اخبار داغ

در گفت‌وگو با عضو هیات علمی دانشکده داروسازی کرمانشاه عنوان شد؛

اقدام جهادی داروسازان کرمانشاهی برای تأمین اقلام بهداشتی/ ماسک‌های نانو به زودی وارد بازار می‌شود

اقدام جهادی داروسازان کرمانشاهی برای تأمین اقلام بهداشتی/ ماسک‌های نانو به زودی وارد بازار می‌شود
داروسازان کرمانشاهی این روزها در اقدامی جهادی مشغول تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز شهروندان برای مقابله با کرونا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز بعد از کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها با شیوع بیماری کرونا برخی داروخانه‌‌ها دست به احتکار برخی اقلام مورد نیاز مردم زدند و موجب شد وزارت بهداشت توزیع این اقلام را در داروخانه‌ها ممنوع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

اما در گوشه‌ای دیگر، برخی داروسازان منصف و جهادی آتش به اختیار وارد عمل شدند تا نشان دهند درد مردم را نمی توانند نادیده بگیرند و بر عهد خود برای تسهیل روند درمان شهروندان همچنان پایبندند و با انجام رسالت اجتماعی خود به هجمه هایی که به این صنف شریف شد، پاسخ دادند.

,

تیم همکاران دکتر تحویلیان، عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جمله جهادگرانی هستند که با راه اندازی یک خط تولید و بسته بندی مواد ضدعفونی به کمک مردم آمده اند،  آنها روزهاست که از دانشکده خارج نشده و مشغول کار هستند. 

,

ا

, ا,

در گپ و گفتی که با دکتر تحویلیان داشتیم، هم از رسانه ها و تیغ انتقاداتشان گلایه داشت و هم از وزارت بهداشت درخواست داشت که همکاران داروسازش را همچون کادر درمانی بداند که در این شرایط سخت در کنار مردم مانده اند و خدمت رسانی می کنند.

,

دگتر تحویلیان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع بیماری کرونا در شهر کرمانشاه، همکاران و دانشجویان دانشکده داروسازی کرمانشاه با دو معضل روبرو بودند.

,

وی افزود: یکی بحث داروخانه‌ها و نگرانی مردم برای تامین مواد بهداشتی بود و دیگری مواجهه با کمبود شدید اقلام مواد ضدعفونی کننده در سطح شهر، لذا همکاران ما به این فکر افتادند که به صورت خودجوش و آتش به اختیار اقدام کنند.

,

ا

, ا,

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: علی رغم اینکه برخی مسئولان (به دلیل دپوی اقلام مورد نیاز بیمارستانها)  دستور داده بودند که در سطح داروخانه ها از توزیع ماسک و سایر اقلام مشابه خودداری شود و ما هم دلیل منطقی برای این ممنوعیت نمی دیدیم دست به کار شدیم؛ چون ظرفیت تولید ما بسیار بالاتر از نیازهای بیمارستان هاست و دلیلی برای عدم عرضه توسط داروخانه ها نبود.

,

وی ادامه داد: متاسفانه این کار باعث شد که برخی محلول ها و الکل ها با سوءاستفاده در سوپرمارکت ها عرضه شود که با پیگیری های صورت گرفته این مراکز پلمب شد.

,

ا

, ا,

دکتر تحویلیان تصریح کرد: لذا با کمبود اقلام ریاست دانشگاه و اساتید و کارکنان و دانشجویان دانشکده داروسازی به آماده سازی محلول های موضعی پرداختند، آنها هنوز از دانشگاه خارج نشده و حتی در روز جمعه نیز مشغول کار بودند.

,

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ما محلول را به صورت عمده از یکی از کارخانجات استانهای همجوار خریداری کرده و با انتقال به دانشکده بسته بندی و با آرم دانشکده لیبل گذاری می کنیم و از امروز محلول های ضدعفونی کننده را در داروخانه های سطح شهر همچون ولی عصر(عج) در بلوار شهید بهشتی و امام خمینی(ره) در میدان فردوسی عرضه می کنیم.

,

دکتر تحویلیان عنوان کرد: هرچند ممکن استاین میزان مواد کفاف مردم استان را ندهد اما این آغاز یک راه است و در آینده این راه را ادامه می دهیم تا نیاز مردم برطرف شود.

,

ا

, ا,

وی بیان داشت: امیدواریم وزارت بهداشت تصمیم بگیرد که داروسازان را هم در زمره همکاران کادر درمانی قبول کند و اجازه دهد که این صنف هم در جامعه به ایفای نقش خود بپردازند.

,

این عضو هیات علمی دانشکده داروسازی کرمانشاه ادامه داد: همکاران ما سوگند خورده اند که دلسوز مردم باشند و در این ایام متاسفانه بسیار ناراحت بودند هم از بابت غصه مردم و هم به دلیل طعنه هایی که جراید و رسانه ها نسبت به داروخانه ها روا داشتند.

,

دکتر تحویلیان خاطرنشان کرد: بی شک در تمام اقشار مختلف هم نیروهای خالص و دلسوز و هم نیروهای قلیلی که ممکن است تخلف کنند وجود دارد و این دلیل بر این نیست که در این مدت یک هفته در جراید و رسانه ها اینگونه شدید به داروسازان حمله شد و آنها را مورد انتقاد قرار دادند. خوشبختانه با این حرکت همکاران ما نشان دادند که دوست دارند به مردم کمک کنند و در شرایط سخت کنار آنها باشند.

,

ا

, ا,

وی با بیان اینکه در هفته آینده با توجه به تهیه مواد اولیه ساخت ژل های موضعی را در دست انجام داریم، گفت: همکاران دیگر ما هم در کار تولید و ساخت ماسک های نانو هستند که در چند روز آینده آنرا به بازار عرضه می کنند.

,

دکتر تحویلیان افزود: نیروهای جهادی عاشقانه کار می کنند و اجازه نمی دهند که مردم رنج و سختی تحمل کنند و هر آنچه در توان دارند در این زمینه به کار می گیرند.

,

این عضو هیات علمی دانشکده داروسازی کرمانشاه بیان داشت: در پایان از زحمات دکتر علی آبادی،  رییس دانشکده داروسازی و دکتر شیری، رییس داروخانه های آموزشی در تامین بودجه مالی تقدیر و تشکر می کنیم.

,

قطعا مردم فهیم قدردان این اقدام جهادی داروسازان کرمانشاهی هستند و انتظار دارند سایر اصناف نیز با چنین حرکت هایی حسن نیت خود در خدمت به مردم را نشان دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه