اخبار داغ

استاندار لرستان:

سیل ۲۱۰۰ میلیارد تومان به لرستان خسارت زد

سیل ۲۱۰۰ میلیارد تومان به لرستان خسارت زد
استاندار لرستان گفت: بر اساس برآورد اولیه میزان خسارات سیل اسفندماه لرستان 2 هزار و ۱۰۰میلیارد تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیر افلاک، سید موسی خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیل اخیر لرستان اظهار داشت: سیل اخیر لرستان به دلیل به دلیل پیشگیری، انجام مقدمات و تخلیه منازل در مناطق پرخطر سبب کاهش میزان خسارت ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با بیان اینکه به برخی زیرساخت ها که در سیل فروردین دچار خسارت شدند و تاکنون تکمیل نشده اند خسارت وارد شد افزود: بر اساس برآورد اولیه میزان خسارات سیل اسفندماه لرستان دو هزارو ۱۰۰میلیارد تومان است.

,

استاندار لرستان عنوان کرد: برق ۳۷ روستا قطع شد که تاکنون مشکل ۳۶روستا برطرف و همچنین آب شرب ۷۶روستا در جریان سیل قطع شد که اکنون آب ۶۰روستا وصل شده است.

,

وی با اشاره به قطعی گاز شهر معمولان براثر سیلاب بیان کرد: خوشبختانه گاز شهر معمولا که بر اثر شدت سیلاب وشکسته شدن لوله قطع شده بود شب گذشته وصل و همچنین از تعداد ۳۷۵نقطه راه روستایی قطع شد تاکنون راه ارتباطی ۹۸ روستا برقرار شده است.

,

خادمی گفت: جاده خرم آباد-پلدختر که قبل از سیلاب مسدود کرده بودیم در چندین نقطه ریزش ودچار خسارت شده که تا به بهره برداری رسیدن جاده اصلی باید برای تردد ترمیم شود.

,

وی با اشاره به تخریب پل های روستایی نسیر پلدختر تصریح کرد: براثر سیل یکی از پل های اصلی تخریب کرد و سبب قطع ارتباط روستاها شده و همچنین چندین پل موقت که مس از سیلاب فروردین بنا کرده بودیم دچار خسارت شده است.

,

استاندار لرستان در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اظهارداشت: ستاد پیشگیری از شیوع این ویروس در استان تشکیل شده و دستورالعمل های ملی هم ابلاغ شده است.

,

وی در رابطه با شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: خوشبختانه درلرستان جهت مقابله با ویروس کرونا آمادگی لازم وجود دارد و بخش های ایزوله بیمارستانی در حالت آماده باش هستند.

,

خادمی عنوان کرد: تاکنون از ۶۵مورد مشکوک به کرونا در استان لرستان نمونه های ارسالی حهت آزمایش دو مورد مثبت اعلام شده است.

,

وی بیان کرد: تصمیم گیری در رابطه با انتخاب بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد حهت قرنطینه افراد مبتلا تصمیم دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت بوده است و ما نیز در این راستا همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه