

شفیعی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ الی ۱۲ مورد مشکوک در بیمارستان ها پذیرش شده است،  اذعان کرد: ما هر روز موارد مشکوک را رصد کرده و نمونه های آزمایشگاهی آنها را برای تهران می فرستیم تا جواب مثبت ومنفی آنها دریافت شود و تاکنون جواب مثبتی دریافت نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شهرستان هایی که نمونه های مشکوک فرستاده اند مثبت اعلام نشده است.

سخنگوی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خدا را شکر تاکنون مراجعه کننده ای نه بخش سرپایی و یا بستری که بخواهد از او تست و یا نمونه آزمایشگاهی دریافت شود به بیمارستان های شهر کرمان نداشته ایم.

شفیعی عنوان کرد: بستری ها نیز  افزایش پیدا  نکرده که بخواهیم آن را به کرونا ویروس ربط دهیم.

وی بیان کرد: احتمال شیوع این بیماری در کل کشور هست چون این بیماری ممکن است به صورت سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا در ابتدا بروز کند و چون ماندگاری ویروس کرونا ویروس نسبت به سایر ویروس ها در محیط بیشتر  و سرعت انتقال آن سریع تر است به این دلیل توصیه ها و هشدارها بیشتر است به واسطه اینکه تعداد کمتری دچار شده و درگیر اپیدمی های بزرگ نشویم.

مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد؛

بهبودی حال عمومی 24 بیمار مشکوک به کرونا در بابل

به گزارش بلاغ، سید فرزاد جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در چهارشنبه هفته قبل شناسایی شد ، اظهار کرد: تاکنون هیچ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس گزارش نشده است.

وی افزود: تقریباَ حال عمومی ۲۴ بیمار مشکوک به کرونا ویروس بستری شده در بیمارستان میناگر بابل رو به بهبودی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تا زمانی نهایی شدن آزمایش و بهتر شدن حال عمومی این افراد در بیمارستان نگهداری می‌شوند.

جلالی با بیان اینکه مراجعه حضوری افراد سرپایی به بیمارستان رو به افزایش است، افزود: روزانه ۴۰ تا ۵۰ بیمار به کلینیک سرپایی مراجعه می‌کنند.

وی از مردم خواست که فعلا" از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند چرا که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و جا‌های پر رفت و آمد و اماکن ورزشی به همین خاطر بود که مردم از تجمع غیر ضرور پرهیز کنند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از همه مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند به خاطر اینکه احتمال شیوع این بیماری از فرد مبتلا به دیگران زیاد است.

جلالی از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند و در منازل بمانند تا شیوع این بیماری کم شود.

فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فقط تست سه نفر از 73 مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا، مثبت بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، بسیاری از شهروندان در این روزهای پایان سال با ترس و دلهره به استقبال عید نوروز می روند، برخی حتی خرید ایام عید را هم از یاد برده اند چرا که با پا گذاشتن ویروس خطرناک کرونا دیگر کسی جرات بیرون آمدن از خانه را ندارد. البته عده ای هم هر لحظه به سلامت خودشان شک می کنند که آیا این ویروس به آن ها منتقل شده است یا خیر؟

با این حال بعضی هم ترجیح می دهند به مراکز درمانی و بیمارستان ها سر بزنند و سلامت خودشان را تست کنند که البته مردم فارس هم از این قائده مستثنی نیستند چرا که وجود ویروس کرونا در برخی بیماران مشکوک، مثبت اعلام شده است.
 
 
 
 
در این اوضاع اسفناک کمبود ماسک و ژل ضد عفونی از یک طرف و احتکار برخی از مسئولین از طرف دیگر بر رعب و وحشت مردم افزوده است. در همین رابطه مهدی خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و نیز شناسایی رییس یکی از اتحادیه های صنفی شیراز به عنوان احتکارکننده ژل شست و شوی دست خبرداده است. 
 
البته هاشمی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در گفت و گو با پایگاه تحلیلی_خبری شیرازه با بیان این که احتکار رئیس اتحادیه مورد تایید نیست، گفت: کدام احتکار صورت گرفته و توسط چه کسی؟ این ها شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می شود. 
 
وی با بیان این که عرضه ماسک و ژل شست و شو وظیفه مراکز بهداشتی و داروخانه هاست، با تاکید بر این که فروش این مواد وظیفه بازاریان نیست،افزود: ارائه این مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده ارتباطی با بازاریان و کاسبان ندارد. احتکار از سوی خود بهداشت و داروخانه داران صورت گرفته و نشانه آن هم این است که در بسیاری از این داروخانه ها هیچ ماسک و مواد ضدعفونی یافت نمی شود.بنابراین باید عملکرد خود بهداشت و داروخانه داران کنترل شود و مورد بررسی قرار بگیرد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص تعداد بیماران مشکوک به کرونا در فارس گفت: تاکنون 73 نفر مشکوک به کرونا بوده اند که در بیمارستان علی اصغر بستری شده اند و تحت مراقبت قرار گرفته اند. طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون تست ابتلا به بیماری سه نفر از ۲۰ تست انجام شده در شیراز مثبت شده است.
 
دکتر حسینی افزود: خوشبختانه حال عمومی همه بیماران خوب بوده و یکی از بیمارانی که با تست مثبت در بیمارستان بستری است با بهبودی کامل در شرف ترخیص از بیمارستان است.
 
وی با بیان این که ارائه آمار مبتلایان محرمانه هست و اجازه اعلام آن را نداریم،گفت: این آمار وقتی که از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تایید شد در اختیار قرار می گیرد.
 
دکتر حسینی به روند تشخیص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: از افرادی که با علائم شبه آنفولانزا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند، تعداد قابل توجهی از آن ها به خانه باز می گردند. به طور کلی بیماران مشکوک به کرونا پزشکان خانواده مراجعه می کنند در صورتی که آن ها از شرایط عمومی مناسبی برخوردار باشند و ضعف ایمنی نداشته باشند، با آموزش های لازم ‌تحت مراقبت در منزل قرار می گیرند اما‌ در صورتی که پزشک خانواده طبق راهنما های بالینی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان حضرت علی اصغر جهت ادامه درمان ارجاع می شوند.
 
 
 
وی گفت: از میان این بیماران افرادی که شک بالینی بسیار قوی وجود داشته باشد با نظر متخصصین عفونی تست آزمایشگاهی ابتلا به ویروس سار-کووید (کرونا ویروس جدید) انجام می شود.
 
بر پایه این گزارش و به گفته عده ای از مسئولان این ویروس تا آخر اسفند وجود دارد؛ از این رو مردم خودشان باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر نوع گران فروشی و احتکار، آن را به سامانه 124 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
 

انتهای پیام/

,

مهدی شفیعی مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان با اعلام آمادگی کلیه بیمارستان های استان کرمان اظهار کرد: بیمارانی که دچار مشکل تنفسی هستند هنگام مراجعه به بیمارستان پذیرش شده و خدمات درمانی را طبق دستورالعمل دریافت می کنند.

,

وی گفت: ممکن است از این تعداد مراجعه کننده کسانی باشند که در حین سفر دچار بیماری و یا سرماخوردگی شده و مشکوک باشند که از این بیماران نمونه گیری صورت می گیرد.

,

سخنگوی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تعدادی بیمار هم وجود دارد که به سرماخوردگی و یا آنفولانزا و عفونت های میکربی که در این فصل بسیار شایع است دچار هستند.

,

شفیعی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ الی ۱۲ مورد مشکوک در بیمارستان ها پذیرش شده است،  اذعان کرد: ما هر روز موارد مشکوک را رصد کرده و نمونه های آزمایشگاهی آنها را برای تهران می فرستیم تا جواب مثبت ومنفی آنها دریافت شود و تاکنون جواب مثبتی دریافت نکرده ایم.

,

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شهرستان هایی که نمونه های مشکوک فرستاده اند مثبت اعلام نشده است.

,

سخنگوی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خدا را شکر تاکنون مراجعه کننده ای نه بخش سرپایی و یا بستری که بخواهد از او تست و یا نمونه آزمایشگاهی دریافت شود به بیمارستان های شهر کرمان نداشته ایم.

,

شفیعی عنوان کرد: بستری ها نیز  افزایش پیدا  نکرده که بخواهیم آن را به کرونا ویروس ربط دهیم.

,

وی بیان کرد: احتمال شیوع این بیماری در کل کشور هست چون این بیماری ممکن است به صورت سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا در ابتدا بروز کند و چون ماندگاری ویروس کرونا ویروس نسبت به سایر ویروس ها در محیط بیشتر  و سرعت انتقال آن سریع تر است به این دلیل توصیه ها و هشدارها بیشتر است به واسطه اینکه تعداد کمتری دچار شده و درگیر اپیدمی های بزرگ نشویم.

,

مازندران

, مازندران,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد؛
,

بهبودی حال عمومی 24 بیمار مشکوک به کرونا در بابل

, بهبودی حال عمومی 24 بیمار مشکوک به کرونا در بابل, بهبودی حال عمومی 24 بیمار مشکوک به کرونا در بابل,

به گزارش بلاغ، سید فرزاد جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در چهارشنبه هفته قبل شناسایی شد ، اظهار کرد: تاکنون هیچ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس گزارش نشده است.

وی افزود: تقریباَ حال عمومی ۲۴ بیمار مشکوک به کرونا ویروس بستری شده در بیمارستان میناگر بابل رو به بهبودی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تا زمانی نهایی شدن آزمایش و بهتر شدن حال عمومی این افراد در بیمارستان نگهداری می‌شوند.

جلالی با بیان اینکه مراجعه حضوری افراد سرپایی به بیمارستان رو به افزایش است، افزود: روزانه ۴۰ تا ۵۰ بیمار به کلینیک سرپایی مراجعه می‌کنند.

وی از مردم خواست که فعلا" از برگزاری مجالس عمومی خودداری کنند چرا که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و جا‌های پر رفت و آمد و اماکن ورزشی به همین خاطر بود که مردم از تجمع غیر ضرور پرهیز کنند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از همه مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند به خاطر اینکه احتمال شیوع این بیماری از فرد مبتلا به دیگران زیاد است.

جلالی از مردم خواست از مسافرت خودداری کنند و در منازل بمانند تا شیوع این بیماری کم شود.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

فارس

, فارس,

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

,

فقط تست سه نفر از 73 مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا، مثبت بود

, فقط تست سه نفر از 73 مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا، مثبت بود, فقط تست سه نفر از 73 مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا، مثبت بود,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، بسیاری از شهروندان در این روزهای پایان سال با ترس و دلهره به استقبال عید نوروز می روند، برخی حتی خرید ایام عید را هم از یاد برده اند چرا که با پا گذاشتن ویروس خطرناک کرونا دیگر کسی جرات بیرون آمدن از خانه را ندارد. البته عده ای هم هر لحظه به سلامت خودشان شک می کنند که آیا این ویروس به آن ها منتقل شده است یا خیر؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
با این حال بعضی هم ترجیح می دهند به مراکز درمانی و بیمارستان ها سر بزنند و سلامت خودشان را تست کنند که البته مردم فارس هم از این قائده مستثنی نیستند چرا که وجود ویروس کرونا در برخی بیماران مشکوک، مثبت اعلام شده است.
,
 
,
 
,
 
, ,
 
,
در این اوضاع اسفناک کمبود ماسک و ژل ضد عفونی از یک طرف و احتکار برخی از مسئولین از طرف دیگر بر رعب و وحشت مردم افزوده است. در همین رابطه مهدی خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و نیز شناسایی رییس یکی از اتحادیه های صنفی شیراز به عنوان احتکارکننده ژل شست و شوی دست خبرداده است. 
, در این اوضاع اسفناک کمبود ماسک و ژل ضد عفونی از یک طرف و احتکار برخی از مسئولین از طرف دیگر بر رعب و وحشت مردم افزوده است. در همین رابطه مهدی خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و نیز شناسایی رییس یکی از اتحادیه های صنفی شیراز به عنوان احتکارکننده ژل شست و شوی دست خبرداده است. ,
 
,
البته هاشمی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در گفت و گو با پایگاه تحلیلی_خبری شیرازه با بیان این که احتکار رئیس اتحادیه مورد تایید نیست، گفت: کدام احتکار صورت گرفته و توسط چه کسی؟ این ها شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می شود. 
,
 
,
وی با بیان این که عرضه ماسک و ژل شست و شو وظیفه مراکز بهداشتی و داروخانه هاست، با تاکید بر این که فروش این مواد وظیفه بازاریان نیست،افزود: ارائه این مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده ارتباطی با بازاریان و کاسبان ندارد. احتکار از سوی خود بهداشت و داروخانه داران صورت گرفته و نشانه آن هم این است که در بسیاری از این داروخانه ها هیچ ماسک و مواد ضدعفونی یافت نمی شود.بنابراین باید عملکرد خود بهداشت و داروخانه داران کنترل شود و مورد بررسی قرار بگیرد.
,
 
,
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص تعداد بیماران مشکوک به کرونا در فارس گفت: تاکنون 73 نفر مشکوک به کرونا بوده اند که در بیمارستان علی اصغر بستری شده اند و تحت مراقبت قرار گرفته اند. طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون تست ابتلا به بیماری سه نفر از ۲۰ تست انجام شده در شیراز مثبت شده است.
,
 
,
دکتر حسینی افزود: خوشبختانه حال عمومی همه بیماران خوب بوده و یکی از بیمارانی که با تست مثبت در بیمارستان بستری است با بهبودی کامل در شرف ترخیص از بیمارستان است.
,
 
,
وی با بیان این که ارائه آمار مبتلایان محرمانه هست و اجازه اعلام آن را نداریم،گفت: این آمار وقتی که از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تایید شد در اختیار قرار می گیرد.
,
 
,
دکتر حسینی به روند تشخیص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: از افرادی که با علائم شبه آنفولانزا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند، تعداد قابل توجهی از آن ها به خانه باز می گردند. به طور کلی بیماران مشکوک به کرونا پزشکان خانواده مراجعه می کنند در صورتی که آن ها از شرایط عمومی مناسبی برخوردار باشند و ضعف ایمنی نداشته باشند، با آموزش های لازم ‌تحت مراقبت در منزل قرار می گیرند اما‌ در صورتی که پزشک خانواده طبق راهنما های بالینی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان حضرت علی اصغر جهت ادامه درمان ارجاع می شوند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
وی گفت: از میان این بیماران افرادی که شک بالینی بسیار قوی وجود داشته باشد با نظر متخصصین عفونی تست آزمایشگاهی ابتلا به ویروس سار-کووید (کرونا ویروس جدید) انجام می شود.
,
 
,
بر پایه این گزارش و به گفته عده ای از مسئولان این ویروس تا آخر اسفند وجود دارد؛ از این رو مردم خودشان باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر نوع گران فروشی و احتکار، آن را به سامانه 124 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
,
 
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه