اخبار داغ

چه کسانی ماسک بزنند؟

چه کسانی ماسک بزنند؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: استفاده از ماسک فقط برای کسانی توصیه می‌شود که ارتباط مستقیم با بیماران دارند و همچنین افرادی که با ارباب رجوع‌های متعدد با فاصله کمتر از یک و نیم متر ارتباط برقرار می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید شیرانی امروز در گفت‌وگویی در شهرکرد در مورد استفاده عموم  از ماسک‌های بهداشتی، گفت: ویروس کرونا یک ویروس سنگین است که از طریق تنفس و هوا منتقل نمی‌شود و به صورت قطرات تنفسی بر روی سطوح می‌نشیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک فقط مختص به کسانی است که بیماری دارند یا ارتباط مستقیم با بیماران  و همچنین افرادی که با ارباب رجوع‌های متعدد با فاصله کمتر از یک و نیم متر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم عادی و سالم هیچ نیازی به استفاده از ماسک ندارند و رعایت نکات بهداشتی در جلوگیری از ابتلا به این ویروس کافی می‌باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طبق آمار و اطلاعات موجود این ویروس  ضعیفی می‌باشد و اهمیتش به خاطر جدید بودن و مواجه تازه با این ویروس است در صورتی که  80 درصد افراد به صورت بسیار خفیف با این بیماری رو به رو می‌شوند  و خطر مرگ و میر در این بیماری  تنها دو درصد است  و فقط افراد دارای سابقه بیماری‌های تنفسی و کهن سال نیاز به مراقبت بیشتر و جدی‌تر دارند.

وی اضافه کرد: هنوز هیچ مورد مثبتی از حضور این ویروس در استان مشاهده نشده اما هر لحظه ممکن است همانند سایر استان‌ها این ویروس نیز خود را در استان  نشان دهد و با رعایت نکات بهداشتی و عدم استرس و نگرانی می‌شود به مقابله با گسترش این ویروس پرداخت.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه