اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سال آینده دستمزد کارمندان دولت 20 درصد افزایش می‌یابد

سال آینده دستمزد کارمندان دولت 20 درصد افزایش می‌یابد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارکنان، ۱۵ درصد بود، اما گزارش کمیسیون تلفیق بر این اساس است که ۱۵ درصد رقم کمی است و تلاش شده تا از روش میانگین برای افزایش حقوق کارکنان دولت استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط با میزان حقوق و مزایای کارگران و کارمندان در سال ۹۹ گفت: میزان حقوق کارگران در منابع بودجه‌ای قید نمی‌شود و این مسئله هیچ ارتباطی با بودجه کشور ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: حقوق کارگران توسط مجموعه سازمان تأمین اجتماعی و شورای عالی کار مشخص می‌شود؛ به عبارت دیگر نمایندگان این نهادها همه‌ ساله در مجلس حضور پیدا کرده و میزان حقوق کارگر را تصویب می‌کنند.

,

وی مطرح کرد: غالب کارگران به بخش خصوص وابسته هستند، از این رو باید سازمان تأمین اجتماعی و شورای عالی کار در این رابطه تصمیم‌گیری کنند و نمی‌توان در بودجه عمومی کشور در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.

,

پورابراهیمی یادآور شد: کسانی که به صورت شرکت‌های وابسته به دولت کار می‌کنند و در قالب همان قراردادهای پیمانکاری خدماتی را ارائه می‌دهند، افزایش حقوق آن ها از طریق بودجه عمومی اعمال می شود، البته در این خصوص، دولت عددی را در نظر نمی‌گیرد، بلکه در ازای خدماتشان رقمی را مطرح می‌کند، بر این اساس  شرکت‌های پیمانکاری آن را پرداخت می‌کنند.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ارتباط با افزایش حقوق کارمندان عنوان کرد: حقوق و مزایای کارمندان دولت براساس آنچه که دولت مشخص کرده، افزایش خواهد یافت.

,

وی تصریح کرد: درصد افزایش حقوق کارکنان دولت برای سال آینده به طور متوسط حدود ۲۰ درصد است و این رقم در سال آینده به حقوق آن ها افزوده می شود.

,

پور ابراهیمی ادامه داد: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارکنان، ۱۵ درصد بود، اما گزارش کمیسیون تلفیق بر این اساس است که ۱۵ درصد رقم کمی است و تلاش شده تا از روش میانگین برای افزایش حقوق کارکنان دولت استفاده شود؛ یعنی کسانی که حقوق بالا دریافت می‌کنند، کمتر افزایش حقوق داشته باشند و کسانی حقوقشان پایین است، افزایش حقوق بیشتری برای آن ها اعمال شود.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تأکید کرد: در سال ۹۸ از روش پلکانی برای افزایش حقوق کارکنان دولت استفاده شد، این روش برای سال ۹۹ منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه