اخبار داغ

گزارش کامل خبرنگاران استانی دانا؛

سوء استفاده شایعه پراکنان از شیوع کرونا در ایران/مردم توجهی نکنند

سوء استفاده شایعه پراکنان از شیوع کرونا در ایران/مردم توجهی نکنند
از هفته گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر شیوع این بیماری در برخی استان‌ها ‌دست به دست شد، اما بررسی میدانی خبرنگاران دانا نشان می‌دهد بیشتر این اخبار شایعه و بی‌اساس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت، برخی از ادمین‌های کانال‌ها خبری در فضای مجازی به دنبال شایعه‌پراکنی، تشویش اذهان عمومی و سوءاستفاده بوده و می‌خواهند از این طریق مخاطبان و دنبال کننده‌های صفحات و کانال‌های خود را افزایش دهند درحالی‌که واقعیت چیز دیگر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مسئولان بهداشتی و درمانی چند استان در گفت وگوهایی جداگانه ضمن تکذیب شیوع کرونا در استان ها، از امادگی کامل برای کنترل این ویروس خبر دادند، در زیر به بررسی شایعات پخش شده در فضای مجازی در سراسر کشور تا امروز (8 اسفند ماه ) و گفتگو با کارشناسان حوزه بهداشت و پزشکی استانها خواهیم پرداخت.

,

ایلام

, ایلام, ایلام,

هیچ گزارشی از ابتلا به ‌کرونا در ایلام نداشته‌ایم ‌

, هیچ گزارشی از ابتلا به ‌کرونا در ایلام نداشته‌ایم ‌,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه هیچ گزارشی از ابتلا به ‌کرونا در ایلام نداشته‌ایم، گفت: انتشار برخی خبرها در فضای مجازی مبنی بر مشاهده ویروس کرونا در استان کذب محض است.‌

,

محمد کریمیان گفت: شایعه در باره بیماری کرونا و فوت یک نفر در درمانگاه بقیه‌الله الاعظم (عج) دهلران تکذیب می‌شود و نه دیروز یا امروز و حتی در طول یک سال گذشته تاکنون هیچ‌گونه مورد فوتی در سطح این درمانگاه اتفاق نیفتاده ‌و قطعاً این شایعه در راستای اهداف غرض و‌رزانه و تخریب و تشویش اذهان عمومی پخش‌ شده است.

,

وی تصریح کرد:  نمونه های آزمایشات این  افراد برای بررسی های بیشتر و تعیین تکلیف، به آزمایشگاه مربوطه در تهران ارسال شده و خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی در خصوص ابتلا به ویروس کرونا تایید نشده و همگی منفی بوده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: از همه عزیزان و سروران گرامی درخواست می‌کنم که به این‌گونه شایعات به‌هیچ‌وجه توجه نکنند، در این مورد جای هیچ نگرانی نیست و لازم است که همواره اخبار را از منابع موثق دریافت کنند. در ضمن این موضوع از طریق مجاری قانونی در حال پیگیری می‌باشد که ان‌شاالله اهداف شایعه کننده به‌زودی به سمع و نظر همشهریان گران‌قدر اعلام شود.

,

آذربایجان شرقی

, آذربایجان شرقی, آذربایجان شرقی,

هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده است

, هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده است,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ابتلای تعدادی از افراد به ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه کرونا یک بیماری ویروسی و با سرعت بالای انتقال است، احتمال ورود آن به کشور پیش‌بینی شده بود و خوشبختانه با آمادگی‌هایی که وجود داشت افراد مشکوک به این بیماری تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

,

وی در ادامه افزود:  احتمال فوت بر اثر کروناویروس بیشتر از سایر انواع ویروس‌های آنفلوانزا نیست و تنها 5 درصد از افراد مبتلا به این ویروس به مرحله بستری شدن می‌رسند و احتمال فوت بر اثر این ویروس، دو تا سه درصد است و اغلب این افراد نیز کسانی هستند که بیماری قبلی یا زمینه‌ای دارند.

,

 محمدحسین صومی با تاکید بر اینکه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده، گفت: تمام تهمیدات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس اندیشیده شده و اطلاع‌رسانی‌های ضروری به شهروندان صورت گرفته است.

,

صومی درخصوص استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: استفاده از ماسک فقط برای کسانی که علایم بیماری دارند یا در مجاورت افراد مبتلا هستند ضروری است و ماسک زدن برای بقیه افراد بویژه در اماکن عمومی و خیابان ضرورتی ندارد.

,

بوشهر

, بوشهر, بوشهر,

بستری شدن فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان حضرت قائم بوشهر تکذیب شد

, بستری شدن فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان حضرت قائم بوشهر تکذیب شد,

حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بستری شدن یک بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر صحت ندارد.

,

وی بیان کرد: تاکنون بیماری مشکوک به این ویروس در استان بوشهر شناسایی نشده است.

,

تکذیب هرگونه مورد مشکوک و ابتلا به کرونا در کنگان

, تکذیب هرگونه مورد مشکوک و ابتلا به کرونا در کنگان,

حسن حیدری، رییس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کنگان با بیان اینکه عصر دیروز در خصوص شایعات مبنی بر مثبت بودن یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرسان کنگان اظهار داشت: این موضوع قویاً از سوی  این بیمارستان تکذیب می‌شود.

,

وی افزود:  اگر چنین موردی وجود داشته باشد، طبق آزمایشاتی که در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کنگان صورت می‌گیرد، تشخیص داده و از سوی روابط عمومی بیمارستان اعلام خواهد شد نه از اطریق فضای مجازی که بدون اطلاع ما این خبر را منتشر می‌کنند.

حیدری افزود: تا کنون هیچ موردی از فرد ابتلا به این ویروس در شهرستان مشاهده نشده است و آمادگی کامل جهت مقابله با این ویروس را در شهرستان داریم.

چهارمحال و بختیاری

مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

سید راشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون مورد قطعی از کرونا ویروس در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است و در صورت اعلام مورد قطعی، خبر و اطلاعات تکمیلی آن از طریق دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع مردم رسانده می شود.

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان فارسان وجود ندارد

یاسر کریمی دادستان شهرستان فارسان گفت: طبق اخبار واصله به اینجانب از مراجع رسمی مربوطه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان وجود نداشته و به نظر می‌رسد انتشاردهندگان اخبار نادرست با ضمیمه کردن تصاویر جعلی که به مراکز درمانی مستقر در شهرستان منتسب می‌نمایند هدفی جز تشویش اذهان عمومی نداشته و چه‌بسا همان افراد سودجویی باشند.

وی افزود: افرادی ناجوانمردانه در پی کسب سود نامشروع از وضعیت فعلی از طریق احتکار اجناس از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هستند لذا ضمن توصیه مؤکد به شهروندان عزیز در خصوص جدی گرفتن خطر ابتلا به جهت عدم رعایت موارد بهداشتی اطمینان خاطر داده می‌شود با رعایت موارد اعلامی از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از خطر بیماری مصون خواهند بود.
 
خراسان جنوبی

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ تست دو مورد مشکوک به کرونا در بیرجند منفی از آب درآمد

دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.

وی افزود: جواب آزمایش دومین مورد نمونه ارسالی ما به انستیتوپاستور، منفی بود، از طرف دیگر باید گفت مردم افرادی را مشاهده می‌کنند که در بیمارستان بستری می‌شوند و با انتشار مطالب در فضای مجازی، نگرانی بوجود می‌آید که این افراد چرا بستری شدند؟ در پاسخ باید گفت در فصل سرما مراجعه و بستری بیماران تنفسی زیادی مانند بیماران آسم یا انسداد دستگاه تنفسی و حتی بیماران انفولانزای فصلی در بیمارستان بیشتر می‌شود که هر ساله این‌گونه است و این به معنای وجود کرونا در بیماران نیست.

ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در این خصوص اظهار کرد: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست.
 
وی افزود: در صورتی که ماهی قرمز آلوده به بیماری‌های قارچی و میکروبی بوده و با دست انسان تماس داشته باشد و در نهایت از طریق دست و دهان وارد سیستم گوارش شود موجب اسهال خفیف در کودکان می‌شود.
 
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که هیچ مرجع بین المللی در دنیا تایید نکرده است که بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک باشد و از طریق حیوان آلوده به انسان منتقل شود، بیان کرد: بیماری کرونا در حیوان تولید نمی‌شود که بخواهد به انسان منتقل شود.
 
اصغرزاده عنوان کرد: ماهی قرمز به هیچ عنوان عامل انتشار ویروس کرونا نیست و شایعاتی که در این خصوص مطرح است را تکذیب می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: ماهی قرمز فقط می‌تواند عامل بیماری‌های قارچی و میکروبی باشد که در این خصوص نیز هشدارهای لازم به فروشندگان و مردم داده می‌شود و جای نگرانی نیست.

خراسان رضوی
 
تست دو بیمار مشکوک به کرونا در سبزوار منفی اعلام شد

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نشست خبری با خبرنگاران در محل مرکز بهداشت شهرستان بابیان اینکه هر دو مورد تست کرونا ویروس منفی اعلام‌شده است اظهار داشت: باید به این باور برسیم که مهم‌ترین راه مبارزه با این ویروس رعایت بهداشت فردی است.

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در قوچان مشاهده نشده است

داوود خوش‌شکن، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: در قوچان اقدامات پیشگیرانه انجام شده و تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

هیچ فردی در تربت حیدریه به کرونا ویروس مبتلا نشده است

محمدرضا بهروز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پرسنل بیمارستان نهم دی از هر بیمار مراجعه کننده با علائم آنفولاآنزا، تست کرونا گرفته و آنرا به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می کند و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس تاکنون گزارش نشده است.

هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند تاکنون در خلیل‌آباد، هیچ مورد اثبات‌شده بیماری کرونا نداشته‌ایم.

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سرخس نداشتیم، گفت: هرگونه شایعه‌ای دراین‌باره کذب محض است.

خراسان شمالی

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.

انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد

علی طالبی، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از استان به بیماستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین را که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است را تکذیب کرد.

زنجان
 
مبتلا به کرونا در استان زنجان وجو ندارد/ از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به انجام تست‌های کرونا در استان زنجان اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

قم

در گذشت بانوی فوتسالیست کشورمان تکذیب شد

 روز گذشته (پنج‌شنبه)  اعلام شد که الهام شیخی فوتسالیست کشورمان  به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

در همین حال الهام شیخی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که تشابه اسمی با شخصی که جان خود را از دست داده باعث شده رسانه ها به اشتباه در گذشت او را اعلام کنند.

سیستان و بلوچستان 

تکذیب شایعه فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا

از ظهر روز6 اسفند ماه مطلبی با عنوان «فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا » در فضای مجازی در حال انتشار است؛ مطلبی که موجب تشویش اذهان و نگرانی خانواده این شخص شد.

خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم این خبر، طی تماسی جویای حال فرد مذکور شد که خانواده وی گفته اند: روحانی مذکور در قید حیات و در زمین کشاورزی خود حضور دارد.

حجت الاسلام محمود معتمدی فر(خرمی) در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من زنده و در قید حیاتم و آخرین مراجعه ام به پزشک به چند سال قبل بر می گردد.

وی با بیان اینکه انتشار خبر فوتش کار افراد مغرض بوده است، ادامه داد: سال ۹۶ آخرین باری بوده است که به قم مسافرت کرده ام.

این روحانی بلوچ با بیان اینکه در حالی که سر زمین کشاورزی بوده ام، خبر فوت خود بر اثر کرونا را شنیده ام، خاطرنشان کرد: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را پس از بررسی و در صورت واقعیت بپذیرند.

بیمارستان دلگان مرکز قرنطینه نشده است

 در روزهای اخیر تصویری با عنوان «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» موجب تشویش اذهان عمومی و اظهار نظرها و واکنش برخی از اعضای شبکه های اجتماعی در شهرستان دلگان شد.

محمود مهری، معاون شبکه‌ بهداشت شهرستان دلگان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان دلگان مشاهده نشده است.

وی در خصوص انتشار تصاویر «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» گفت: این مطلب کذب و مورد تایید شبکه بهداشت این شهرستان نیست.

ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در چابهار صحت ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

در حال تکمیل ...

,

وی افزود:  اگر چنین موردی وجود داشته باشد، طبق آزمایشاتی که در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کنگان صورت می‌گیرد، تشخیص داده و از سوی روابط عمومی بیمارستان اعلام خواهد شد نه از اطریق فضای مجازی که بدون اطلاع ما این خبر را منتشر می‌کنند.

,

حیدری افزود: تا کنون هیچ موردی از فرد ابتلا به این ویروس در شهرستان مشاهده نشده است و آمادگی کامل جهت مقابله با این ویروس را در شهرستان داریم.

,

چهارمحال و بختیاری

, چهارمحال و بختیاری, چهارمحال و بختیاری,

مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

, مورد قطعی از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است,

سید راشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون مورد قطعی از کرونا ویروس در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است و در صورت اعلام مورد قطعی، خبر و اطلاعات تکمیلی آن از طریق دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع مردم رسانده می شود.

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان فارسان وجود ندارد

یاسر کریمی دادستان شهرستان فارسان گفت: طبق اخبار واصله به اینجانب از مراجع رسمی مربوطه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان وجود نداشته و به نظر می‌رسد انتشاردهندگان اخبار نادرست با ضمیمه کردن تصاویر جعلی که به مراکز درمانی مستقر در شهرستان منتسب می‌نمایند هدفی جز تشویش اذهان عمومی نداشته و چه‌بسا همان افراد سودجویی باشند.

وی افزود: افرادی ناجوانمردانه در پی کسب سود نامشروع از وضعیت فعلی از طریق احتکار اجناس از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هستند لذا ضمن توصیه مؤکد به شهروندان عزیز در خصوص جدی گرفتن خطر ابتلا به جهت عدم رعایت موارد بهداشتی اطمینان خاطر داده می‌شود با رعایت موارد اعلامی از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از خطر بیماری مصون خواهند بود.
 
خراسان جنوبی

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ تست دو مورد مشکوک به کرونا در بیرجند منفی از آب درآمد

دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.

وی افزود: جواب آزمایش دومین مورد نمونه ارسالی ما به انستیتوپاستور، منفی بود، از طرف دیگر باید گفت مردم افرادی را مشاهده می‌کنند که در بیمارستان بستری می‌شوند و با انتشار مطالب در فضای مجازی، نگرانی بوجود می‌آید که این افراد چرا بستری شدند؟ در پاسخ باید گفت در فصل سرما مراجعه و بستری بیماران تنفسی زیادی مانند بیماران آسم یا انسداد دستگاه تنفسی و حتی بیماران انفولانزای فصلی در بیمارستان بیشتر می‌شود که هر ساله این‌گونه است و این به معنای وجود کرونا در بیماران نیست.

ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در این خصوص اظهار کرد: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست.
 
وی افزود: در صورتی که ماهی قرمز آلوده به بیماری‌های قارچی و میکروبی بوده و با دست انسان تماس داشته باشد و در نهایت از طریق دست و دهان وارد سیستم گوارش شود موجب اسهال خفیف در کودکان می‌شود.
 
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که هیچ مرجع بین المللی در دنیا تایید نکرده است که بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک باشد و از طریق حیوان آلوده به انسان منتقل شود، بیان کرد: بیماری کرونا در حیوان تولید نمی‌شود که بخواهد به انسان منتقل شود.
 
اصغرزاده عنوان کرد: ماهی قرمز به هیچ عنوان عامل انتشار ویروس کرونا نیست و شایعاتی که در این خصوص مطرح است را تکذیب می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: ماهی قرمز فقط می‌تواند عامل بیماری‌های قارچی و میکروبی باشد که در این خصوص نیز هشدارهای لازم به فروشندگان و مردم داده می‌شود و جای نگرانی نیست.

خراسان رضوی
 
تست دو بیمار مشکوک به کرونا در سبزوار منفی اعلام شد

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نشست خبری با خبرنگاران در محل مرکز بهداشت شهرستان بابیان اینکه هر دو مورد تست کرونا ویروس منفی اعلام‌شده است اظهار داشت: باید به این باور برسیم که مهم‌ترین راه مبارزه با این ویروس رعایت بهداشت فردی است.

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در قوچان مشاهده نشده است

داوود خوش‌شکن، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: در قوچان اقدامات پیشگیرانه انجام شده و تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

هیچ فردی در تربت حیدریه به کرونا ویروس مبتلا نشده است

محمدرضا بهروز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پرسنل بیمارستان نهم دی از هر بیمار مراجعه کننده با علائم آنفولاآنزا، تست کرونا گرفته و آنرا به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می کند و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس تاکنون گزارش نشده است.

هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند تاکنون در خلیل‌آباد، هیچ مورد اثبات‌شده بیماری کرونا نداشته‌ایم.

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سرخس نداشتیم، گفت: هرگونه شایعه‌ای دراین‌باره کذب محض است.

خراسان شمالی

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.

انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد

علی طالبی، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از استان به بیماستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین را که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است را تکذیب کرد.

زنجان
 
مبتلا به کرونا در استان زنجان وجو ندارد/ از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به انجام تست‌های کرونا در استان زنجان اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

قم

در گذشت بانوی فوتسالیست کشورمان تکذیب شد

 روز گذشته (پنج‌شنبه)  اعلام شد که الهام شیخی فوتسالیست کشورمان  به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

در همین حال الهام شیخی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که تشابه اسمی با شخصی که جان خود را از دست داده باعث شده رسانه ها به اشتباه در گذشت او را اعلام کنند.

سیستان و بلوچستان 

تکذیب شایعه فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا

از ظهر روز6 اسفند ماه مطلبی با عنوان «فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا » در فضای مجازی در حال انتشار است؛ مطلبی که موجب تشویش اذهان و نگرانی خانواده این شخص شد.

خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم این خبر، طی تماسی جویای حال فرد مذکور شد که خانواده وی گفته اند: روحانی مذکور در قید حیات و در زمین کشاورزی خود حضور دارد.

حجت الاسلام محمود معتمدی فر(خرمی) در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من زنده و در قید حیاتم و آخرین مراجعه ام به پزشک به چند سال قبل بر می گردد.

وی با بیان اینکه انتشار خبر فوتش کار افراد مغرض بوده است، ادامه داد: سال ۹۶ آخرین باری بوده است که به قم مسافرت کرده ام.

این روحانی بلوچ با بیان اینکه در حالی که سر زمین کشاورزی بوده ام، خبر فوت خود بر اثر کرونا را شنیده ام، خاطرنشان کرد: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را پس از بررسی و در صورت واقعیت بپذیرند.

بیمارستان دلگان مرکز قرنطینه نشده است

 در روزهای اخیر تصویری با عنوان «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» موجب تشویش اذهان عمومی و اظهار نظرها و واکنش برخی از اعضای شبکه های اجتماعی در شهرستان دلگان شد.

محمود مهری، معاون شبکه‌ بهداشت شهرستان دلگان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان دلگان مشاهده نشده است.

وی در خصوص انتشار تصاویر «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» گفت: این مطلب کذب و مورد تایید شبکه بهداشت این شهرستان نیست.

ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در چابهار صحت ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

در حال تکمیل ...

,

سید راشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون مورد قطعی از کرونا ویروس در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است و در صورت اعلام مورد قطعی، خبر و اطلاعات تکمیلی آن از طریق دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع مردم رسانده می شود.

,

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان فارسان وجود ندارد

یاسر کریمی دادستان شهرستان فارسان گفت: طبق اخبار واصله به اینجانب از مراجع رسمی مربوطه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان وجود نداشته و به نظر می‌رسد انتشاردهندگان اخبار نادرست با ضمیمه کردن تصاویر جعلی که به مراکز درمانی مستقر در شهرستان منتسب می‌نمایند هدفی جز تشویش اذهان عمومی نداشته و چه‌بسا همان افراد سودجویی باشند.

وی افزود: افرادی ناجوانمردانه در پی کسب سود نامشروع از وضعیت فعلی از طریق احتکار اجناس از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هستند لذا ضمن توصیه مؤکد به شهروندان عزیز در خصوص جدی گرفتن خطر ابتلا به جهت عدم رعایت موارد بهداشتی اطمینان خاطر داده می‌شود با رعایت موارد اعلامی از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از خطر بیماری مصون خواهند بود.
 
خراسان جنوبی

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ تست دو مورد مشکوک به کرونا در بیرجند منفی از آب درآمد

دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.

وی افزود: جواب آزمایش دومین مورد نمونه ارسالی ما به انستیتوپاستور، منفی بود، از طرف دیگر باید گفت مردم افرادی را مشاهده می‌کنند که در بیمارستان بستری می‌شوند و با انتشار مطالب در فضای مجازی، نگرانی بوجود می‌آید که این افراد چرا بستری شدند؟ در پاسخ باید گفت در فصل سرما مراجعه و بستری بیماران تنفسی زیادی مانند بیماران آسم یا انسداد دستگاه تنفسی و حتی بیماران انفولانزای فصلی در بیمارستان بیشتر می‌شود که هر ساله این‌گونه است و این به معنای وجود کرونا در بیماران نیست.

ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در این خصوص اظهار کرد: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست.
 
وی افزود: در صورتی که ماهی قرمز آلوده به بیماری‌های قارچی و میکروبی بوده و با دست انسان تماس داشته باشد و در نهایت از طریق دست و دهان وارد سیستم گوارش شود موجب اسهال خفیف در کودکان می‌شود.
 
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که هیچ مرجع بین المللی در دنیا تایید نکرده است که بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک باشد و از طریق حیوان آلوده به انسان منتقل شود، بیان کرد: بیماری کرونا در حیوان تولید نمی‌شود که بخواهد به انسان منتقل شود.
 
اصغرزاده عنوان کرد: ماهی قرمز به هیچ عنوان عامل انتشار ویروس کرونا نیست و شایعاتی که در این خصوص مطرح است را تکذیب می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: ماهی قرمز فقط می‌تواند عامل بیماری‌های قارچی و میکروبی باشد که در این خصوص نیز هشدارهای لازم به فروشندگان و مردم داده می‌شود و جای نگرانی نیست.

خراسان رضوی
 
تست دو بیمار مشکوک به کرونا در سبزوار منفی اعلام شد

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نشست خبری با خبرنگاران در محل مرکز بهداشت شهرستان بابیان اینکه هر دو مورد تست کرونا ویروس منفی اعلام‌شده است اظهار داشت: باید به این باور برسیم که مهم‌ترین راه مبارزه با این ویروس رعایت بهداشت فردی است.

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در قوچان مشاهده نشده است

داوود خوش‌شکن، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: در قوچان اقدامات پیشگیرانه انجام شده و تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

هیچ فردی در تربت حیدریه به کرونا ویروس مبتلا نشده است

محمدرضا بهروز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پرسنل بیمارستان نهم دی از هر بیمار مراجعه کننده با علائم آنفولاآنزا، تست کرونا گرفته و آنرا به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می کند و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس تاکنون گزارش نشده است.

هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند تاکنون در خلیل‌آباد، هیچ مورد اثبات‌شده بیماری کرونا نداشته‌ایم.

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سرخس نداشتیم، گفت: هرگونه شایعه‌ای دراین‌باره کذب محض است.

خراسان شمالی

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.

انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد

علی طالبی، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از استان به بیماستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین را که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است را تکذیب کرد.

زنجان
 
مبتلا به کرونا در استان زنجان وجو ندارد/ از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به انجام تست‌های کرونا در استان زنجان اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

قم

در گذشت بانوی فوتسالیست کشورمان تکذیب شد

 روز گذشته (پنج‌شنبه)  اعلام شد که الهام شیخی فوتسالیست کشورمان  به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

در همین حال الهام شیخی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که تشابه اسمی با شخصی که جان خود را از دست داده باعث شده رسانه ها به اشتباه در گذشت او را اعلام کنند.

سیستان و بلوچستان 

تکذیب شایعه فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا

از ظهر روز6 اسفند ماه مطلبی با عنوان «فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا » در فضای مجازی در حال انتشار است؛ مطلبی که موجب تشویش اذهان و نگرانی خانواده این شخص شد.

خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم این خبر، طی تماسی جویای حال فرد مذکور شد که خانواده وی گفته اند: روحانی مذکور در قید حیات و در زمین کشاورزی خود حضور دارد.

حجت الاسلام محمود معتمدی فر(خرمی) در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من زنده و در قید حیاتم و آخرین مراجعه ام به پزشک به چند سال قبل بر می گردد.

وی با بیان اینکه انتشار خبر فوتش کار افراد مغرض بوده است، ادامه داد: سال ۹۶ آخرین باری بوده است که به قم مسافرت کرده ام.

این روحانی بلوچ با بیان اینکه در حالی که سر زمین کشاورزی بوده ام، خبر فوت خود بر اثر کرونا را شنیده ام، خاطرنشان کرد: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را پس از بررسی و در صورت واقعیت بپذیرند.

بیمارستان دلگان مرکز قرنطینه نشده است

 در روزهای اخیر تصویری با عنوان «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» موجب تشویش اذهان عمومی و اظهار نظرها و واکنش برخی از اعضای شبکه های اجتماعی در شهرستان دلگان شد.

محمود مهری، معاون شبکه‌ بهداشت شهرستان دلگان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان دلگان مشاهده نشده است.

وی در خصوص انتشار تصاویر «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» گفت: این مطلب کذب و مورد تایید شبکه بهداشت این شهرستان نیست.

ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در چابهار صحت ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

در حال تکمیل ...

,

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان فارسان وجود ندارد

, هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان فارسان وجود ندارد,

یاسر کریمی دادستان شهرستان فارسان گفت: طبق اخبار واصله به اینجانب از مراجع رسمی مربوطه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان وجود نداشته و به نظر می‌رسد انتشاردهندگان اخبار نادرست با ضمیمه کردن تصاویر جعلی که به مراکز درمانی مستقر در شهرستان منتسب می‌نمایند هدفی جز تشویش اذهان عمومی نداشته و چه‌بسا همان افراد سودجویی باشند.

وی افزود: افرادی ناجوانمردانه در پی کسب سود نامشروع از وضعیت فعلی از طریق احتکار اجناس از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هستند لذا ضمن توصیه مؤکد به شهروندان عزیز در خصوص جدی گرفتن خطر ابتلا به جهت عدم رعایت موارد بهداشتی اطمینان خاطر داده می‌شود با رعایت موارد اعلامی از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از خطر بیماری مصون خواهند بود.
 
خراسان جنوبی

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ تست دو مورد مشکوک به کرونا در بیرجند منفی از آب درآمد

دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.

وی افزود: جواب آزمایش دومین مورد نمونه ارسالی ما به انستیتوپاستور، منفی بود، از طرف دیگر باید گفت مردم افرادی را مشاهده می‌کنند که در بیمارستان بستری می‌شوند و با انتشار مطالب در فضای مجازی، نگرانی بوجود می‌آید که این افراد چرا بستری شدند؟ در پاسخ باید گفت در فصل سرما مراجعه و بستری بیماران تنفسی زیادی مانند بیماران آسم یا انسداد دستگاه تنفسی و حتی بیماران انفولانزای فصلی در بیمارستان بیشتر می‌شود که هر ساله این‌گونه است و این به معنای وجود کرونا در بیماران نیست.

ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در این خصوص اظهار کرد: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست.
 
وی افزود: در صورتی که ماهی قرمز آلوده به بیماری‌های قارچی و میکروبی بوده و با دست انسان تماس داشته باشد و در نهایت از طریق دست و دهان وارد سیستم گوارش شود موجب اسهال خفیف در کودکان می‌شود.
 
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که هیچ مرجع بین المللی در دنیا تایید نکرده است که بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک باشد و از طریق حیوان آلوده به انسان منتقل شود، بیان کرد: بیماری کرونا در حیوان تولید نمی‌شود که بخواهد به انسان منتقل شود.
 
اصغرزاده عنوان کرد: ماهی قرمز به هیچ عنوان عامل انتشار ویروس کرونا نیست و شایعاتی که در این خصوص مطرح است را تکذیب می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: ماهی قرمز فقط می‌تواند عامل بیماری‌های قارچی و میکروبی باشد که در این خصوص نیز هشدارهای لازم به فروشندگان و مردم داده می‌شود و جای نگرانی نیست.

خراسان رضوی
 
تست دو بیمار مشکوک به کرونا در سبزوار منفی اعلام شد

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نشست خبری با خبرنگاران در محل مرکز بهداشت شهرستان بابیان اینکه هر دو مورد تست کرونا ویروس منفی اعلام‌شده است اظهار داشت: باید به این باور برسیم که مهم‌ترین راه مبارزه با این ویروس رعایت بهداشت فردی است.

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در قوچان مشاهده نشده است

داوود خوش‌شکن، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: در قوچان اقدامات پیشگیرانه انجام شده و تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

هیچ فردی در تربت حیدریه به کرونا ویروس مبتلا نشده است

محمدرضا بهروز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پرسنل بیمارستان نهم دی از هر بیمار مراجعه کننده با علائم آنفولاآنزا، تست کرونا گرفته و آنرا به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می کند و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس تاکنون گزارش نشده است.

هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند تاکنون در خلیل‌آباد، هیچ مورد اثبات‌شده بیماری کرونا نداشته‌ایم.

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سرخس نداشتیم، گفت: هرگونه شایعه‌ای دراین‌باره کذب محض است.

خراسان شمالی

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.

انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد

علی طالبی، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از استان به بیماستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین را که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است را تکذیب کرد.

زنجان
 
مبتلا به کرونا در استان زنجان وجو ندارد/ از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به انجام تست‌های کرونا در استان زنجان اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

قم

در گذشت بانوی فوتسالیست کشورمان تکذیب شد

 روز گذشته (پنج‌شنبه)  اعلام شد که الهام شیخی فوتسالیست کشورمان  به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

در همین حال الهام شیخی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که تشابه اسمی با شخصی که جان خود را از دست داده باعث شده رسانه ها به اشتباه در گذشت او را اعلام کنند.

سیستان و بلوچستان 

تکذیب شایعه فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا

از ظهر روز6 اسفند ماه مطلبی با عنوان «فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا » در فضای مجازی در حال انتشار است؛ مطلبی که موجب تشویش اذهان و نگرانی خانواده این شخص شد.

خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم این خبر، طی تماسی جویای حال فرد مذکور شد که خانواده وی گفته اند: روحانی مذکور در قید حیات و در زمین کشاورزی خود حضور دارد.

حجت الاسلام محمود معتمدی فر(خرمی) در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من زنده و در قید حیاتم و آخرین مراجعه ام به پزشک به چند سال قبل بر می گردد.

وی با بیان اینکه انتشار خبر فوتش کار افراد مغرض بوده است، ادامه داد: سال ۹۶ آخرین باری بوده است که به قم مسافرت کرده ام.

این روحانی بلوچ با بیان اینکه در حالی که سر زمین کشاورزی بوده ام، خبر فوت خود بر اثر کرونا را شنیده ام، خاطرنشان کرد: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را پس از بررسی و در صورت واقعیت بپذیرند.

بیمارستان دلگان مرکز قرنطینه نشده است

 در روزهای اخیر تصویری با عنوان «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» موجب تشویش اذهان عمومی و اظهار نظرها و واکنش برخی از اعضای شبکه های اجتماعی در شهرستان دلگان شد.

محمود مهری، معاون شبکه‌ بهداشت شهرستان دلگان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان دلگان مشاهده نشده است.

وی در خصوص انتشار تصاویر «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» گفت: این مطلب کذب و مورد تایید شبکه بهداشت این شهرستان نیست.

ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در چابهار صحت ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

در حال تکمیل ...

,

یاسر کریمی دادستان شهرستان فارسان گفت: طبق اخبار واصله به اینجانب از مراجع رسمی مربوطه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان وجود نداشته و به نظر می‌رسد انتشاردهندگان اخبار نادرست با ضمیمه کردن تصاویر جعلی که به مراکز درمانی مستقر در شهرستان منتسب می‌نمایند هدفی جز تشویش اذهان عمومی نداشته و چه‌بسا همان افراد سودجویی باشند.

,
وی افزود: افرادی ناجوانمردانه در پی کسب سود نامشروع از وضعیت فعلی از طریق احتکار اجناس از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هستند لذا ضمن توصیه مؤکد به شهروندان عزیز در خصوص جدی گرفتن خطر ابتلا به جهت عدم رعایت موارد بهداشتی اطمینان خاطر داده می‌شود با رعایت موارد اعلامی از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از خطر بیماری مصون خواهند بود.
,
 
,
خراسان جنوبی
, خراسان جنوبی, خراسان جنوبی,

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ تست دو مورد مشکوک به کرونا در بیرجند منفی از آب درآمد
,
, هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشد/ تست دو مورد مشکوک به کرونا در بیرجند منفی از آب درآمد,

دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ گونه فرد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی مشاهده نشده است، تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی جهت تسریع در نتایج آزمایشات ویروس کرونا به زودی در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی می‌شود.

,

وی افزود: جواب آزمایش دومین مورد نمونه ارسالی ما به انستیتوپاستور، منفی بود، از طرف دیگر باید گفت مردم افرادی را مشاهده می‌کنند که در بیمارستان بستری می‌شوند و با انتشار مطالب در فضای مجازی، نگرانی بوجود می‌آید که این افراد چرا بستری شدند؟ در پاسخ باید گفت در فصل سرما مراجعه و بستری بیماران تنفسی زیادی مانند بیماران آسم یا انسداد دستگاه تنفسی و حتی بیماران انفولانزای فصلی در بیمارستان بیشتر می‌شود که هر ساله این‌گونه است و این به معنای وجود کرونا در بیماران نیست.

,

ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در این خصوص اظهار کرد: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست.
 
وی افزود: در صورتی که ماهی قرمز آلوده به بیماری‌های قارچی و میکروبی بوده و با دست انسان تماس داشته باشد و در نهایت از طریق دست و دهان وارد سیستم گوارش شود موجب اسهال خفیف در کودکان می‌شود.
 
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که هیچ مرجع بین المللی در دنیا تایید نکرده است که بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک باشد و از طریق حیوان آلوده به انسان منتقل شود، بیان کرد: بیماری کرونا در حیوان تولید نمی‌شود که بخواهد به انسان منتقل شود.
 
اصغرزاده عنوان کرد: ماهی قرمز به هیچ عنوان عامل انتشار ویروس کرونا نیست و شایعاتی که در این خصوص مطرح است را تکذیب می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: ماهی قرمز فقط می‌تواند عامل بیماری‌های قارچی و میکروبی باشد که در این خصوص نیز هشدارهای لازم به فروشندگان و مردم داده می‌شود و جای نگرانی نیست.

خراسان رضوی
 
تست دو بیمار مشکوک به کرونا در سبزوار منفی اعلام شد

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نشست خبری با خبرنگاران در محل مرکز بهداشت شهرستان بابیان اینکه هر دو مورد تست کرونا ویروس منفی اعلام‌شده است اظهار داشت: باید به این باور برسیم که مهم‌ترین راه مبارزه با این ویروس رعایت بهداشت فردی است.

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در قوچان مشاهده نشده است

داوود خوش‌شکن، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: در قوچان اقدامات پیشگیرانه انجام شده و تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

هیچ فردی در تربت حیدریه به کرونا ویروس مبتلا نشده است

محمدرضا بهروز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پرسنل بیمارستان نهم دی از هر بیمار مراجعه کننده با علائم آنفولاآنزا، تست کرونا گرفته و آنرا به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می کند و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس تاکنون گزارش نشده است.

هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند تاکنون در خلیل‌آباد، هیچ مورد اثبات‌شده بیماری کرونا نداشته‌ایم.

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سرخس نداشتیم، گفت: هرگونه شایعه‌ای دراین‌باره کذب محض است.

خراسان شمالی

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.

انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد

علی طالبی، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از استان به بیماستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین را که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است را تکذیب کرد.

زنجان
 
مبتلا به کرونا در استان زنجان وجو ندارد/ از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به انجام تست‌های کرونا در استان زنجان اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

قم

در گذشت بانوی فوتسالیست کشورمان تکذیب شد

 روز گذشته (پنج‌شنبه)  اعلام شد که الهام شیخی فوتسالیست کشورمان  به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

در همین حال الهام شیخی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که تشابه اسمی با شخصی که جان خود را از دست داده باعث شده رسانه ها به اشتباه در گذشت او را اعلام کنند.

سیستان و بلوچستان 

تکذیب شایعه فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا

از ظهر روز6 اسفند ماه مطلبی با عنوان «فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا » در فضای مجازی در حال انتشار است؛ مطلبی که موجب تشویش اذهان و نگرانی خانواده این شخص شد.

خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم این خبر، طی تماسی جویای حال فرد مذکور شد که خانواده وی گفته اند: روحانی مذکور در قید حیات و در زمین کشاورزی خود حضور دارد.

حجت الاسلام محمود معتمدی فر(خرمی) در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من زنده و در قید حیاتم و آخرین مراجعه ام به پزشک به چند سال قبل بر می گردد.

وی با بیان اینکه انتشار خبر فوتش کار افراد مغرض بوده است، ادامه داد: سال ۹۶ آخرین باری بوده است که به قم مسافرت کرده ام.

این روحانی بلوچ با بیان اینکه در حالی که سر زمین کشاورزی بوده ام، خبر فوت خود بر اثر کرونا را شنیده ام، خاطرنشان کرد: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را پس از بررسی و در صورت واقعیت بپذیرند.

بیمارستان دلگان مرکز قرنطینه نشده است

 در روزهای اخیر تصویری با عنوان «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» موجب تشویش اذهان عمومی و اظهار نظرها و واکنش برخی از اعضای شبکه های اجتماعی در شهرستان دلگان شد.

محمود مهری، معاون شبکه‌ بهداشت شهرستان دلگان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان دلگان مشاهده نشده است.

وی در خصوص انتشار تصاویر «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» گفت: این مطلب کذب و مورد تایید شبکه بهداشت این شهرستان نیست.

ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در چابهار صحت ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

در حال تکمیل ...

,

ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست

, ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست,
محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در این خصوص اظهار کرد: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست.
 
وی افزود: در صورتی که ماهی قرمز آلوده به بیماری‌های قارچی و میکروبی بوده و با دست انسان تماس داشته باشد و در نهایت از طریق دست و دهان وارد سیستم گوارش شود موجب اسهال خفیف در کودکان می‌شود.
 
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که هیچ مرجع بین المللی در دنیا تایید نکرده است که بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک باشد و از طریق حیوان آلوده به انسان منتقل شود، بیان کرد: بیماری کرونا در حیوان تولید نمی‌شود که بخواهد به انسان منتقل شود.
 
اصغرزاده عنوان کرد: ماهی قرمز به هیچ عنوان عامل انتشار ویروس کرونا نیست و شایعاتی که در این خصوص مطرح است را تکذیب می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: ماهی قرمز فقط می‌تواند عامل بیماری‌های قارچی و میکروبی باشد که در این خصوص نیز هشدارهای لازم به فروشندگان و مردم داده می‌شود و جای نگرانی نیست.

خراسان رضوی
 
تست دو بیمار مشکوک به کرونا در سبزوار منفی اعلام شد

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نشست خبری با خبرنگاران در محل مرکز بهداشت شهرستان بابیان اینکه هر دو مورد تست کرونا ویروس منفی اعلام‌شده است اظهار داشت: باید به این باور برسیم که مهم‌ترین راه مبارزه با این ویروس رعایت بهداشت فردی است.

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در قوچان مشاهده نشده است

داوود خوش‌شکن، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: در قوچان اقدامات پیشگیرانه انجام شده و تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

هیچ فردی در تربت حیدریه به کرونا ویروس مبتلا نشده است

محمدرضا بهروز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پرسنل بیمارستان نهم دی از هر بیمار مراجعه کننده با علائم آنفولاآنزا، تست کرونا گرفته و آنرا به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می کند و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس تاکنون گزارش نشده است.

هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند تاکنون در خلیل‌آباد، هیچ مورد اثبات‌شده بیماری کرونا نداشته‌ایم.

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سرخس نداشتیم، گفت: هرگونه شایعه‌ای دراین‌باره کذب محض است.

خراسان شمالی

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.

انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد

علی طالبی، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از استان به بیماستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین را که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است را تکذیب کرد.

زنجان
 
مبتلا به کرونا در استان زنجان وجو ندارد/ از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به انجام تست‌های کرونا در استان زنجان اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

قم

در گذشت بانوی فوتسالیست کشورمان تکذیب شد

 روز گذشته (پنج‌شنبه)  اعلام شد که الهام شیخی فوتسالیست کشورمان  به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

در همین حال الهام شیخی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که تشابه اسمی با شخصی که جان خود را از دست داده باعث شده رسانه ها به اشتباه در گذشت او را اعلام کنند.

سیستان و بلوچستان 

تکذیب شایعه فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا

از ظهر روز6 اسفند ماه مطلبی با عنوان «فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا » در فضای مجازی در حال انتشار است؛ مطلبی که موجب تشویش اذهان و نگرانی خانواده این شخص شد.

خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم این خبر، طی تماسی جویای حال فرد مذکور شد که خانواده وی گفته اند: روحانی مذکور در قید حیات و در زمین کشاورزی خود حضور دارد.

حجت الاسلام محمود معتمدی فر(خرمی) در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من زنده و در قید حیاتم و آخرین مراجعه ام به پزشک به چند سال قبل بر می گردد.

وی با بیان اینکه انتشار خبر فوتش کار افراد مغرض بوده است، ادامه داد: سال ۹۶ آخرین باری بوده است که به قم مسافرت کرده ام.

این روحانی بلوچ با بیان اینکه در حالی که سر زمین کشاورزی بوده ام، خبر فوت خود بر اثر کرونا را شنیده ام، خاطرنشان کرد: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را پس از بررسی و در صورت واقعیت بپذیرند.

بیمارستان دلگان مرکز قرنطینه نشده است

 در روزهای اخیر تصویری با عنوان «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» موجب تشویش اذهان عمومی و اظهار نظرها و واکنش برخی از اعضای شبکه های اجتماعی در شهرستان دلگان شد.

محمود مهری، معاون شبکه‌ بهداشت شهرستان دلگان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان دلگان مشاهده نشده است.

وی در خصوص انتشار تصاویر «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» گفت: این مطلب کذب و مورد تایید شبکه بهداشت این شهرستان نیست.

ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در چابهار صحت ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

در حال تکمیل ...

,
محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در این خصوص اظهار کرد: ماهی قرمز عامل انتقال بیماری کرونا نیست.
 
,
,
وی افزود: در صورتی که ماهی قرمز آلوده به بیماری‌های قارچی و میکروبی بوده و با دست انسان تماس داشته باشد و در نهایت از طریق دست و دهان وارد سیستم گوارش شود موجب اسهال خفیف در کودکان می‌شود.
,
 
,
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که هیچ مرجع بین المللی در دنیا تایید نکرده است که بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک باشد و از طریق حیوان آلوده به انسان منتقل شود، بیان کرد: بیماری کرونا در حیوان تولید نمی‌شود که بخواهد به انسان منتقل شود.
,
 
,
اصغرزاده عنوان کرد: ماهی قرمز به هیچ عنوان عامل انتشار ویروس کرونا نیست و شایعاتی که در این خصوص مطرح است را تکذیب می‌کنیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: ماهی قرمز فقط می‌تواند عامل بیماری‌های قارچی و میکروبی باشد که در این خصوص نیز هشدارهای لازم به فروشندگان و مردم داده می‌شود و جای نگرانی نیست.
,

خراسان رضوی
,
, خراسان رضوی, خراسان رضوی,
 
,
تست دو بیمار مشکوک به کرونا در سبزوار منفی اعلام شد

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نشست خبری با خبرنگاران در محل مرکز بهداشت شهرستان بابیان اینکه هر دو مورد تست کرونا ویروس منفی اعلام‌شده است اظهار داشت: باید به این باور برسیم که مهم‌ترین راه مبارزه با این ویروس رعایت بهداشت فردی است.
, تست دو بیمار مشکوک به کرونا در سبزوار منفی اعلام شد,
,
,

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در قوچان مشاهده نشده است

,

هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در قوچان مشاهده نشده است

, هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در قوچان مشاهده نشده است,

داوود خوش‌شکن، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: در قوچان اقدامات پیشگیرانه انجام شده و تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

,

هیچ فردی در تربت حیدریه به کرونا ویروس مبتلا نشده است

محمدرضا بهروز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پرسنل بیمارستان نهم دی از هر بیمار مراجعه کننده با علائم آنفولاآنزا، تست کرونا گرفته و آنرا به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می کند و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس تاکنون گزارش نشده است.

هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند تاکنون در خلیل‌آباد، هیچ مورد اثبات‌شده بیماری کرونا نداشته‌ایم.

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سرخس نداشتیم، گفت: هرگونه شایعه‌ای دراین‌باره کذب محض است.

خراسان شمالی

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.

انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد

علی طالبی، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از استان به بیماستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین را که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است را تکذیب کرد.

,

هیچ فردی در تربت حیدریه به کرونا ویروس مبتلا نشده است

, هیچ فردی در تربت حیدریه به کرونا ویروس مبتلا نشده است,

محمدرضا بهروز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: پرسنل بیمارستان نهم دی از هر بیمار مراجعه کننده با علائم آنفولاآنزا، تست کرونا گرفته و آنرا به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می کند و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس تاکنون گزارش نشده است.

,

هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند تاکنون در خلیل‌آباد، هیچ مورد اثبات‌شده بیماری کرونا نداشته‌ایم.

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سرخس نداشتیم، گفت: هرگونه شایعه‌ای دراین‌باره کذب محض است.

خراسان شمالی

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.

انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد

علی طالبی، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از استان به بیماستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین را که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است را تکذیب کرد.

,

هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد

, هیچ مورد اثبات‌شده کرونا ویروس در خلیل‌آباد وجود ندارد,

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند تاکنون در خلیل‌آباد، هیچ مورد اثبات‌شده بیماری کرونا نداشته‌ایم.

,

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

,

شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است

, شایعه شیوع «ویروس کرونا» در سرخس کذب محض است,

حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تأکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سرخس نداشتیم، گفت: هرگونه شایعه‌ای دراین‌باره کذب محض است.

,

خراسان شمالی

, خراسان شمالی, خراسان شمالی,

موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است

, موردی از کرونا در خراسان شمالی مثبت اعلام نشده است,

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون از بین موارد مشکوک به کرونا در خراسان شمالی، نتیجه آزمایش هیچ موردی مثبت گزارش نشده است.

,

انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد

, انتقال بیماران کرونا به اسفراین تکذیب شد,

علی طالبی، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسفراین خبر انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا از استان به بیماستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین را که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است را تکذیب کرد.

,
زنجان
, زنجان , زنجان ,
 
,
مبتلا به کرونا در استان زنجان وجو ندارد/ از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به انجام تست‌های کرونا در استان زنجان اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

, مبتلا به کرونا در استان زنجان وجو ندارد/ از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته شد,
,

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به انجام تست‌های کرونا در استان زنجان اظهار کرد: از موارد مشکوکی که تحت نظر قرار گرفتند، آزمایش گرفتیم.

,

وی افزود: تاکنون جواب تست‌های به عمل آمده در استان زنجان منفی بوده است و این بابت استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

,
قم
, قم, قم,

در گذشت بانوی فوتسالیست کشورمان تکذیب شد

, در گذشت بانوی فوتسالیست کشورمان تکذیب شد,

 روز گذشته (پنج‌شنبه)  اعلام شد که الهام شیخی فوتسالیست کشورمان  به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

,

 روز گذشته (پنج‌شنبه)  اعلام شد که الهام شیخی فوتسالیست کشورمان  به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

,

در همین حال الهام شیخی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که تشابه اسمی با شخصی که جان خود را از دست داده باعث شده رسانه ها به اشتباه در گذشت او را اعلام کنند.

سیستان و بلوچستان 

تکذیب شایعه فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا

از ظهر روز6 اسفند ماه مطلبی با عنوان «فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا » در فضای مجازی در حال انتشار است؛ مطلبی که موجب تشویش اذهان و نگرانی خانواده این شخص شد.

خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم این خبر، طی تماسی جویای حال فرد مذکور شد که خانواده وی گفته اند: روحانی مذکور در قید حیات و در زمین کشاورزی خود حضور دارد.

حجت الاسلام محمود معتمدی فر(خرمی) در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من زنده و در قید حیاتم و آخرین مراجعه ام به پزشک به چند سال قبل بر می گردد.

وی با بیان اینکه انتشار خبر فوتش کار افراد مغرض بوده است، ادامه داد: سال ۹۶ آخرین باری بوده است که به قم مسافرت کرده ام.

این روحانی بلوچ با بیان اینکه در حالی که سر زمین کشاورزی بوده ام، خبر فوت خود بر اثر کرونا را شنیده ام، خاطرنشان کرد: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را پس از بررسی و در صورت واقعیت بپذیرند.

بیمارستان دلگان مرکز قرنطینه نشده است

 در روزهای اخیر تصویری با عنوان «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» موجب تشویش اذهان عمومی و اظهار نظرها و واکنش برخی از اعضای شبکه های اجتماعی در شهرستان دلگان شد.

محمود مهری، معاون شبکه‌ بهداشت شهرستان دلگان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان دلگان مشاهده نشده است.

وی در خصوص انتشار تصاویر «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» گفت: این مطلب کذب و مورد تایید شبکه بهداشت این شهرستان نیست.

ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در چابهار صحت ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

در حال تکمیل ...

,

در همین حال الهام شیخی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که تشابه اسمی با شخصی که جان خود را از دست داده باعث شده رسانه ها به اشتباه در گذشت او را اعلام کنند.

سیستان و بلوچستان 

,
,
, سیستان و بلوچستان , سیستان و بلوچستان ,

تکذیب شایعه فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا

, تکذیب شایعه فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا,

از ظهر روز6 اسفند ماه مطلبی با عنوان «فوت روحانی بلوچ دلگانی بر اثر کرونا » در فضای مجازی در حال انتشار است؛ مطلبی که موجب تشویش اذهان و نگرانی خانواده این شخص شد.

خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم این خبر، طی تماسی جویای حال فرد مذکور شد که خانواده وی گفته اند: روحانی مذکور در قید حیات و در زمین کشاورزی خود حضور دارد.

حجت الاسلام محمود معتمدی فر(خرمی) در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من زنده و در قید حیاتم و آخرین مراجعه ام به پزشک به چند سال قبل بر می گردد.

وی با بیان اینکه انتشار خبر فوتش کار افراد مغرض بوده است، ادامه داد: سال ۹۶ آخرین باری بوده است که به قم مسافرت کرده ام.

این روحانی بلوچ با بیان اینکه در حالی که سر زمین کشاورزی بوده ام، خبر فوت خود بر اثر کرونا را شنیده ام، خاطرنشان کرد: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را پس از بررسی و در صورت واقعیت بپذیرند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

بیمارستان دلگان مرکز قرنطینه نشده است

, بیمارستان دلگان مرکز قرنطینه نشده است,

 در روزهای اخیر تصویری با عنوان «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» موجب تشویش اذهان عمومی و اظهار نظرها و واکنش برخی از اعضای شبکه های اجتماعی در شهرستان دلگان شد.

,
محمود مهری، معاون شبکه‌ بهداشت شهرستان دلگان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در شهرستان دلگان مشاهده نشده است.

وی در خصوص انتشار تصاویر «اعلام بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بخش قرنطینه از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر» گفت: این مطلب کذب و مورد تایید شبکه بهداشت این شهرستان نیست.
,
,
,

ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در چابهار صحت ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

,
, ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در چابهار صحت ندارد,
,

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

,

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

,

امینی فرد تاکید کرد: این دانشگاه با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت آمدگی لازم برای مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

,

اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟

, اجرای مراجعه فرد افغانستانی مشکوک به بیمارستان تنفسی زابل چه بود؟,

اکبرز زده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: روز گذشته برخی از این افراد با انتشار اخباری دروغ مبنی بر ورود ویروس کرونا جدید به زابل در فضای عمومی جامعه باعث شدند تا عده‌ای از افراد بر این باور باشند که زابل به این ویروس آلوده شده است.

,

او گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

,

او افزود: اینکه گفته می‌شود فردی با علائم ویروس کرونا جدید وارد منطقه سیستان شده کذب است و صحت ندارد.

,

اکبری زاده در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: یکی از اتباع کشور افغانستان که دچار بیماری سرطان خون بوده به بیمارستان امیر المومنین (ع) زابل مراجعه می‌کند که بلافاصله به بخش تنفسی انتقال یافت.

,

تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد

, تکدیب شایعه انتشار ویروس کرونا در سراوان / اشتباه لفظی منجر به برداشت نادرست برخی افراد شد,

دکتر امیر گرگیج، سرپرست بیمارستان رازی سراوان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان سراوان نداشته ایم و همانگونه که بار‌ها گفته شده در صورت شناسایی مورد مثبت، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام خواهد شد.

,

او افزود: روز گذشته یکی از پزشکان محترم شهرستان پیام آموزشی خطاب به همشهریان عزیز صادر کرده است که در ابتدای آن پیام به اشتباه به جای "شیوع در کشور" از عبارت "شیوع در کشور و سراوان" استفاده شده است.

,

گرگیج ادامه داد:این اشتباه لفظی منجر به برداشت اشتباه برخی افراد شد و باعث شد تا شایعه بروز کرونا در شهرستان منتشر شود.

,

در حال تکمیل ...

, در حال تکمیل ...,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه