اخبار داغ

آماده برای رانش‌های بعد از بارش

تمام جاده‌های هزارجریب نکا باز است/ عبور بدون مشکل خودروها از مسیر بالادست

تمام جاده‌های هزارجریب نکا باز است/ عبور بدون مشکل خودروها از مسیر بالادست
بخشدار هزارجریب نکا گفت: پس از پایان بارش‌های نسبتا سنگین برف و باران در بخش هزارجریب نکا که عبور و مرور را با مشکل روبرو ساخته بود حضور همزمان وسایل بازگشایی مسیر و اقدام به رفع انسداد ناشی از رانش‌ها سبب بازگشایی مسیر و امکان تردد در تمام جاده‌های بالادست هزارجریب نکا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین حمزه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به بارش نسبتا سنگین برف در روزهای گذشته در بخش هزارجریب نکا، اظهار کرد: باوجود بارش‌های سنگین در روزهای گذشته عملیات بازگشایی مسیرها همزمان در حال انجام بوده و از روز گذشته همه جای جاده‌ها به طور کامل بازشده است.

وی با تأکید بر اینکه دو محور رانشی وجود دارد بیان کرد: این دو محور حدود چهار دفعه تا به الان رانش کرده است مخصوصا روبروی پجت از جاده سوچلما که رانش آن بسیار زیاد است که البته در هر دو محور خودروهای سنگین بازگشایی مسر ازقبیل لودر مستقر است.

بخشدار هزارجریب نکا خاطرنشان کرد: خسارتی از بارندگی و سیل در بالا دست نداشتیم و فقط مشکل هزار جریب بحث جاده بوده که راهسازی این جاده فقط نیازمند هزینه و اعتبار است، البته در حال حاضر دو محور دیگر وجود دارد و به طور جدی پیگیر هستیم .

این مسئول اضافه کرد: الان برای محور سوچلما به ارم دو میلیارد بودجه و 500 میلیون هم از بنیاد برکت موجود است اما پیمانکار نیست چراکه شرایط قیمت‌ها به قدری بالا رفته که نمی‌تواند بیاید، برای مثال تنها لودر روزانه یک میلیون و 500 هزار تومان دستمزد می‌گیرد.

وی هزینه‌های بالا را دلیل نیامدن پیمانکار به جاده‌های بالا دست دانست و تصریح کرد: پیمانکارها کارهای پایین دست را انجام می‌دهند اما در جاده‌های خشن و بالا دست کار نمی‌کنند چراکه پیمانکار برای این جاده‌ها بسیار باید توانا باشند که یا نیستند یا اگر هم باشند در پایین دست کار دارند و بالا نمی‌آیند.

حمزه‌ای در ادامه اذعان کرد: از زنگت به تجرخیل هم به دلیل ملی بودن پروژه  پنج میلیارد بودجه داریم، در حال برنامه ریزی هستیم که بتوانیم کاری کنیم که برای پیمانکار صرفه داشته باشد و پروژه را آغاز کند.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا مسائلی مانند گرفتن مجوزهای لازم را خودمان انجام دهیم که در این اوضاع نابسامان اقتصادی و گرانی، پیمانکار در این مورد دیگر مشکل مشغله‌ای نداشته باشد و بتواند هرچه سریعتر کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه