اخبار داغ

ناتو خواستار کاهش تنش ترکیه و سوریه در ادلب شد

ناتو خواستار کاهش تنش ترکیه و سوریه در ادلب شد
سازمان ناتو با صدور بیانیه‌ای در پی تشدید درگیری‌های ترکیه و سوریه در ادلب، از همه طرف‌های درگیر خواست تا تنش‌ها را کاهش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از الجزیره، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که ترکیه عضوی از آن است، بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای به تشدید درگیری‌های سوریه و ترکیه در ادلب واکنش نشان داد و خواستار کاهش تنش‌ها در این منطقه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از سوی دیگر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دولت سوریه و همچنین روسیه را به انجام «حملات کور» علیه نظامیان ترکیه در ادلب متهم و آن را محکوم کرد.

,

دولت ترکیه اعلام کرد که در حمله هوایی پنجشنبه شب ارتش سوریه به ادلب، 29 نفر از نیروهای ارتش ترکیه کشته و 36 نفر هم زخمی شدند.

,

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهور ترکیه تهدید کرد که کشورش قصد دارد به این حمله هوایی ارتش سوریه پاسخ دهد.

,

شبکه المیادین گزارش داد که ارتش ترکیه بامداد جمعه به وقت تهران دو فروند موشک را از اراضی خود به سمت حومه لاذقیه واقع در شمال غربی سوریه شلیک کرد.

,

ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه در عملیات پاکسازی ادلب در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آشکارا تهدید به گسترش عملیات نظامی نیروهای خود در حمایت از گروه‌های تروریستی به سرکردگی جبهه النصره در ادلب و حومه آن کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه