اخبار داغ

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مطرح کرد؛

لزوم اجرای صحیح اقتصادمقاومتی جهت جلوگیری از تکانه‌ها

لزوم اجرای صحیح اقتصادمقاومتی جهت جلوگیری از تکانه‌ها
صالحی گفت: لازم است اقدامات کنترلی برای نجات اقتصاد کشور از طریق توسعه زیرساخت‌های آن اتخاذ شود تا آسیب‌پذیری آن از تکانه‌ها کاهش یابد بنابراین باید اقتصاد مقاومتی در کشور به نحواحسن اجرا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با تداوم روند شیوع کرونا در سطح جهان و ایران، نگرانی‌های مردم برای انتقال این ویروس افزایش پیدا کرده است. شیوع کروناویروس آثار بسیار مخربی را روی بخش‌های مختلف داشته و در این زمینه اقتصاد نیز از آن بی‌بهره نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  ,  , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،, , با تداوم روند شیوع کرونا در سطح جهان و ایران، نگرانی‌های مردم برای انتقال این ویروس افزایش پیدا کرده است. شیوع کروناویروس آثار بسیار مخربی را روی بخش‌های مختلف داشته و در این زمینه اقتصاد نیز از آن بی‌بهره نبوده است.,

شیوع ویروس کرونا در کشور و اثرگذاری آن بر اقتصاد، قطعی و طبیعی است. در این زمینه اولین بخش اقتصاد کشور که کرونا بر آن اثرگذار خواهد بود، موضوع گردشگری و سفرهای پایان سال است و با توجه به شیوع این ویروس، این سفرها به شدت کاهش پیدا می‌کند و این مساله اثر مخربی بر اقتصاد گردشگری کشور دارد.

, شیوع ویروس کرونا در کشور و اثرگذاری آن بر اقتصاد، قطعی و طبیعی است. در این زمینه اولین بخش اقتصاد کشور که کرونا بر آن اثرگذار خواهد بود، موضوع گردشگری و سفرهای پایان سال است و با توجه به شیوع این ویروس، این سفرها به شدت کاهش پیدا می‌کند و این مساله اثر مخربی بر اقتصاد گردشگری کشور دارد.,

قطع شدن ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه یکی دیگر از آثار مخرب این ویروس بر اقتصاد است. این مساله بر روند صادرات محصولات به کشورهای همسایه اثر منفی می‌گذارد و باعث می‌شود تا بر بازار و قیمت برخی از محصولات اثرگذار باشد.

,

در حال حاضر از سوی عراق، کویت، افغانستان، پاکستان و چند کشور دیگر شرایطی به وجود آمده است تا مراودات تجاری به شدت کاهش پیدا کند و این مساله قطعا بر اقتصاد کشور اثر منفی خواهد داشت. این مساله علاوه بر صادرات در حوزه واردات نیز نقش داشته و واردات به درون کشور را با مشکلاتی مواجه کرده است.

,

در همین خصوص حمیدرضا صالحی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تاثیر بیماری کرونا روی اقتصاد ایران گفت: اقتصاد ایران آمادگی لازم را برای تکانه‌های مختلف ندارد و دچار اپیدمی‌های گسترده است به همین دلیل شیوع این بیماری نیز به شدت روی آن اثر خواهد گذاشت.

,

وی افزود: کشورهای همسایه بازار و حتی مرزهای خود را به روی کالاها و مسافران ایرانی بسته‌اند بنابراین با افزایش این امر باید شاهد بحران‌های جدی اقتصادی و اجتماعی در کشور باشیم.

,

این عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در ادامه گفت: بنابراین لازم است اقدامات کنترلی برای نجات اقتصاد کشور از طریق توسعه زیرساخت‌های آن اتخاذ شود تا آسیب‌پذیری آن از تکانه‌ها کاهش یابد بنابراین باید اقتصاد مقاومتی در کشور به نحواحسن اجرا شود.

,

صالحی در پایان گفت: از طرف دیگر بسیاری از کشورها واردات از ایران را به حالت تعلیق درآورده‌اند به همین دلیل انتظار می‌رود ترکیه جای ایران را به لحاظ اقتصادی در بسیاری زمینه‌ها در نزد کشورهای همسایه بگیرد لذا باید این امر مدیریت شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه