اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان:

سیل به بناهای تاریخی لرستان خسارتی وارد نکرد

سیل به بناهای تاریخی لرستان خسارتی وارد نکرد
مدیر کل میراث‌ فرهنگی لرستانگفت: سیلاب خسارات چندانی به ابنیه تاریخی لرستان وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سفیر افلاک، سید امین قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره سیلاب اخیر در استان لرستان اظهار داشت: با توجه به بارش شدید باران طی روز های گذشته در استان لرستان و پس از بازدید از ابنیه تاریخی استان خوشبختانه خسارات چندانی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و هشدارهای مدیریت بحران در استان جهت پیشگیری از خسارت به بناهای تاریخی اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه در مکان‌هایی که در معرض خطر بودند انجام شد.

,

مدیر کل میراث‌ فرهنگی لرستان عنوان کرد:استان لرستان با دارا بودن ۱۰۰ پل تاریخی به‌عنوان پایتخت پل‌های تاریخی ایران معروف است و با توجه به اینکه این پل‌ها در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند با شدت بارش‌ها و جاری شدن سیل در معرض تخریب قرار می‌گیرند.

,

وی با بیان اینکه در سیل فروردین ماه امسال حدود ۸۰۰میلیارد ریال به ابنیه تاریخی، تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی استان خسارت وارد شد بیان کرد: به‌منظور حفاظت از ابنیه تاریخی لرستان بلافاصله پس از سیل، مرمت برخی از پل‌ها و ابنیه تاریخی با منابع استانی در دستور کار قرار گرفته است که جهت مرمت‌های اصولی نیازمند اعتبارات ملی و ستاد بحران کشور هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه