اخبار داغ

گزارشی از روند مقابله با کرونا در البرز؛

تماس مردمی با اورژانس البرز 150 درصد افزایش یافت/ کمپ بهداشتی آموزش کرونا در کرج و شهرستان ها از روز شنبه برپا می شود

تماس مردمی با اورژانس البرز 150 درصد افزایش یافت/ کمپ بهداشتی آموزش کرونا در کرج و شهرستان ها از روز شنبه برپا می شود
ایستگاه های بهداشتی و آموزشی به واسطه مقابله با کرونا از روز شنبه در مترو فردیس، متروی گلشهر و چهارراه طالقانی مستقر می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، این روزها نام ویروس کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرده است، در این کارزار و میدان مبارزه، قهرمانان گمنام خط مقدم نبرد با کرونا در اورژانس های پیش بیمارستانی و کارشناسان فوریت های پزشکی با تمام توان و امکانات در امر بیماریابی، ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی و انتقال بیماران مشکوک یا مبتلا به مراکز درمانی فعالیت دارند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
115 اولین و در دسترس ترین مرکزی است که عموم مردم به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه سوالات خود را با آنها مطرح می کنند به گونه ای که در شبانه روز گذشته تعداد تماس های ورودی اورژانس البرز 3 هزار و 718 مورد بوده و با افزایش 150 درصدی همراه شده است و کارشناسان فوریت های پزشکی قریب به 435  ماموریت انجام داده اند. 
,
 
,
رئیس مرکز بهداشت استان البرز می گوید: از روز شنبه ایستگاه های اطلاع رسانی در نقاط مختلف شهر با هدف ارائه آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس راه اندازی می شود و کارشناسان و مراقبین سلامت پاسخگوی سوالات شهروندان در این ایستگاه ها خواهند بود. 
,
 
,
, ,
 
,
شهاب مستوفی با اشاره به اینکه مهم ترین راه پیشگیری از بیماری کرونا در منزل ماندن است، از شهروندان درخواست میکند تا با عدم حضور در تجمعات و دید و بازدیدهای خانوادگی ضامن سلامت خود و دیگران باشند. 
,
 
,
افسون تیزویر معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز هم به استقرار بهورز و مراقب سلامت در تمامی مراکز بهداشتی استان البرز اشاره کرده و می گوید،  این افراد در خصوص تشخیص علایم اولیه بیماری کرونا آموزش دیده‌ اند و اگر فردی احتمال ابتلا به این ویروس را داشته باشد به پزشک مرکز ارجاع داده می‌ شود.
,
 
,
افراد اگر علایم مشکوک به کرونا را در خود دیدند ابتدا به پزشک مراکز بهداشت  و یا درمانگاه ها  مطب ها مراجعه کنند و اگر مشکوک به ابتلا بودند توسط پزشک مشخص شده و  به بیمارستان ارجاع می دهند و کمپ های بهداشتی با هدف آموزش کرونا ویروس در کرج و شهرستان ها از روز شنبه برپا می شود.
,
 
,
, ,
 
,
تیزویر با اشاره به اینکه ایستگاه های بهداشتی و آموزشی در کرج از شنبه در  مترو فردیس، متروی گلشهر و چهارراه طالقانی مستقر می شوند، می گوید؛ داوطلبلان سلامت، رابطین بهداشتی ادارات و سفیران بهداشت کل استان برای اطلاع رسانی و آموزش با کیفیت تر به معاونت بهداشتی دانشگاه بپیوندند و از روز شنبه صدهزار پمفلت و ۳۰ هزار پوستر آموزشی در البرز توزیع می شود.
,
 
,
و اما علیرضا سلیمانی متخصص بیماریهای عفونی  و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در رابطه با استفاده صحیح ماسک می گوید؛ افراد سالم نیازی به ماسک ندارند و فقط افراد بیمار و کسانی که از آنها مراقبت می کنند از ماسک استفاده کنند و قبل و پس از استفاده از ماسک دست  شسته شوند. 
,
 
,
ماسک ها را در محیط رها نکنیم، قسمت جلوی ماسک آلوده را لمس نکنیم و هنگام خارج کردن ماسک ها با استفاده از بند ماسک آن را از روی صورت برداریم و پس از برداشتن ماسک آن را در داخل نایلون قرار داده و سپس در سطل زباله در بسته بیاندازیم. استفاده از ماسک N95  فقط برای بیماران مبتلا به کرونا  و آن دسته از کادر درمان که برای بیماران کرونایی اقداماتی را انجام میدهند که موجب تولید آئروسل میشود ضرورت دارد و برای  افراد سالم اصلا ضرورتی ندارد.
,
 
,
سید حسن اینانلو معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز هم معتقد است خیلی ها هم ممکن است سالم باشند و علایم را نداشته باشد اما منتقل کننده باشند و بهترین راه برای جلوگیری ماندن در منزل و تعطیلی ادارات است که باید از طریق ادارات ذی ربط انجام شود.
,
 
,
, ,
 
,
وی با اشاره به اینکه متوسط جهانی سن افراد  فوت شده بالای ۵۷ سال بوده و کودکان کمتر مبتلا می شوند، ادامه می دهد، ملاک آماری  برای ما موارد بستری و فوت است و  افراد اگر علایم شدید تنفسی ندارند در منزل بمانند و از مایعات گرم استفاده کنند، افراد مبتلا به کرونا  ایزوله می شوند و رفت و آمد با آنها محدود می شود.
,
 
,
فاصله دو متری بهترین فاصله است برای مراوده با افراد است و بهتر است مردم‌اصلا از خانه ها خارج نشوند و از رفتن به  مسافرت دوری کنند و مردم ‌اگر به توصیه ها عمل کنند به وضعیت قابت دست خواهیم‌ یافت و تعداد مبتلایان جهشی رشد نخواهد کرد و ختم کلام اینکه صرفا افرادی که تب، مشکل تنفسی و سرفه خشک داشته باشند علایم نزدیکتری به کرونا دارند.  
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه