اخبار داغ

با هدف حفظ و حراست از سرمایه های ملی دام؛

بیش از 3 میلیون راس دام در سیستان وبلوچستان مایه کوبی شد

بیش از 3 میلیون راس دام در سیستان وبلوچستان مایه کوبی شد
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از سه میلیون راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های مختلف دامی مایه کوبی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: با هدف حفظ و حراست از سرمایه های ملی دام، از ابتدای سال تاکنون، سه میلیون و 652 هزار و 786 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های مختلف دامی مایه کوبی شدند.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از بیماری های دامی میزان 318 هزار و 672 مترمربع و 146 هزار و359 راس-نفر دام سبک و سنگین سمپاشی شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان بیان کرد: در این مدت برای جلوگیری از بیماری هاری، هشت هزار و 152 راس- نفر- قلاده دام سبک و سنگین نیز مایه کوبی شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بروسلوز یکی از بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و دام می‌باشد که از هر دو جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی مورد توجه ویژه قراردارد، گفت: از پنج هزارو 228 راس دام سبک و سنگین خونگیری برای تشخیص بروسلوز طی این مدت انجام شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که مایه کوبی دام‌ها بهترین راه کنترل بیماری است، افزود: در راستای مقابله با این بیماری 187 هزار و 14 راس بز و گوسفند و 53 هزار و 14 راس گاو و گوساله واکسن بروسلوز را دریافت کرده اند.

حسینی در ادامه به انجام تست سل بر روی 6 هزارو 188 راس دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: مردم برای حفظ سلامت غذایی خود فرآورده دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه و در فعالیت ها و نظارت های بهداشتی با کارشناسان این اداره همکاری کنند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه