اخبار داغ

در گفت‌وگو با فعالان اقتصادی بررسی شد؛

کرونا چه اثری بر اقتصاد ایران دارد؟

کرونا چه اثری بر اقتصاد ایران دارد؟
کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه‌دارشدن شیوع بیماری کرونا در کشور و گسترش آن بازارهای اقتصاد تأثیر بدی خواهند پذیرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شیوع بیماری کرونا بر بازار سراسر کشورهای جهان اثر گذاشته و بسیاری از آن‌ها را با رکود مواجه کرده است، به طوری که در ایران نیز برخی بازارها از جمله بازار پوشاک، رستوران‌ها، سینماها و سالن‌های تئاتر و صنایع ساختمانی و آرایشگاه‌ها با ضرر زیادی روبرو شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

واکنش ناصحیح مردم و مسئولان نسبت به کرونا به ضرر اقتصادمان است

, واکنش ناصحیح مردم و مسئولان نسبت به کرونا به ضرر اقتصادمان است, واکنش ناصحیح مردم و مسئولان نسبت به کرونا به ضرر اقتصادمان است,

سید بهادر احرامیان، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تاثیر بیماری کرونا روی اقتصاد ایران گفت: آمارها حاکی از آن است که این بیماری کمتر از دیگر بیماری‌ها از جمله سرماخودرگی و آنفولانزاهای فصلی تلفات داشته است به همین دلیل می‌توان گفت که اثر روانی که بر جامعه و اقتصاد می‌گذارد بیشتر از اثر واقعی آن بر روی مرگ‌ومیر و سلامتی است.

,

وی افزود: اگر بیش از حد به این موضوع واکنش نشان دهیم خصوصا واکنش ناصحیح، به کشورهای همسایه نیز گوشزد می‌کنیم که با ما ارتباط نداشته باشند و مشکلات عدیده‌ای را برای ما به همراه داشته باشد.

,

در صورت گستردگی شیوع بیماری اقتصاد کشورمان ضربه سختی خواهد دید

, در صورت گستردگی شیوع بیماری اقتصاد کشورمان ضربه سختی خواهد دید, در صورت گستردگی شیوع بیماری اقتصاد کشورمان ضربه سختی خواهد دید,

سید حسین سلیمی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تاثیر بیماری کرونا روی اقتصاد ایران گفت: بدیهی است که این امر می‌تواند تاثیرات زیادی را روی اقتصاد کشورمان بگذارد همانطوری که اقتصاد چین از زمان شیوع بیماری تاکنون بیش از 300 میلیون دلار آسیب دیده است.

,

وی افزود: کندی‌کارها و تعطیلی کارخانجات، مدارس، دانشگاه‌ها تجارت و اقتصاد کشور را به سمت رکود سوق می‌دهد اما در خصوص آمار دقیق زیان‌دهی اقتصادی باید به ابعاد آن و دائمی یا موقتی‌بودن آن منوط کرد اما در هر صورت امیدواریم کشورمان به سمت قرنطینه‌کردن چندین شهر به مثابه کشور چین پیش نرود چون ضربه سختی بر اقتصاد کشور وارد می‌شود.

,

سلیمی در پایان گفت: با توجه به شیوع این بیماری در ایران برخی از کشورهای همسایه پروازهای خود به سمت کشورمان را تعلیق کرده‌اند و در این زمینه احتیاط ویژه‌ای به خرج می‌دهند و حتی کانادا نیز مسافران ایرانی را قرنطینه می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه