اخبار داغ

گزارش؛

نفرت مردم از کاسبان کرونا/ وقتی شایعات وسیله ای برای کسب درآمد می شود

نفرت مردم از کاسبان کرونا/ وقتی شایعات وسیله ای برای کسب درآمد می شود
کاسبان کرونا باید این نکته را بدانند که که این نوع سودها پایان خوشی نداشته ودیر یا زود به دام قانون گرفتار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، به منظور داشتن امنیت پایدار وهمچنین مقابله برانواع اتفاقات وبحران ها نیازمند مشارکت همگانی هست وباید همه دراین کار سهیم باشند تا بر هر بحرانی غلبه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

موقعیت ایران اسلامی به گونه ای است که هرساله دستخوش انواع اتفاقات وبحران ها است ومتاسفانه دشمنان درصدد فرصتی هستند تا از هر بهانه ای برای ضربه زدن برکشور استفاده کنند.

,

در ماههای گذشته شاهد آن بودیم که دلالان وسودجویان با احتکار کردن مواد غذایی و چیزهای دیگری سعی در گران کردن آن داشتند واز این بهانه برای سودجویی استفاده کنند.

,

امروز شایعات ویروس کرونا در همه جا پیچیده ودر هر گوشه مکانی به گوش می رسد واز این فرصتی را فراهم آورده تا وسایلی مانند ماسک ووسایل ضدعفونی کننده به قیمت های گزافی برسند همانند صنعت خودروسازی کشور که این روزها بر هر خودرویی قیمت بسیار گزافی اعمال شده است.

,

با بیشتر شدن شایعات ویروس کرونا بازار دلالان هم داغ می شود ودر واقع هرچه این تنور گرم به نفع برخی اشخاص است وهمواره شایعاتی غیرواقعی ساخته می شود.

,

این درحالی است که طبق گفته‌های رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت، نزدیک به 70 درصد افراد مبتلا به نوع ویروس جدید، بین پنج الی هفت روز بعد رو به بهبودی رفته‌اند. در 30 درصد بقیه ممکن است علائم شدیدی در سیستم تنفس فوقانی و تحتانی ظاهر شود. تعداد کمی از بین این 30 درصد، با وخامت اوضاع رو به رو شده و نیازمند بستری شدن در قسمت مراقبت‌های ویژه خواهند بود.

,

از بین افرادی که کارشان به بخش مراقبت‌های ویژه کشیده می‌شود، نزدیک به 70 درصد بهبود پیدا کرده و مرخص می‌شوند. ولی 30 درصد بقیه به خاطر شدت بیماری به کام مرگ کشیده خواهند شد. این گفته‌های رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت نیز به همان نرخ 2 درصدی کشنده بوده ویروس کرونا جدید اشاره می‌کنند.

,

این یعنی مردم با اقدامات خودمراقبتی قطعا برای این ویروس هیچ مشکلی نخواهند داشت ودراین زمینه آموزش نیز نیاز ضروری است.

,

اما کاسبان کرونا دراین زمینه بیکار ننشته اند وبا احتکار وانواع روش های غیرمتعارف متاسفانه سعی در بدست آوردن سودهای ناروا داشته وباعث عصبانیت عموم مردم شده اند.

,

درپی شدت گرفتن ویروس کرونا در جامعه شایعه به شدت در جامعه گسترش پیدا کرده وبه نحوی مردم را ترسانده است درحالی که واقعیت ها دراین خصوص چیزدیگریست واین مورد باعث شده تا بازار مواد بهداشتی وماسک گرم تر شده وبازار برخی شغل های دیگر روبه کسادی رود موضوعی که تحت تاثیر این عوامل است.

,

قانون در انتظار فرصت طلبان 

, قانون در انتظار فرصت طلبان , قانون در انتظار فرصت طلبان ,

احمدی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: درزمان بحران همه باید درکنار هم باشیم تا بر هر مسئله ای غلبه کنیم.

, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد:ویروس کرونا وامثال آن نمی تواند خللی در کشور ایجاد کند زیرا در طول این سال های بدتر از این موارد هم نتوانسته اتحاد ملت ایران را برهم بزند.

,

احمدی خاطرنشان کرد: کسانی که این ویروس را بهانه ای برای کسب درآمد می دانند باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که این کار نه از لحاظ شرعی ونه از لحاظ عرف جامعه کار زشتی است وبالاخره در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

,

کاسبان کرونا باید این نکته را بدانند که که این نوع سودها پایان خوشی نداشته ودیر یا زود به دام قانون گرفتار خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه