اخبار داغ

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی:

ورود ایران به لیست سیاه FATF به خاطر تحریم‌ها تاثیر منفی بر اقتصاد ایران ندارد

ورود ایران به لیست سیاه FATF به خاطر تحریم‌ها تاثیر منفی بر اقتصاد ایران ندارد
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌های گسترده‌ای که آمریکا علیه اقتصاد ایران وضع کرده، ورود به لیست سیاه FATF، تاثیر منفی ناگهانی یا جدی بر کشور نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تاثیر بیماری کرونا روی اقتصاد ایران گفت: قطعا ورود این بیماری به کشور تاثیرات بدی روی اقتصادی ایران در پی داشته و خواهد داشت و بازار بسیاری از کالاهای صادراتی کشورمان به مشکل برخواهد خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: با توجه به حجم گسترده اقتصاد چین شیوع این بیماری در کشور چین تاکنون و در یک ماه اخیر حدود 100 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور لطمه زده است، بنابراین در ابعادی کوچکتر این بیماری به اقتصاد کشورمان نیز لطمه خواهد زد اما با این حال امیدواریم با تلاش مسئولان این مشکل هر چه سریع‌تر حل شود.
,
 
,
این عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: تداوم تاثیرپذیری اقتصاد کشورمان از ویروس کرونا در کنار تحریم‌های ظالمانه آمریکا می‌تواند اقتصاد کشورمان را دچار مشکل جدی کند چون در زمینه فروش نفت تحریم بوده و به شدت به صادرات غیرنفتی متکی هستیم.
,
 
,
آرگون در خصوص قرارگیری ایران در لیست سیاه fatf  نیز گفت: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌های گسترده‌ای که آمریکا علیه اقتصاد ایران وضع کرده، ورود به لیست سیاه FATF، تاثیر منفی ناگهانی یا جدی بر کشور نخواهد داشت.
,
 
,
وی در پایان در خصوص واردات کالاها از مبدا چین نیز اذعان کرد: در این زمینه نیز قطعا کشورمان به مشکل بر خواهد خورد چون به راحتی در وضعیت فعلی بازرگانان دو کشور نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، این امر نیز صنعت توریسم کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد چون بسیاری از کشورهای همسایه پروازهای خود به مقصد ایران را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه