اخبار داغ

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی:

حل مشکل اقتصادی ایران با همسایگان در گرو دیپلماسی وزارت امور خارجه است

حل مشکل اقتصادی ایران با همسایگان در گرو دیپلماسی وزارت امور خارجه است
کیمیایی‌اسدی گفت: با توجه به ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی از سوی همسایگان کشورمان به دلیل شیوع کرونا انتظار می‌رود وزارت امور خارجه برای حل این مشکل تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، بیشتر کشورهای همسایه شامل عراق، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، کویت، اردن و چین مرزهای زمینی و هوایی خود با ایران را بستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
در همین خصوص احمد کیمیایی‌اسدی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تأثیر بیماری کرونا روی اقتصاد ایران گفت: بدون هیچ شکی می‌توان گفت که ویروس کرونا در کشورهای همسایه ایران نیز شیوع پیدا کرده اما چون پزشکی آن‌ها در قیاس با ایران هنوز پیشرفته نشده است، آن را تشخیص نداده است.
,
 
,
وی افزود: در عربستان و حتی افغانستان و عراق که بسیاری از کالاهای کشورمان به آنجا صادر می‌شود نیز ویروس کرونا رخنه پیدا کرده، به همین دلیل نیز این دو کشور تلاش دارند برای چند روز که هم شده(موقت) واردات کالاهای ایرانی را متوقف کنند.
,
 
,
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تصریح کرد: با این حال می‌شود با رایزنی‌هایی که وزارت امور خارجه با سران این کشورها دارد، این مسئله به خودی خود حل شود چون راهکارهای زیادی وجود دارد تا خیال بازرگانان و تجار این کشورها را بابت محصولات ایرانی راحت کرد.
,
 
,
کیمیایی‌اسدی گفت: این امر باید به سرعت حل شود چون بازار شب عید در پیش است و بسیاری از تولیدکنندگان روی صادرات و فروش محصولات خودشان حساب باز کرده‌اند. باید وزارت خارجه به این امر اولویت ویژه‌ای ببخشد.
,
 
,
وی در پایان در خصوص واردات کالاها از مبدا چین نیز تأکید کرد: این کشور به شدت در حال مبارزه و کنترل این بیماری است و چون بیشترین میزان تجارت کشورمان از مبدا چین است باید در مبادی وارداتی و گمرکات تدابیری ویژه‌ای اندیشیده شود و وزارت بهداشت کمیته‌های ویژه‌ای برای کنترل این بیماری در این مناطق ایجاد کند تا سلامت کالاهای وارداتی خصوصا کالاهای خوراکی تایید شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه